• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: چهارشنبه 26 شهریور 1404, 24 ربیع‌الاول 1447, Wednesday 17 September 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل

آخرین اخبار

رقابت جهانی طراحان مبلمان در قلب اصفهان
نخستین جشنواره سوغات با هدف ایجاد نشاط و رونق کسب و کارها
امکان جذب 5هزار نفر نیروی کار و تحول در صنعت ساختمان
تقویت همکاری‌های مالی و توسعه‌ای فولاد مبارکه و بانک رفاه کارگران
سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری فولادمبارکه در میدان «مدار»، پایان دغدغه کمبود گاز در تولید صنعتی است
سومین دوره نمایشگاه ملی فن نما همزمان با بیست و ششمین نمایشگاه اتوکام
معادن استان نیازمند حمایت‌های هدفمند در شرایط بحرانی هستند
خیرین پیشکسوتان مدرسه سازی برای دانش آموزان هستند
از توسعه استانی تا تبدیل شدن به هاب نمایشگاهی منطقه‌ای
اثبات ظرفیت شوراها برای اداره کشور نیازمند تلاش و همدلی است
افق خاكستري بازار سرمايه
واكاوي بورس تهران در هفته‌هاي اخير
افق خاكستري بازار سرمايه
آغاز یک اقتصاد تازه در ورزش ایران
تصویب تاریخی مجلس؛ مالکیت حق پخش در اختیار باشگاه‌ها:
آغاز یک اقتصاد تازه در ورزش ایران
صورت‌حساب تحريم‌ها
هر ايراني ۱۴۴۰۰ دلار ضرر كرد؛
صورت‌حساب تحريم‌ها
نقشه تورمی ایران
سياست‌هاي پولي كشور در مقایسه با همسايگان بررسي شد؛
نقشه تورمی ایران
ماموريت در شانگهاي
بررسي سفر «پزشکیان» به چین؛
ماموريت در شانگهاي
پاتک مالی به مکانیسم ماشه
خروج ایران از «لیست سیاه» می‌تواند سپر تحریم‌ها شود؛
پاتک مالی به مکانیسم ماشه

پیشنهاد سردبیر

جادوی اژدها
جادوی اژدها
همراه اول
افق خاكستري بازار سرمايه
واكاوي بورس تهران در هفته‌هاي اخير
افق خاكستري بازار سرمايه
آغاز یک اقتصاد تازه در ورزش ایران
تصویب تاریخی مجلس؛ مالکیت حق پخش در اختیار باشگاه‌ها:
آغاز یک اقتصاد تازه در ورزش ایران
صورت‌حساب تحريم‌ها
هر ايراني ۱۴۴۰۰ دلار ضرر كرد؛
صورت‌حساب تحريم‌ها
نقشه تورمی ایران
سياست‌هاي پولي كشور در مقایسه با همسايگان بررسي شد؛
نقشه تورمی ایران
ماموريت در شانگهاي
بررسي سفر «پزشکیان» به چین؛
ماموريت در شانگهاي
پاتک مالی به مکانیسم ماشه
خروج ایران از «لیست سیاه» می‌تواند سپر تحریم‌ها شود؛
پاتک مالی به مکانیسم ماشه

اخبار ویژه

رقابت جهانی طراحان مبلمان در قلب اصفهان
رقابت جهانی طراحان مبلمان در قلب اصفهان
افق خاكستري بازار سرمايه
افق خاكستري بازار سرمايه
پایداری در گرو جسارت سرمایه‌گذاری
پایداری در گرو جسارت سرمایه‌گذاری
آغاز یک اقتصاد تازه در ورزش ایران
آغاز یک اقتصاد تازه در ورزش ایران
صورت‌حساب تحريم‌ها
صورت‌حساب تحريم‌ها
کاهش هزینه ها و حق بهره برداری از معادن به خروج از زیان انباشته شرکت کمک می کند
کاهش هزینه ها و حق بهره برداری از معادن به خروج از زیان انباشته شرکت کمک می کند
آژیر قرمز رشد نقدینگی
آژیر قرمز رشد نقدینگی
نقشه تورمی ایران
نقشه تورمی ایران
ماموريت در شانگهاي
ماموريت در شانگهاي
پاتک مالی به مکانیسم ماشه
پاتک مالی به مکانیسم ماشه
فشار فدرال‌رزرو بر بازار کریپتو
فشار فدرال‌رزرو بر بازار کریپتو
جزئیات سفر ۴روزه پزشکیان به چین
جزئیات سفر ۴روزه پزشکیان به چین
فولاد مبارکه از برق تولیدشده خودش هم محروم شد!
فولاد مبارکه از برق تولیدشده خودش هم محروم شد!
چگونگی تاب‌آوری در زنجیره آهن و فولاد کشور در مقابل ناترازی ها
چگونگی تاب‌آوری در زنجیره آهن و فولاد کشور در مقابل ناترازی ها
ضرورت تغییر دکترین‌ و پارادایم‌های کلان
ضرورت تغییر دکترین‌ و پارادایم‌های کلان
۶.۸ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری گروه فولاد مباركه در كشور/ بهره‌برداری از واحد فولادسازی سفیددشت با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون یورویی
۶.۸ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری گروه فولاد مباركه در كشور/ بهره‌برداری از واحد فولادسازی سفیددشت با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون یورویی
*انتخاب سرویس دوباره در صدر افتخارات ملی؛ تجلیل ریاست‌جمهوری در روز صنعت و معدن*
*انتخاب سرویس دوباره در صدر افتخارات ملی؛ تجلیل ریاست‌جمهوری در روز صنعت و معدن*
برگی زرین با تقدیر ریاست‌جمهوری از پیشگام خدمات پس از فروش در روز ملی صنعت و معدن
برگی زرین با تقدیر ریاست‌جمهوری از پیشگام خدمات پس از فروش در روز ملی صنعت و معدن
بنزين در ايستگاه بورس
بنزين در ايستگاه بورس
آب خاکستری منبع تازه آب برای تهران؟
آب خاکستری منبع تازه آب برای تهران؟
حراج و پیش‌فروش سکه طلای بانک مرکزی
حراج و پیش‌فروش سکه طلای بانک مرکزی
معیشت قسطی
معیشت قسطی
ارمنستانی‌ها گفته‌اند خط قرمزهای ایران را رعایت کرده‌اند
ارمنستانی‌ها گفته‌اند خط قرمزهای ایران را رعایت کرده‌اند
ساعت اقتصاد همچنان عقب مي‌رود
ساعت اقتصاد همچنان عقب مي‌رود

اقتصاد کلان

بیشتر
پایان رانت انرژی برای صنایع
چگونه قیمت گذاری دستوری تاب آوری تولید را کاهش داد؟
پایان رانت انرژی برای صنایع

چند سالي است كه صنايع ايران يكي از مهم‌ترين مزيت‌هاي توليد را از دست دادند. در تمام چهار دهه...

ماموريت در شانگهاي
جزئیات سفر ۴روزه پزشکیان به چین
مشکل آب با نسخه‌نویسی حل نمی‌شود
وزیر اقتصاد با کسری بودجه چه می‌کند؟
خون تازه در رگ‌هاي اقتصاد ايران
لایحه جنجالی و تردید دولت
روایت غربی از جمعه استانبول
مطالبه‌گری در استانبول
بیشتر

اقتصاد بین الملل

بیشتر
اقتصاد بتن
سیطره انبوه‌سازی چه مخاطرانی بر تولید و صنایع ترکیه وارد کرد؟
اقتصاد بتن

یکی از انتقادات مهم علیه سیاست‌های اقتصادی دولت ترکیه، تمرکز اغراق‌آمیز بر صنعت ساختمان، انبوه‌سازی و پروژه‌های عمرانی است که در ادبیات سیاسی این کشور با عبارتی به نام «اقتصادِ بتُن» از آن یاد...

جادوی اژدها
ورود پر قدرت سعودی‌ها به بازار غذایی اروپا
پکن؛ معمار نظم جدید جهانی
نمایش سرمایه‌داری در پیونگ‌یانگ
خدمت ديپلماسي به اقتصاد تركيه
نفوذ صنعتی ترکیه در سوریه
«جاده ترامپ» در مسیر قفقاز
پیامدهای اقتصادی یک تصمیم سیاسی
بیشتر

اقتصاد شهری

بیشتر
نیم قرن رکود
پیامدهای کمبود ساخت و ساز واحدهای مسکونی بررسی شد:
نیم قرن رکود

بازار مسکن ایران در یکی از بحرانی‌ترین دوران‌های خود قرار دارد و رکود عمیق در ساخت‌وساز و تولید مسکن، زنجیره‌های وابسته به این صنعت را نیز تحت تأثیر قرار داده و فاصله خانوارها با امکان دستیابی به...

آغاز یک اقتصاد تازه در ورزش ایران
خوش‌بینی درباره بازار کالاهای مصرفی
بازار اجاره در مسير آرامش؟
پاي مالك و مستاجر در ميان است
معیشت قسطی
واقعیت یا بازی آماری؟
ساعت اقتصاد همچنان عقب مي‌رود
جيب‌هاي خالي و انبارهاي مملو از كالا
بیشتر

بازار

بیشتر
افق خاكستري بازار سرمايه
واكاوي بورس تهران در هفته‌هاي اخير
افق خاكستري بازار سرمايه

در هفته‌هاي اخير، بورس تهران بار ديگر به صدر اخبار اقتصادي بازگشته است؛ آن هم در شرايطي كه فضاي سياسي و اقتصادي كشور سرشار از ابهام و نگراني است. در حالي كه بسياري انتظار داشتند با مطرح شدن دوباره...

بازخرید سکه‌ طلا در مرکز مبادله ایران
درخشش صندوق‌های طلای بورسی
سهامداران دست به ماشه!
دلار و سکه در سقف ۴ماهه
پاشنه‌آشیل ارزی
حراج و پیش‌فروش سکه طلای بانک مرکزی
رکوردشکنی بیت‌کوین
طلا؛ پادشاه بدون جانشین
بیشتر

گردشگری

بیشتر
ثبت ۹/‏‏۱۱‌میلیارد سفر داخلی در چین
طی تعطیلات تابستانی اتفاق افتاد؛
ثبت ۹/‏‏۱۱‌میلیارد سفر داخلی در چین

در تعطیلات تابستانی امسال، چین با ثبت 9/‏‏11 میلیارد سفر بین‌منطقه‌ای، میانگین روزانه 192 میلیون سفر را تجربه کرد که نسبت به سال گذشته 3/‏‏4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

تعرض به محوطه‌ بزرگ و مغفول‌مانده ساسانی!
سراب تعطیلات در بحران آب
رشد ۳ رقمی گردشگری عربستان
مناقشه دونرخی شدن هتل‌ها
جو‌سازی برای حمله به آثار تاریخی؟
چتری برای نجات تاریخ
آسمان پير ايران
توریسم ایران در سایه رقبای منطقه‌ای
بیشتر

بازرگانی

بیشتر
راه‌هاي بازرگاني خارجي تنگ‌تر شد
هشدار به سياستگذاران حوزه تجارت
راه‌هاي بازرگاني خارجي تنگ‌تر شد

قريب به پانزده سال است كه تراز تجاري كشور تحت فشار قرار گرفته است؛ تراز تجاري كشور از ابتداي سال ۱۳۹۰ تا پايان سال ۱۴۰۱ به غير از سه سال ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۷ منفي ثبت شده است. در سال‌هاي ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱...

راه‌هاي بازرگاني خارجي تنگ‌تر شد
نبض خودرو از قبض انبار
پرتگاه معیشتی
صنایع در تله فرسودگی
قفل واردات را باز کنید
قطعه‌سازان در گرداب كسري نقدينگي
سقوط سرمايه گذاري
بنگاه‌ها در عصر آماده‌باش
بیشتر

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

کد خبر: 22926
منتشر شده در یکشنبه, 26 شهریور 1402 00:54
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل
همراه با اعلام قیمت جدید برخی محصولات خودرویی از سوی شورای رقابت، بررسی شد

آپشن ۱۲۰ میلیونی کوئیک

توضیحات

قیمت تازه برخی خودروهای جدید و محصولات آپشن‌دار در شرایطی از سوی شورای رقابت تعیین شد که به نظر می‌رسد اصلاح قیمت خودرو به‌صورت زیرپوستی از سوی این شورا کلید خورده است. افت تیراژ ماهانه و به دنبال آن دپوی محصولات خودرویی، دلیلی بر افزایش قیمت است. حال با توجه به تکذیب اصلاح قیمت از سوی شورای رقابت، افزایش آپشن می‌تواند سیاستی جدید در این زمینه باشد.    

 شورای رقابت پس از حدود پنج ماه بلاتکلیفی در شرایطی قیمت پنج محصول سایپا را تعیین کرده که به نظر می‌رسد اصلاح قیمت خودرو به صورت زیرپوستی از سوی این شورا کلید خورده است. سه‌شنبه هفته گذشته قیمت پنج محصول سایپا پس از ماه‌‌ها سردرگمی متقاضیان اعلام شد. پیش از این نیز این شرکت از عدم قیمت‌گذاری برخی محصولات از سوی شورای رقابت اظهار گلایه‌مندی کرده بود. با این وجود در نهایت ۲۱ شهریورماه قیمت پنج محصول سایپا اعلام شد. نکته جالب اینکه قیمت‌های تعیین شده در برخی محصولات، بسیار نزدیک به قیمت‌های جدید بازار است؛ این در شرایطی است که برخی محصولات پرطرفدار ایران خودرو را با قیمت کارخانه‌ای به چالش می‌کشد.

اما قیمت‌‌های ‌جدید محصولات سایپا حاوی چند نکته است؛ اولا اینکه شورای رقابت دقیقا اعلام نکرده این خودروها شامل چه آپشن‌هایی هستند که مثلا ۶۰درصد به قیمت یک محصول اضافه شده است؛ و دوم اینکه قیمت‌‌های ‌اعلامی با برخی محصولات پرطرفدار دیگر خودروسازان همچون ایران خودرو برابری می‌کند. آنچه مشخص است شاهین اتوماتیک و اطلس تاکنون در بازار موجود نبوده‌اند اما سه محصول دیگر بر اساس آپشنی که به آنها اضافه شده قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

در مورد ساینا اکنون سه مدل مختلف از این خودرو در بازار موجود است که دو مورد از آنها دنده‌ای هستند. قیمت کارخانه‌ای ساینا گازسوز ۲۸۳ میلیون و ۱۲۸ هزار تومان و قیمت ساینا بنزینی ۲۴۸ میلیون و ۷۲۶ هزار تومان است. بر این اساس آپشن‌های اضافه‌شده برای ساینا که منجر به تولید ساینا DA-S شده ۲۵میلیون تومان به قیمت این خودرو اضافه کرده و همچنین ساینا GX هم که مدل آپشنال دیگری از این خودرو است، ۳۵میلیون تومان گران‌تر از ساینا بنزینی است.

همچنین سه مدل قدیمی غیراتوماتیک از کوییک موجود است؛ کوییک ساده ۲۰۱میلیون تومان، کوییک R ۲۵۶ میلیون تومان و کوییکS  ۲۶۸میلیون تومان قیمت دارند. بنابراین آپشن کوییک GXR نسبت به ارزان‌ترین مدل ۱۲۰ میلیون تومان و نسبت به گران‌ترین مدل کوییک ۵۳ میلیون تومان آب خورده است. اما قیمت‌گذاری جدید موضوع انتقاد برخی رسانه‌های نزدیک به دولت قرار گرفته است؛ به طوری که برخی از خبرگزاری‌ها شورای رقابت را به همکاری با سایپا برای «گران‌فروشی» متهم کردند. البته در خبر منتشرشده، گفته شده قیمت‌های اعلام‌شده، بهای درب کارخانه این خودروهاست اما دقیقا مشخص نیست آیا این قیمت‌ها نهایی است یا قرار است هزینه‌های جانبی نیز به آن اضافه شود.

پیش از این سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر ضمن تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در مورد خودرو در دستور کار نیست، گفته بود به قیمت‌های اعلام‌شده به عنوان «درب کارخانه» چیزی در حدود ۱۳درصد برای خودروهای تولیدی و مونتاژی و ۲۰درصد برای خودروهای وارداتی مطابق قانون و به عنوان هزینه مالیاتی، تعویض پلاک، بیمه، اسقاط و.... اضافه می‌شود. بنابراین احتمالا قیمت‌های اعلامی این پنج محصول نهایی نیست و بازهم هزینه‌های دیگری به آن اضافه می‌شود.

اما جدا از قیمت‌گذاری محصولات جدید سایپا، تعیین قیمت محصولات قدیمی، آن هم با آپشن‌‌های ‌متفاوت و همراه با قیمت بالاتر، هر چند بدعتی تازه نیست اما از اصلاح قیمت زیرپوستی شورای رقابت آن هم با هماهنگی وزارت صمت و خودروسازان خبر می‌دهد. این شورا در روزهای گذشته اعلام کرد برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات خودرویی ندارد؛ این در شرایطی است که با توجه به افت ماهانه تولید و رشد دپوی خودرو، ظاهرا چاره‌ای جز رشد قیمت محصولات خودرویی آن هم با عناوینی همچون افزایش آپشن‌‌ها نیست.

p16 copy

 

سه پیام سیاستگذار

اعلام قیمت‌های جدید پنج محصول سایپا توسط سیاستگذار حاوی سه پیام از سوی سیاستگذار است. پیام اول حاوی این نکته است که قدم اولیه برای افزایش قیمت خودرو برداشته شده است. در واقع همان‌طور که اشاره شد برابری قیمت برخی محصولات اعلام‌شده سایپا همچون کوییک با محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. کوئیک حالا با رانا پلاس MT6، پژو پارس سفارشی ELX و پژو 207 دستی قابل‌رقابت خواهد بود.

بنابراین می‌توان این احتمال را داد که سیاستگذار برای فرار از اینکه سیبل انتقادات قرار بگیرد به جای رشد رسمی خودرو قرار است با روش دیگری یعنی اضافه کردن برخی آپشن‌ها قیمت خودرو را افزایش داده یا به عبارتی دیگر اصلاح کند. پیش از این «دنیای اقتصاد» در گزارش‌های مختلفی این سناریو را مطرح کرده بود که با توجه به واکنش منفی مجلس و برخی از دولتی‌‌ها آن هم در سال مهار تورم، احتمال دارد که سیاستگذار بخواهد رشد قیمت خودرو را کاملا بی‌سروصدا و از طریق راه‌های جانبی مانند افزایش آپشن پیش ببرد.

در واقع در شرایطی که سال جاری به نام مهار تورم نام‌گذاری شده و افکار عمومی نیز نسبت به افزایش رسمی بهای خودرو بسیار حساس است، به نظر می‌رسد سیاستگذار تمایلی به رشد قیمت خودرو ندارد. در اردیبهشت‌ماه هم که بعد از 18 ماه فریز قیمتی بالاخره رشد قیمت اتفاق افتاد، گفته می‌شد قیمت‌ها تا 70درصد افزایش پیدا می‌کنند؛ اما در نهایت با وتوی محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، این موضوع منتفی شد و بهای رسمی خودرو بین 10 تا 49 درصد افزایش پیدا کرد. در آن مقطع مخبر در نامه خود «اصلاح یکباره» قیمت خودرو را تورم‌زا خوانده و این درخواست را مطرح کرده بود که در قیمت‌ها تجدیدنظر شود.

همین عبارت معاون اول رئیس‌جمهور را می‌توان به عنوان شاهد دیگری بر این سناریو گرفت که احتمالا به‌زودی به روش‌های غیرمستقیم قیمت خودرو رشد پیدا می‌کند، چراکه مخبر با «اصلاح یکباره» مخالفت کرده بود نه با اصلاح گام به گام قیمت خودرو. بنابراین ممکن است به‌زودی شاهد گام بعدی اصلاح قیمت خودرو باشیم. با این وجود شورای رقابت می‌‌گوید برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودرو ندارد. از طرف دیگر گفته می‌شود عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، به دنبال آن است که برای کاهش زیان تولید، قیمت خودرو را به اصطلاح «واقعی‌سازی» کند. بنابراین احتمال افزایش قیمت خودرو به هیچ عنوان منتفی نیست.

سیگنال دیگری که می‌توان از این تصمیم گرفت، توقف تولید برخی محصولات فعلی است که به نوعی فاقد آپشن هستند. برای مثال قیمت رسمی کوییک دنده‌ای اکنون 201میلیون تومان است اما سایپا می‌تواند با برخی تغییرات به جای این محصول، کوییک GXR 321میلیون و 537هزار تومانی را تولید کند. بنابراین تولیدکننده دیگر انگیزه‌ای برای تولید مدل‌های قدیمی‌تر نخواهد داشت و ممکن است برای کاهش زیان تولید، محصولات پیشین را از خط تولید حذف کند.

پیام سومی که می‌توان از تصمیم شورای رقابت برای قیمت پنج محصول سایپا گرفت، این است که سیاستگذار در مورد تاثیر قیمت‌گذاری دستوری بر تولید خودروسازان دچار تردید شده است. اعلام بهای این پنج محصول در صورتی اتفاق می‌افتد که از خردادماه امسال روند رشد تولید منفی شده و خودروسازان در مرداد کمتر از تیر و در تیرماه کمتر از خرداد تولید کرده‌اند. با توجه به هدف‌گذاری یک‌میلیون و 700 هزار دستگاهی سیاستگذار برای تولید سال جاری، این افت تولید که خودروساز قیمت‌گذاری دستوری را متهم ردیف اول آن می‌داند، می‌تواند چالش بزرگی باشد.

بر این اساس احتمال همین خطر بوده که سیاستگذاران را راضی کرده تا قیمت محصولات را به صورت غیررسمی افزایش دهند. همچنین در مردادماه طبق اطلاعات و آمار منتشرشده از طرف پژوهشکده پولی و بانکی، دپوی محصول خودروسازان رشد قابل توجهی داشته که نشان می‌دهد شرکت‌های خودروساز نسبت به رشد قیمت محصولات خود امیدوار هستند.

برابری با محصولات پرتقاضا

همانطور که اشاره شد قیمت‌های اعلام‌شده برای پنج محصول سایپا با برخی از محصولات پرطرفدار بازار برابری می‌کند. در این بخش به برخی از این موارد می‌پردازیم. برای مثال بهای اعلامی برای ساینا GX 283میلیون و 92هزار تومان است. این درحالی است که پژو پارس سال که یکی از پرطرفدارترین محصولات در بازار است 291میلیون و 169هزار تومان قیمت‌گذاری شده که تنها هشت میلیون تومان بیشتر از قیمت ساینا GX است.

همچنین ساینا DA-S 273میلیون و 65هزار تومان قیمت دارد که تنها 18میلیون تومان ارزان‌تر از پژو پارس سال است. روند بازار نشان می‌دهد تقاضا برای پژو پارس به مراتب بیشتر از سایناست؛ حال باید دید آپشن‌های اضافه‌شده دقیقا شامل چه مواردی می‌شوند که قیمت ساینا را به پژو پارس سال نزدیک کرده‌اند.

اطلس G نیز 344میلیون و 187هزار تومان قیمت‌‌گذاری شده که پنج‌میلیون تومان کمتر از قیمت دناپلاس است و از سوی دیگر سه‌میلیون تومان گران‌تر از سورن‌پلاس است. همچنین این خودرو 10 میلیون تومان بیشتر از پژو 207 دستی و 20‌میلیون تومان بیشتر از گران‌ترین مدل پژو پارس قیمت دارد. همچنین با قیمت اطلس می‌توان رانا پلاس خریداری کرد. با توجه اینکه این محصولات پیش‌تر در سامانه یکپارچه عرضه خودرو به فروش رفته بودند و برخی نیز برای خرید آنها ثبت‌نام کرده بودند، می‌توان این پیش‌بینی را داشت که احتمالا با موج جدیدی از انصراف متقاضیان از خرید این محصولات از طریق سامانه یکپارچه روبه‌رو باشیم.

به طور کلی می‌توان گفت اگر این تصمیم مقدمه‌ای برای رشد رسمی یا غیررسمی قیمت خودرو در کارخانه باشد، می‌تواند نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته باشد. درواقع وضعیت زیان‌دهی خودروسازان طی سال‌های اخیر بسیار اسفناک شده و گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که این زیان باعث شده نه‌تنها خودروسازان و قطعه‌سازان نتوانند به توسعه محصول بیندیشند بلکه حتی تولید کنونی آنها نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته است. بنابراین می‌توان گفت خودروسازان چاره‌ای ندارند جز اینکه به هر مسیری که شده قیمت محصولات خود را افزایش دهند تا بتوانند خود را از چرخه زیان خارج کنند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments
23‌دی‌ماه سالروز افتتاح فولادمبارکه

تجارت

بیشتر
سال نااطمینانی‌ها
سال نااطمینانی‌ها
حذف کربن در وقت اضافه
حذف کربن در وقت اضافه
ایران 61مین صادرکننده آفریقا
ایران 61مین صادرکننده آفریقا
بازار 208 میلیارد دلاری گردشگری
بازار 208 میلیارد دلاری گردشگری
عسلویه گرفتار بوروکراسی
عسلویه گرفتار بوروکراسی
بیشتر

ویژه نامه

بیشتر
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
نوسان/ ویژه نامه روز جهانی گمرک
نوسان/ ویژه نامه روز جهانی گمرک
نوسان/ ویژه نامه نمایشگاه فرش دستباف اصفهان
نوسان/ ویژه نامه نمایشگاه فرش دستباف اصفهان
ویژه نامه نمایشگاه اتوکام
ویژه نامه نمایشگاه اتوکام
بیشتر

هفته نامه نوسان

بیشتر
هفته نامه نوسان شماره 237
هفته نامه نوسان شماره 237
بیشتر

تحلیل ویژه

نوبت فصل بی‌گازی
نوبت فصل بی‌گازی
امنیت غذایی، قربانی بی‌تدبیری وزیر
امنیت غذایی، قربانی بی‌تدبیری وزیر
بازآفرینی شفافیت در بازار سوخت
بازآفرینی شفافیت در بازار سوخت

یادداشت

واقعیت‌های قیمت انرژی در صنعت واقعیت‌های قیمت انرژی در صنعت
۲.۳ میلیارد دلار بی‌زبان کجا می‌رود؟ ۲.۳ میلیارد دلار بی‌زبان کجا می‌رود؟
جهان انرژي در آستانه گذار يا گرفتار تكرار؟ جهان انرژي در آستانه گذار يا گرفتار تكرار؟
پيشنهادهايي براي تاب‌آوري اقتصاد ايران پيشنهادهايي براي تاب‌آوري اقتصاد ايران

گفتگو

دو روی سکه توسعه
دو روی سکه توسعه
ضرورت تغییر دکترین‌ و پارادایم‌های کلان
ضرورت تغییر دکترین‌ و پارادایم‌های کلان
علل پنهان افزایش بیکاری
علل پنهان افزایش بیکاری

اقتصاد فرهنگ

سفره كوچك، جامعه مقاوم
سفره كوچك، جامعه مقاوم
سفره كوچك، جامعه مقاوم
سفره كوچك، جامعه مقاوم
نویز در مسیریابی اینترنتی
نویز در مسیریابی اینترنتی

گزارش خبری

پنج دستورکار اصلی تحول نظام مالیاتی
پنج دستورکار اصلی تحول نظام مالیاتی
هنوز بنزين سوپر وارد نشده
هنوز بنزين سوپر وارد نشده
افتتاح ۱۲۴ پروژه عمرانی و توسعه‌ای جهاد کشاورزی
افتتاح ۱۲۴ پروژه عمرانی و توسعه‌ای جهاد کشاورزی

رادیو نوسان

بیشتر
مشکلات اقتصاد با «حذف صفر» حل می‌شود؟
مشکلات اقتصاد با «حذف صفر» حل می‌شود؟
بیشتر

پربازدیدترین مطالب

بنزين در ايستگاه بورس
بازار اجاره در مسير آرامش؟
حراج و پیش‌فروش سکه طلای بانک مرکزی
برگی زرین با تقدیر ریاست‌جمهوری از پیشگام خدمات پس از فروش در روز ملی صنعت و معدن
پاشنه‌آشیل ارزی
وزیر اقتصاد با کسری بودجه چه می‌کند؟
واقعیت‌های قیمت انرژی در صنعت
*انتخاب سرویس دوباره در صدر افتخارات ملی؛ تجلیل ریاست‌جمهوری در روز صنعت و معدن*
۶.۸ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری گروه فولاد مباركه در كشور/ بهره‌برداری از واحد فولادسازی سفیددشت با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون یورویی
مشکل آب با نسخه‌نویسی حل نمی‌شود
نبض خودرو از قبض انبار
نمایش سرمایه‌داری در پیونگ‌یانگ
نویز در مسیریابی اینترنتی
پاي مالك و مستاجر در ميان است
آب خاکستری منبع تازه آب برای تهران؟
معیشت قسطی
«متر» جدید حذف یارانه‌ها
دلار و سکه در سقف ۴ماهه
افتتاح ۱۲۴ پروژه عمرانی و توسعه‌ای جهاد کشاورزی
ضرورت تغییر دکترین‌ و پارادایم‌های کلان

آخرین اخبار

رقابت جهانی طراحان مبلمان در قلب اصفهان
نخستین جشنواره سوغات با هدف ایجاد نشاط و رونق کسب و کارها
امکان جذب 5هزار نفر نیروی کار و تحول در صنعت ساختمان
تقویت همکاری‌های مالی و توسعه‌ای فولاد مبارکه و بانک رفاه کارگران
سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری فولادمبارکه در میدان «مدار»، پایان دغدغه کمبود گاز در تولید صنعتی است
سومین دوره نمایشگاه ملی فن نما همزمان با بیست و ششمین نمایشگاه اتوکام
معادن استان نیازمند حمایت‌های هدفمند در شرایط بحرانی هستند
خیرین پیشکسوتان مدرسه سازی برای دانش آموزان هستند
از توسعه استانی تا تبدیل شدن به هاب نمایشگاهی منطقه‌ای
اثبات ظرفیت شوراها برای اداره کشور نیازمند تلاش و همدلی است
سفره كوچك، جامعه مقاوم
راه‌هاي بازرگاني خارجي تنگ‌تر شد
پایان رانت انرژی برای صنایع
نیم قرن رکود
اقتصاد بتن
جادوی اژدها
افق خاكستري بازار سرمايه
پایداری در گرو جسارت سرمایه‌گذاری
تولید تختال هشت‌وجهی در فولاد مباركه
تشدید آلاینده ها، مرگ هزاران شهروند و بحران فرونشست در اصفهان
عدم پرداخت دیه و خسارت به اتباع غیر مجاز
" جراحی داکریوسیستورینوستومی اندوسکوپیک "
معرفی 110همت فرصت سرمایه گذاری در نمایشگاه ایزینکس
ورود پر قدرت سعودی‌ها به بازار غذایی اروپا
بازخرید سکه‌ طلا در مرکز مبادله ایران
آغاز یک اقتصاد تازه در ورزش ایران
راه‌هاي بازرگاني خارجي تنگ‌تر شد
سفره كوچك، جامعه مقاوم
صورت‌حساب تحريم‌ها

تحلیل

نوبت فصل بی‌گازی
امنیت غذایی، قربانی بی‌تدبیری وزیر
بازآفرینی شفافیت در بازار سوخت
«متر» جدید حذف یارانه‌ها
مناقشه جدید خودرویی با حکم تعزیرات
از كپي‌برداري تا نمايش‌زدگي
مسیریابی سود و توسعه
گروگان‌گیری دیجیتال!
۳گانه فرار سرمایه از ایران
هوش مصنوعی؛ بازیگر تحول‌آفرین معدن
ایرانی‌ها واقعا کم کار می‌کنند؟
کابوسی به نام فیلترینگ
بازگشت ابربحران به برق
طلا و ارز پناهگاه سرمايه حقيقي‌ها
بازارها روی دور تند
هوش‌مصنوعی در عرصه نبرد
آزمون بورسی مدنی‌زاده
نبرد پولی بانک مرکزی
خیزش خورشید، فراتر از پیش‌بینی‌ها
وعده‌های بزرگ، واقعیت‌های تلخ
داستان غم‌انگیز رفاه
تهدید اقتصادی خشکسالی
مقاومت نسخه‌نویسان سنتی در برابر فناوری‌
متهم بی‌برقی کیست؟
طومارمان درهم پیچیده می‌شود
بازی پانزی با اوراق دولتی
سقوط رشد در زمستان سال گذشته
فاصله کیلومتری اهرمی‌ها با دیگر صندوق‌ها
نجات مسكن از كانال بورس؟
جهش هزينه دلاري؛ سركوب قيمت ريالي!
پول بلوکه شده ایران چقدر است؟
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا