معاون وزیر راه و شهرسازی کشور به همراه ٥ کارشناس ارشد وزارت راه و شهرسازی در کویر گرفتار شدند. بازدید از منطقه‌ای که قرار بود جاده‌ای در آن احداث شود، او و تیم همراهش را گرفتار کویر کرد. آنها که با دو خودرو راهی این منطقه شده بودند، بعد از گرفتارشدن خودروهایشان در یک باتلاق، نتوانستند با کسی ارتباط برقرار کنند. آنجا ماندند و سه نفرشان بیشتر از ١٠٠ کیلومتر را پیاده رفتند تا بالاخره به جایی رسیدند که موبایلشان آنتن داد. در نهایت نیز توانستند با نیروهای هلال‌احمر ارتباط برقرار کنند و محل استقرارشان را اطلاع دهند. این تیم ٦ نفره در نهایت بعد از گذشت ٢٤ ساعت با کمک نیروهای امدادی هلال‌احمر سمنان نجات پیدا کردند.


ساعت ٨ صبح پنجشنبه سیدحسن میرشفیع، معاون وزیر راه و شهرسازی کشور به همراه ٥ کارشناس وزارت راه و شهرسازی، برای بازدید از منطقه‌ای که از ١٠ سال پیش قرار بود جاده‌ای در آن احداث شود، از غرب جندق عازم سمنان شدند؛ جاده‌ای که قرار است پس از احداث، مسافت مسیر جندق به تهران و چند مسیر دیگر را کمتر کند. میرشفیع به همراه تیم ٥ نفره راهی این منطقه شدند که قسمتی از آن از کویر عبور می‌کرد. آنها از اصفهان حرکت کرده بودند. صبح زود بود که از جندق به سمت سمنان رفتند و در جاده‌ای معروف به معدن مس به حرکت خود ادامه دادند، اما در کویر با خودروهایشان گیر افتادند. باتلاق ادامه مسیر را برای آنها غیر ممکن کرد. این در حالی بود که موبایل‌های آنها هم یا خاموش شده بود یا آنتن نداشت. برای همین دردسرها شروع شد و این تیم باید برای نجات جانشان تلاش می‌کردند. شکراللهی، مدیر عامل هلال‌احمر استان سمنان درباره عملیات نجات این تیم به خبرنگار «شهروند» گفت: «معاون وزیر راه و شهرسازی کشور برای بازدید از یک پروژه در دست احداث راهی این منطقه شده بود. آنها با دو خودروی تویوتا لندکروز و سوزوکی ویتارا برای بازدید به منطقه رفته بودند، اما گویا پس از حضور در منطقه کویری، خودرویشان درون باتلاق گیر می‌کند و تلاش برای بیرون آوردن این خودرو بی‌نتیجه می‌ماند. از طرفی تجهیزاتی هم برای آزادکردن خودروهایشان نداشتند. بدشانسی اینجا بود که در آن منطقه موبایل آنتن نمی‌دهد. هیچ راه ارتباطی نداشتند. آخرین‌بار تا چند کیلومتر عقب‌تر به همکارانشان مسیرشان را اطلاع داده بودند، ولی دیگر راه ارتباطی نداشتند. برای همین سه نفر از آنها که یک نفرشان قبلا این مسیر را برای بازدید آمده بود، پای پیاده جلو رفتند تا موبایل آنتن دهد و درخواست کمک کنند. این سه نفر با سختی زیاد و پای پیاده بیشتر از ١٠٠ کیلومتر راه رفتند تا بالاخره بعد از چندین ساعت به جایی رسیدند که توانستند درخواست کمک کنند. ساعت حدود ٦ بعد از ظهر بود که موضوع را به ما اطلاع دادند. گویا همکاران این تیم که تا آخرین لحظه با آنها در ارتباط بودند، بعد از اینکه متوجه شدند از آنها خبری نیست، موضوع را به هلال‌احمر اطلاع داده بودند. ابتدا ٣ تیم ٤نفره راهی محل شدند. ٣ تیم دیگر نیز خود را آماده کرده بودند که به یاری امدادگران بروند. حتی امداد هوایی نیز به صورت آماده‌باش بود تا با روشن شدن هوا عملیات جست‌وجو را آغاز کند. اما حدود ساعت ٣ بود که آن ٣ نفری که پای پیاده به سمت روستای ده‌نمک آمده بودند، توانستند لوکیشن ارسال کنند. همان لحظه یک اکیپ به سمت موقعیت این گروه رفت. حدودا ساعت ٧ صبح بود که نیروهای ما آن ٣ نفر را پیدا کردند. بعد از آن هم به سراغ دیگر همراهانشان که در خودرو مانده بودند، رفتند. هر ٦ نفر حالشان خوب بود. فقط ٣ نفری که پیاده راه رفته بودند، کمی خسته شده بودند. تشنه بودند و آب هم تمام شده بود، اما خوشبختانه یک نفر از آنها که قبلا این مسیر را رفته بود، آنجا را تقریبا بلد بود، وگرنه ممکن بود آنها گم شوند و شاید اتفاقات بدی برایشان پیش می‌آمد، اما با درایت هر ٦ نفرشان و تلاش نیروهای امدادی در نهایت بدون هیچ تلفاتی نجات پیدا کردند.»
این در حالی است که ایرج رئیسیان، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان نیز با اشاره به سفر زمینی سیدحسن میرشفیع، معاون وزیر راه و شهرسازی کشور به خبرنگار «شهروند» گفت: «برقراری تماس تلفنی با این افراد از عصر پنجشنبه میسر نبود تا اینکه حدود ساعت ٣ بامداد این افراد با تماسی وضعیت خود را اعلام کردند. این افراد از اصفهان عازم جندق بودند و قرار بود از مسیر جندق به جاده نیمه‌تمام در جنوب استان سمنان که به گرمسار منتهی می‌شود، بازدیدی داشته باشند. طرحی که ١٠ سال پیش مطرح شده بود و حالا قرار است اجرایی شود. طی تماسی که بامداد جمعه میرشفیع با مرکز هلال‌احمر استان سمنان داشت محل استقرارشان را از طریق جی‌پی‌اس به هلال‌احمر اعلام کرد. در حال حاضر همه این افراد سالم هستند و در جنوب استان سمنان، پایین‌تر از روستای علی‌آباد گرمسار قرار دارند.» مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان در ادامه صحبت‌هایش گفت: «به سرعت شرایط مکانی و زمانی بررسی شد، ٣ تیم امداد و نجات زمینی توسط جمعیت هلال‌احمر سمنان از سمت جندق، گرمسار و سمنان به سمت مسیر حرکت آنان اعزام شدند. این تیم‌ها به ویژه تیم اعزامی از سمنان زبده‌ترین نیروهای استان شامل کارکنان و امدادگران آشنا به جست‌وجو از هلال‌احمر، حفاظت محیط زیست و هیأت کوهنوردی استان بودند و به منطقه آشنایی کامل داشتند. شرایط منطقه به علت حرکت شن‌های روان، باد شدید و نبود دید کافی، در عمل عملیات امدادرسانی را مختل کرده بود و از طرفی طبق بررسی‌ها، آذوقه کافی در اختیار این افراد قرار داشت.»
رئیسیان با بیان اینکه تلاش عوامل نیروی انتظامی و ارتباطات و زیرساخت برای پیدا کردن مکان مسئولان نتیجه‌ای در بر نداشت، گفت: «مسئولان سوخت مورد نیاز بالگرد پایگاه هلال‌احمر در روستای معلمان را تامین کرده بودند که با روشن شدن هوا برای جست‌وجو اقدام شود. تمام نیروهای استان به خوبی برای این عملیات هماهنگ شده بودند که این افراد طی تماسی، وضعیت خود را اطلاع دادند. با پیدا شدن معاون وزیر راه و همراهانشان مسیر حرم تا حرم را بازدید کردند و ساعت یک ظهر روز جمعه بود که به سمت تهران حرکت کردند.»