• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: پنجشنبه 12 تیر 1404, 7 محرم 1447, Thursday 3 July 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل

آخرین اخبار

جو‌سازی برای حمله به آثار تاریخی؟
براي همه يا خواص؟
لطفا «لاتاری» بورس را متوقف کنید
برگرد به آفریقای جنوبی
انجمن دانش‌بنیان اصفهان؛ موتور محرکه‌ نوآوری و توسعه
تداوم اقتدار شبکه‌ی تعاون در خدمت‌رسانی به مردم؛ از دوران دفاع مقدس تا امروز
صعود چین به جمع بزرگ‌ترین تاجران اسلحه
حراست بندر از اقتصاد
بازارها روی دور تند
نیاز به آتش‌بس فوری در بورس!
براي همه يا خواص؟
آيين‌نامه اجرايي واردات خودرو ابلاغ شد
براي همه يا خواص؟
اقتصاد در تله نااطمینانی
آثار آتش‌بس شکننده بر اقتصاد ایران بررسی شد؛
اقتصاد در تله نااطمینانی
ترکش به بورس
بازار سهام پس‌از بازگشایی یکسره قرمزپوش شد؛
ترکش به بورس
تورم در مرز ۴۰درصد
تغییرات «بهای سبد مصرف خانوار» در خردادماه را بررسی می‌کند؛
تورم در مرز ۴۰درصد
آتش‌بس در بازارها
واكاوي نوسانات طلا، نفت و رمزارزها در ايران و جهان
آتش‌بس در بازارها
تنفس مصنوعي دولت
نبض كند كسب و كارها در بحبوحه جنگ؛
تنفس مصنوعي دولت

پیشنهاد سردبیر

برگرد به آفریقای جنوبی
برگرد به آفریقای جنوبی
همراه اول
براي همه يا خواص؟
آيين‌نامه اجرايي واردات خودرو ابلاغ شد
براي همه يا خواص؟
اقتصاد در تله نااطمینانی
آثار آتش‌بس شکننده بر اقتصاد ایران بررسی شد؛
اقتصاد در تله نااطمینانی
ترکش به بورس
بازار سهام پس‌از بازگشایی یکسره قرمزپوش شد؛
ترکش به بورس
تورم در مرز ۴۰درصد
تغییرات «بهای سبد مصرف خانوار» در خردادماه را بررسی می‌کند؛
تورم در مرز ۴۰درصد
آتش‌بس در بازارها
واكاوي نوسانات طلا، نفت و رمزارزها در ايران و جهان
آتش‌بس در بازارها
تنفس مصنوعي دولت
نبض كند كسب و كارها در بحبوحه جنگ؛
تنفس مصنوعي دولت

اخبار ویژه

براي همه يا خواص؟
براي همه يا خواص؟
اقتصاد در تله نااطمینانی
اقتصاد در تله نااطمینانی
ترکش به بورس
ترکش به بورس
ترکش جنگ به بورس
ترکش جنگ به بورس
تورم در مرز ۴۰درصد
تورم در مرز ۴۰درصد
افزایش ۵۳ درصدی واردات کالاهای اساسی
افزایش ۵۳ درصدی واردات کالاهای اساسی
آتش‌بس در بازارها
آتش‌بس در بازارها
رصد اقدامات حمایتی
رصد اقدامات حمایتی
تنفس مصنوعي دولت
تنفس مصنوعي دولت
چتری برای نجات تاریخ
چتری برای نجات تاریخ
سرپناه دوباره
سرپناه دوباره
كندي اينترنت در سايه جنگ
كندي اينترنت در سايه جنگ
تهاجم مغول‌وار
تهاجم مغول‌وار
خبر خروج ایران از NPT صحت ندارد
خبر خروج ایران از NPT صحت ندارد
دیپلماسی تعطیل‌بردار نیست
دیپلماسی تعطیل‌بردار نیست
از شیکاگو تا باب‌همایون
از شیکاگو تا باب‌همایون
برگ برنده ايران
برگ برنده ايران
کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد
کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد
وضعیت مالی سامان گستر در آینه آمار
وضعیت مالی سامان گستر در آینه آمار
رسوایی پولشویی ۵۳۰‌میلیون دلاری
رسوایی پولشویی ۵۳۰‌میلیون دلاری
پاسکاری قیمت در میدان خودرو
پاسکاری قیمت در میدان خودرو
معرفی سامانه خبرگزاری مزایدات خودرو
معرفی سامانه خبرگزاری مزایدات خودرو
پسران صدیقی در چنگ قانون
پسران صدیقی در چنگ قانون
ماموريت غيرممكن مدني‌زاده
ماموريت غيرممكن مدني‌زاده

اقتصاد کلان

بیشتر
اقتصاد در تله نااطمینانی
آثار آتش‌بس شکننده بر اقتصاد ایران بررسی شد؛
اقتصاد در تله نااطمینانی

اقتصاد ایران پس از آتش‌بس شکننده وارد مرحله‌ای از نااطمینانی مزمن شده که تهدیدی جدی برای...

اقتصاد ایران پس از ۱۲ روز
راهبرد سه‌وجهی ایران
از شیکاگو تا باب‌همایون
ماموریت سیاستگذار در وضعیت جنگی
سازه پنهان تحریم
ماشه دركمين؟
برنامه‌ مدنی‌زاده برای تصدی وزارت اقتصاد چیست؟
بانک‌های ایران، دور از جهان
بیشتر

اقتصاد بین الملل

بیشتر
برگرد به آفریقای جنوبی
با بالا گرفتن درگیری‏ها، ترامپ خطاب به ماسک:
برگرد به آفریقای جنوبی

دونالد ترامپ، رئیس‏جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه پیشنهاد داد که وزارت بهره‌وری دولت (دوج) باید یارانه‌هایی را که تسلا، شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک دریافت کرده است، بررسی کند تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود....

صعود چین به جمع بزرگ‌ترین تاجران اسلحه
خاورمیانه جدید؛ از رویا تا واقعیت
ريزش شاخص‌ها از تل‌آويو تا دوحه
«تنگه هرمز» روی میز است
میلیاردرهای دمدمی‌مزاج
۷ غول بازار انرژی
قدرت‌‌ نمایی طالبان با آب
معماري ماليات در دنياي رمزارزها
بیشتر

اقتصاد شهری

بیشتر
تورم در مرز ۴۰درصد
تغییرات «بهای سبد مصرف خانوار» در خردادماه را بررسی می‌کند؛
تورم در مرز ۴۰درصد

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه در پایان خرداد باثبت نرخ ۳۹.۴درصد، به بیشترین سطح از آذرماه۱۴۰۲ رسیده است. نرخ تورم ماهانه در این‌ماه معادل ۳.۳درصد بوده که نسبت به ماه قبل افزایش...

تنفس مصنوعي دولت
کلید تامین کالاهای اساسی
کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد
واحد اکازیون، ویو ابدی، اجاره دلاری!
رویای برق یک میلیارد دلاری
۵۰‌ هزار درخواست و یک ساختار ناکار‌آمد
سمفونی گرانی
دولت بشنود
بیشتر

بازار

بیشتر
نیاز به آتش‌بس فوری در بورس! نیاز به آتش‌بس فوری در بورس!

ازار سرمایه در سومین روز پس از جنگ ۱۲روزه با افت ۵۶ هزار واحدی و فشار فروش گسترده، نیازمند بازگشت اعتماد و ثبات فوری است.

ترکش به بورس
۳۰ همت نقدینگی ناقابل!
آتش‌بس در بازارها
موقعیت کدالی- جنگی!
روزهای سخت اقتصاد ایران
کوچ بورس‏‏‌بازان به پناهگاه‌های امن ریالی
بورس زير سايه بي‌ثباتي
چراغ سبز بیت کوین برای بازار کریپتو
بیشتر

گردشگری

بیشتر
جو‌سازی برای حمله به آثار تاریخی؟
ضرورت واکنش به ادعای پنهان‌سازی اورانیوم در محوطه‌های تاریخی:
جو‌سازی برای حمله به آثار تاریخی؟

کارشناسان میراث فرهنگی به ادعای پنهان‌سازی اورانیوم در آثار تاریخی اصفهان واکنش نشان داده و خواستار حضور ناظران بین‌المللی شدند.

چتری برای نجات تاریخ
آسمان پير ايران
توریسم ایران در سایه رقبای منطقه‌ای
یک افتضاح کامل!؛ با پدیده بیرو چه باید بکنیم؟
سوال کلیدی در توریسم ۲۰۲۵
رتبه ‌بندی ایرلاین‌ها؛ رقابت یا رانت؟
یادگار آریایی‌ها پشت درهای بسته
پيشرفت يا پسرفت در ميان تالاب؟
بیشتر

بازرگانی

بیشتر
براي همه يا خواص؟
آيين‌نامه اجرايي واردات خودرو ابلاغ شد
براي همه يا خواص؟

اول تير ماه بود كه بخشنامه سازمان توسعه تجارت ايران با موضوع آيين‌نامه اجرايي بند «ر» تبصره ۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۴ كل كشور (موضوع واردات انواع خودرو) توسط مديركل دفتر مقررات صادرات و...

حراست بندر از اقتصاد
چراغ سبز ترامپ به صادرات نفت نخواستن يا نتوانستن؟
پاسکاری قیمت در میدان خودرو
ترديد چيني‌ها
خودكفايي با طعم شكر و موز
فردا تعرفه‌های اوراسیا صفر می‌شود
درآمد از رسوب کالا
كسر خسارت از درآمد مشمول ماليات
بیشتر

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

کد خبر: 22926
منتشر شده در یکشنبه, 26 شهریور 1402 00:54
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل
همراه با اعلام قیمت جدید برخی محصولات خودرویی از سوی شورای رقابت، بررسی شد

آپشن ۱۲۰ میلیونی کوئیک

توضیحات

قیمت تازه برخی خودروهای جدید و محصولات آپشن‌دار در شرایطی از سوی شورای رقابت تعیین شد که به نظر می‌رسد اصلاح قیمت خودرو به‌صورت زیرپوستی از سوی این شورا کلید خورده است. افت تیراژ ماهانه و به دنبال آن دپوی محصولات خودرویی، دلیلی بر افزایش قیمت است. حال با توجه به تکذیب اصلاح قیمت از سوی شورای رقابت، افزایش آپشن می‌تواند سیاستی جدید در این زمینه باشد.    

 شورای رقابت پس از حدود پنج ماه بلاتکلیفی در شرایطی قیمت پنج محصول سایپا را تعیین کرده که به نظر می‌رسد اصلاح قیمت خودرو به صورت زیرپوستی از سوی این شورا کلید خورده است. سه‌شنبه هفته گذشته قیمت پنج محصول سایپا پس از ماه‌‌ها سردرگمی متقاضیان اعلام شد. پیش از این نیز این شرکت از عدم قیمت‌گذاری برخی محصولات از سوی شورای رقابت اظهار گلایه‌مندی کرده بود. با این وجود در نهایت ۲۱ شهریورماه قیمت پنج محصول سایپا اعلام شد. نکته جالب اینکه قیمت‌های تعیین شده در برخی محصولات، بسیار نزدیک به قیمت‌های جدید بازار است؛ این در شرایطی است که برخی محصولات پرطرفدار ایران خودرو را با قیمت کارخانه‌ای به چالش می‌کشد.

اما قیمت‌‌های ‌جدید محصولات سایپا حاوی چند نکته است؛ اولا اینکه شورای رقابت دقیقا اعلام نکرده این خودروها شامل چه آپشن‌هایی هستند که مثلا ۶۰درصد به قیمت یک محصول اضافه شده است؛ و دوم اینکه قیمت‌‌های ‌اعلامی با برخی محصولات پرطرفدار دیگر خودروسازان همچون ایران خودرو برابری می‌کند. آنچه مشخص است شاهین اتوماتیک و اطلس تاکنون در بازار موجود نبوده‌اند اما سه محصول دیگر بر اساس آپشنی که به آنها اضافه شده قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

در مورد ساینا اکنون سه مدل مختلف از این خودرو در بازار موجود است که دو مورد از آنها دنده‌ای هستند. قیمت کارخانه‌ای ساینا گازسوز ۲۸۳ میلیون و ۱۲۸ هزار تومان و قیمت ساینا بنزینی ۲۴۸ میلیون و ۷۲۶ هزار تومان است. بر این اساس آپشن‌های اضافه‌شده برای ساینا که منجر به تولید ساینا DA-S شده ۲۵میلیون تومان به قیمت این خودرو اضافه کرده و همچنین ساینا GX هم که مدل آپشنال دیگری از این خودرو است، ۳۵میلیون تومان گران‌تر از ساینا بنزینی است.

همچنین سه مدل قدیمی غیراتوماتیک از کوییک موجود است؛ کوییک ساده ۲۰۱میلیون تومان، کوییک R ۲۵۶ میلیون تومان و کوییکS  ۲۶۸میلیون تومان قیمت دارند. بنابراین آپشن کوییک GXR نسبت به ارزان‌ترین مدل ۱۲۰ میلیون تومان و نسبت به گران‌ترین مدل کوییک ۵۳ میلیون تومان آب خورده است. اما قیمت‌گذاری جدید موضوع انتقاد برخی رسانه‌های نزدیک به دولت قرار گرفته است؛ به طوری که برخی از خبرگزاری‌ها شورای رقابت را به همکاری با سایپا برای «گران‌فروشی» متهم کردند. البته در خبر منتشرشده، گفته شده قیمت‌های اعلام‌شده، بهای درب کارخانه این خودروهاست اما دقیقا مشخص نیست آیا این قیمت‌ها نهایی است یا قرار است هزینه‌های جانبی نیز به آن اضافه شود.

پیش از این سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر ضمن تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در مورد خودرو در دستور کار نیست، گفته بود به قیمت‌های اعلام‌شده به عنوان «درب کارخانه» چیزی در حدود ۱۳درصد برای خودروهای تولیدی و مونتاژی و ۲۰درصد برای خودروهای وارداتی مطابق قانون و به عنوان هزینه مالیاتی، تعویض پلاک، بیمه، اسقاط و.... اضافه می‌شود. بنابراین احتمالا قیمت‌های اعلامی این پنج محصول نهایی نیست و بازهم هزینه‌های دیگری به آن اضافه می‌شود.

اما جدا از قیمت‌گذاری محصولات جدید سایپا، تعیین قیمت محصولات قدیمی، آن هم با آپشن‌‌های ‌متفاوت و همراه با قیمت بالاتر، هر چند بدعتی تازه نیست اما از اصلاح قیمت زیرپوستی شورای رقابت آن هم با هماهنگی وزارت صمت و خودروسازان خبر می‌دهد. این شورا در روزهای گذشته اعلام کرد برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات خودرویی ندارد؛ این در شرایطی است که با توجه به افت ماهانه تولید و رشد دپوی خودرو، ظاهرا چاره‌ای جز رشد قیمت محصولات خودرویی آن هم با عناوینی همچون افزایش آپشن‌‌ها نیست.

p16 copy

 

سه پیام سیاستگذار

اعلام قیمت‌های جدید پنج محصول سایپا توسط سیاستگذار حاوی سه پیام از سوی سیاستگذار است. پیام اول حاوی این نکته است که قدم اولیه برای افزایش قیمت خودرو برداشته شده است. در واقع همان‌طور که اشاره شد برابری قیمت برخی محصولات اعلام‌شده سایپا همچون کوییک با محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. کوئیک حالا با رانا پلاس MT6، پژو پارس سفارشی ELX و پژو 207 دستی قابل‌رقابت خواهد بود.

بنابراین می‌توان این احتمال را داد که سیاستگذار برای فرار از اینکه سیبل انتقادات قرار بگیرد به جای رشد رسمی خودرو قرار است با روش دیگری یعنی اضافه کردن برخی آپشن‌ها قیمت خودرو را افزایش داده یا به عبارتی دیگر اصلاح کند. پیش از این «دنیای اقتصاد» در گزارش‌های مختلفی این سناریو را مطرح کرده بود که با توجه به واکنش منفی مجلس و برخی از دولتی‌‌ها آن هم در سال مهار تورم، احتمال دارد که سیاستگذار بخواهد رشد قیمت خودرو را کاملا بی‌سروصدا و از طریق راه‌های جانبی مانند افزایش آپشن پیش ببرد.

در واقع در شرایطی که سال جاری به نام مهار تورم نام‌گذاری شده و افکار عمومی نیز نسبت به افزایش رسمی بهای خودرو بسیار حساس است، به نظر می‌رسد سیاستگذار تمایلی به رشد قیمت خودرو ندارد. در اردیبهشت‌ماه هم که بعد از 18 ماه فریز قیمتی بالاخره رشد قیمت اتفاق افتاد، گفته می‌شد قیمت‌ها تا 70درصد افزایش پیدا می‌کنند؛ اما در نهایت با وتوی محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، این موضوع منتفی شد و بهای رسمی خودرو بین 10 تا 49 درصد افزایش پیدا کرد. در آن مقطع مخبر در نامه خود «اصلاح یکباره» قیمت خودرو را تورم‌زا خوانده و این درخواست را مطرح کرده بود که در قیمت‌ها تجدیدنظر شود.

همین عبارت معاون اول رئیس‌جمهور را می‌توان به عنوان شاهد دیگری بر این سناریو گرفت که احتمالا به‌زودی به روش‌های غیرمستقیم قیمت خودرو رشد پیدا می‌کند، چراکه مخبر با «اصلاح یکباره» مخالفت کرده بود نه با اصلاح گام به گام قیمت خودرو. بنابراین ممکن است به‌زودی شاهد گام بعدی اصلاح قیمت خودرو باشیم. با این وجود شورای رقابت می‌‌گوید برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودرو ندارد. از طرف دیگر گفته می‌شود عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، به دنبال آن است که برای کاهش زیان تولید، قیمت خودرو را به اصطلاح «واقعی‌سازی» کند. بنابراین احتمال افزایش قیمت خودرو به هیچ عنوان منتفی نیست.

سیگنال دیگری که می‌توان از این تصمیم گرفت، توقف تولید برخی محصولات فعلی است که به نوعی فاقد آپشن هستند. برای مثال قیمت رسمی کوییک دنده‌ای اکنون 201میلیون تومان است اما سایپا می‌تواند با برخی تغییرات به جای این محصول، کوییک GXR 321میلیون و 537هزار تومانی را تولید کند. بنابراین تولیدکننده دیگر انگیزه‌ای برای تولید مدل‌های قدیمی‌تر نخواهد داشت و ممکن است برای کاهش زیان تولید، محصولات پیشین را از خط تولید حذف کند.

پیام سومی که می‌توان از تصمیم شورای رقابت برای قیمت پنج محصول سایپا گرفت، این است که سیاستگذار در مورد تاثیر قیمت‌گذاری دستوری بر تولید خودروسازان دچار تردید شده است. اعلام بهای این پنج محصول در صورتی اتفاق می‌افتد که از خردادماه امسال روند رشد تولید منفی شده و خودروسازان در مرداد کمتر از تیر و در تیرماه کمتر از خرداد تولید کرده‌اند. با توجه به هدف‌گذاری یک‌میلیون و 700 هزار دستگاهی سیاستگذار برای تولید سال جاری، این افت تولید که خودروساز قیمت‌گذاری دستوری را متهم ردیف اول آن می‌داند، می‌تواند چالش بزرگی باشد.

بر این اساس احتمال همین خطر بوده که سیاستگذاران را راضی کرده تا قیمت محصولات را به صورت غیررسمی افزایش دهند. همچنین در مردادماه طبق اطلاعات و آمار منتشرشده از طرف پژوهشکده پولی و بانکی، دپوی محصول خودروسازان رشد قابل توجهی داشته که نشان می‌دهد شرکت‌های خودروساز نسبت به رشد قیمت محصولات خود امیدوار هستند.

برابری با محصولات پرتقاضا

همانطور که اشاره شد قیمت‌های اعلام‌شده برای پنج محصول سایپا با برخی از محصولات پرطرفدار بازار برابری می‌کند. در این بخش به برخی از این موارد می‌پردازیم. برای مثال بهای اعلامی برای ساینا GX 283میلیون و 92هزار تومان است. این درحالی است که پژو پارس سال که یکی از پرطرفدارترین محصولات در بازار است 291میلیون و 169هزار تومان قیمت‌گذاری شده که تنها هشت میلیون تومان بیشتر از قیمت ساینا GX است.

همچنین ساینا DA-S 273میلیون و 65هزار تومان قیمت دارد که تنها 18میلیون تومان ارزان‌تر از پژو پارس سال است. روند بازار نشان می‌دهد تقاضا برای پژو پارس به مراتب بیشتر از سایناست؛ حال باید دید آپشن‌های اضافه‌شده دقیقا شامل چه مواردی می‌شوند که قیمت ساینا را به پژو پارس سال نزدیک کرده‌اند.

اطلس G نیز 344میلیون و 187هزار تومان قیمت‌‌گذاری شده که پنج‌میلیون تومان کمتر از قیمت دناپلاس است و از سوی دیگر سه‌میلیون تومان گران‌تر از سورن‌پلاس است. همچنین این خودرو 10 میلیون تومان بیشتر از پژو 207 دستی و 20‌میلیون تومان بیشتر از گران‌ترین مدل پژو پارس قیمت دارد. همچنین با قیمت اطلس می‌توان رانا پلاس خریداری کرد. با توجه اینکه این محصولات پیش‌تر در سامانه یکپارچه عرضه خودرو به فروش رفته بودند و برخی نیز برای خرید آنها ثبت‌نام کرده بودند، می‌توان این پیش‌بینی را داشت که احتمالا با موج جدیدی از انصراف متقاضیان از خرید این محصولات از طریق سامانه یکپارچه روبه‌رو باشیم.

به طور کلی می‌توان گفت اگر این تصمیم مقدمه‌ای برای رشد رسمی یا غیررسمی قیمت خودرو در کارخانه باشد، می‌تواند نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته باشد. درواقع وضعیت زیان‌دهی خودروسازان طی سال‌های اخیر بسیار اسفناک شده و گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که این زیان باعث شده نه‌تنها خودروسازان و قطعه‌سازان نتوانند به توسعه محصول بیندیشند بلکه حتی تولید کنونی آنها نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته است. بنابراین می‌توان گفت خودروسازان چاره‌ای ندارند جز اینکه به هر مسیری که شده قیمت محصولات خود را افزایش دهند تا بتوانند خود را از چرخه زیان خارج کنند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments
23‌دی‌ماه سالروز افتتاح فولادمبارکه

تجارت

بیشتر
سال نااطمینانی‌ها
سال نااطمینانی‌ها
حذف کربن در وقت اضافه
حذف کربن در وقت اضافه
ایران 61مین صادرکننده آفریقا
ایران 61مین صادرکننده آفریقا
بازار 208 میلیارد دلاری گردشگری
بازار 208 میلیارد دلاری گردشگری
عسلویه گرفتار بوروکراسی
عسلویه گرفتار بوروکراسی
بیشتر

ویژه نامه

بیشتر
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
نوسان/ ویژه نامه روز جهانی گمرک
نوسان/ ویژه نامه روز جهانی گمرک
نوسان/ ویژه نامه نمایشگاه فرش دستباف اصفهان
نوسان/ ویژه نامه نمایشگاه فرش دستباف اصفهان
ویژه نامه نمایشگاه اتوکام
ویژه نامه نمایشگاه اتوکام
بیشتر

هفته نامه نوسان

بیشتر
هفته نامه نوسان شماره 237
هفته نامه نوسان شماره 237
بیشتر

تحلیل ویژه

بازارها روی دور تند
بازارها روی دور تند
هوش‌مصنوعی در عرصه نبرد
هوش‌مصنوعی در عرصه نبرد
آزمون بورسی مدنی‌زاده
آزمون بورسی مدنی‌زاده

یادداشت

لطفا «لاتاری» بورس را متوقف کنید لطفا «لاتاری» بورس را متوقف کنید
جنگ مستقیم ایران و اسرائیل جنگ مستقیم ایران و اسرائیل
تعرفه ها شمشیر دولبه تعرفه ها شمشیر دولبه
آیا زمان خداحافظی با GDP فرا رسیده؟ آیا زمان خداحافظی با GDP فرا رسیده؟

گفتگو

خاورميانه در نقطه جوش
خاورميانه در نقطه جوش
تهاجم مغول‌وار
تهاجم مغول‌وار
تحصيلِ حاصل قبل از توافق
تحصيلِ حاصل قبل از توافق

اقتصاد فرهنگ

ترکش جنگ به بورس
ترکش جنگ به بورس
دلجویی دولت از خانواده «الهه»
دلجویی دولت از خانواده «الهه»
«سووشون» تازه ترين قرباني مميزي
«سووشون» تازه ترين قرباني مميزي

گزارش خبری

«خودرو» در سایه جنگ
«خودرو» در سایه جنگ
۲۵ دستورکار برای اقتصاد جنگی
۲۵ دستورکار برای اقتصاد جنگی
سرپناه دوباره
سرپناه دوباره

رادیو نوسان

بیشتر
گامی به‌سوی آتش‏‏‏‏‌بس
گامی به‌سوی آتش‏‏‏‏‌بس
بیشتر

پربازدیدترین مطالب

ريزش شاخص‌ها از تل‌آويو تا دوحه
ماشه دركمين؟
خاورميانه در نقطه جوش
آسمان پير ايران
ماموريت غيرممكن مدني‌زاده
برگ برنده ايران
توریسم ایران در سایه رقبای منطقه‌ای
برنامه‌ مدنی‌زاده برای تصدی وزارت اقتصاد چیست؟
چراغ سبز ترامپ به صادرات نفت نخواستن يا نتوانستن؟
افشاگری همتی از پشت پرده استیضاح
میلیاردرهای دمدمی‌مزاج
پسران صدیقی در چنگ قانون
تهدید اقتصادی خشکسالی
معرفی سامانه خبرگزاری مزایدات خودرو
داستان غم‌انگیز رفاه
کوچ بورس‏‏‌بازان به پناهگاه‌های امن ریالی
رویای برق یک میلیارد دلاری
واحد اکازیون، ویو ابدی، اجاره دلاری!
دلجویی دولت از خانواده «الهه»
سازه پنهان تحریم

آخرین اخبار

جو‌سازی برای حمله به آثار تاریخی؟
براي همه يا خواص؟
لطفا «لاتاری» بورس را متوقف کنید
برگرد به آفریقای جنوبی
انجمن دانش‌بنیان اصفهان؛ موتور محرکه‌ نوآوری و توسعه
تداوم اقتدار شبکه‌ی تعاون در خدمت‌رسانی به مردم؛ از دوران دفاع مقدس تا امروز
صعود چین به جمع بزرگ‌ترین تاجران اسلحه
حراست بندر از اقتصاد
بازارها روی دور تند
نیاز به آتش‌بس فوری در بورس!
اقتصاد در تله نااطمینانی
ترکش به بورس
خاورمیانه جدید؛ از رویا تا واقعیت
ترکش جنگ به بورس
«خودرو» در سایه جنگ
تورم در مرز ۴۰درصد
چراغ سبز ترامپ به صادرات نفت نخواستن يا نتوانستن؟
۳۰ همت نقدینگی ناقابل!
هوش‌مصنوعی در عرصه نبرد
۲۵ دستورکار برای اقتصاد جنگی
اقتصاد ایران پس از ۱۲ روز
افزایش ۵۳ درصدی واردات کالاهای اساسی
آتش‌بس در بازارها
رصد اقدامات حمایتی
موقعیت کدالی- جنگی!
آزمون بورسی مدنی‌زاده
تنفس مصنوعي دولت
خاورميانه در نقطه جوش
ريزش شاخص‌ها از تل‌آويو تا دوحه

تحلیل

بازارها روی دور تند
هوش‌مصنوعی در عرصه نبرد
آزمون بورسی مدنی‌زاده
نبرد پولی بانک مرکزی
رشد ظرفیت انرژی خورشیدی
وعده‌های بزرگ، واقعیت‌های تلخ
داستان غم‌انگیز رفاه
تهدید اقتصادی خشکسالی
مقاومت نسخه‌نویسان سنتی در برابر فناوری‌
متهم بی‌برقی کیست؟
طومارمان درهم پیچیده می‌شود
بازی پانزی با اوراق دولتی
سقوط رشد در زمستان سال گذشته
فاصله کیلومتری اهرمی‌ها با دیگر صندوق‌ها
نجات مسكن از كانال بورس؟
جهش هزينه دلاري؛ سركوب قيمت ريالي!
پول بلوکه شده ایران چقدر است؟
مالیات بر دارایی‌؛ آری یا نه؟
ایران چگونه به مهد بازارهای عجیب‌وغریب تبدیل شد؟
سال رکود خودرو
شکاف آمار و واقعیت
وام‌های پوشالی مسکن در گردباد تورم
گزارشات کدال زیر ذره‌بین
روزهای سخت در انتظار «استارلینک»
ثبات يا نوسان؟
مرگ خاموش صنعت
سلطه دلار
تصویر اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۴
فرصت میلیارد دلاری «عراق روشن»
آغاز روزهای سخت تعیین مزد
چاي «دبش» محصول ارز چند نرخي است
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا