عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اصفهان گفت: با پول پاشی‌هایی که گردن کلفت‌های خصولتی در اصفهان انجام می‌دهند اصحاب رسانه و افراد به تنهایی یارای دفاع از حقوق مردم را ندارند و اداره حقوقی شهرداری باید به میدان بیاید و با حمایت شورای شهر و نمایندگان مجلس پیگیری‌های ما در سطح قضایی و حقوقی باشد تا حق مردم را ادا کنیم.     

به گزارش ااقتصاد بازار، داره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در نطق میان دستور صد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در آستانه چهلمین روز عروج شهدای خدمت هستیم و چقدر ای شهید جمهور جایت این روزها خالی است، امروز بیشتر می‌فهمیم نبودنت را، بودنت را قدر ندانستیم و حالا دلتنگ حضور چون تویی هستیم. در سال‌ها و ماه‌هایی که نه حرفی از مذاکره ذلیلانه بود، بدون حرف زدن از اف.ای.تی.اف و امثالهم، میلیاردها دلار از سرمایه مردم که در برجام بلوکه شده بود به اقتصاد و سفره مردم برگشت. نه جای جلاد و شهید عوض می‌شد و نه بانیان وضع دهه نود اقتصاد کشور مدعی اصلاح امور می‌شدند. آرامش در کشور جریان داشت و اخلاق سرلوحه فعالیت کارگزاران کشور بود و البته مردم وجه المعامله و وجه المصالحه شیفتگان قدرت نمی‌شدند. 

وی افزود: ان شاء الله در هشتم تیرماه به لطف خدا با حضور پرشور مردم، اول یک انتخابات پرشور برگزار خواهد شد و دوم در ادامه مسیر شهید رئیسی رئیس جمهوری انتخاب خواهد شد که تراز ویژگی‌های شخصی و خدمت‌گزاری دولتش در ادامه دولت شهید جمهور خواهد بود و ما به عقب و قبل از سال 1400 برنخواهیم گشت.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک قهرمانی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در جام حذفی گفت: این پیروزی این بار آنقدر قاطعانه بود که همه تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که شاید مخالف رخ دادن این اتفاق بود در عمل به نتیجه نرسید و سپاهان در میدان، کار را تمام کرد. ان شاء الله این موفقیت مقدمه‌ای باشد برای فصل آینده و حضور پرقدرت تا این امید و نشاطی که در جوانان و هواداران ورزش در اصفهان شکل گرفته سال آینده در شرایط بهتری اتفاق بیفند.

وی خاطرنشان کرد: این روزها که بحث انتخابات ریاست جمهوری مطرح است بد نیست که به این موضوع بپردازیم که مسئله اصلی اصفهان موضوع آب و زاینده رود است و در کنار سایر مسائل از جمله مسائل زیست محیطی و فرونشست که بخشی از آن به تبع موضوع عدم جریان دائمی زاینده رود به وجود آمده در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد که حتما باید یک برنامه قابل قبول از سوی نامزدها برای استان‌ها وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: یک مطالبه جدی که همه مردم استان اصفهان نسبت به آن قول مشترک دارند این است که رئیس دولت چهاردم، ضمن اینکه تلاش‌های بی سابقه دولت سیزدهم در پیگیری پروژه‌های انتقال آب به فلات مرکزی و استان اصفهان را باید با جدیت بیشتر دنبال کند، همه راهکارها و بسته پیشنهادی که براساس نظرات کارشناسی تهیه شده را مدنظر قرار دهد.

صالحی افزود: حالا که دولت شهید جمهور طلسم بیست ساله بی تحرکی و عدم فعالیت را در این حوزه شکست و قدم‌های جدی را در این سه سال برداشت امیدواریم این بسته کاملی که منجر به جریان دائمی زاینده رود از سراب تا پایاب می‌شود در حوزه انتقال، مدیریت مصرف، نظارت‌ها، کاهش انتقال آب از این حوضه به سایر حوضه‌ها با جدیت دنبال شود و شاهد باشیم در دولت چهاردهم مسئله زاینده رود به نتیجه برسد تا این فرآیند به نحو احسن ادامه پیدا کند.

وی گفت: از مدیریت شهری به جهت اطلاع رسانی خوب و فضاسازی شهر در آستانه انتخابات و نشر مفاهیم ارزشمندی که برگرفته از کلام امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه و خطاب به کارگزاران و برگرفته از نامه به مالک اشتر است تقدیر می‌کنیم. این تلاش‌ها، هم فضای شهر را غدیری کرده و هم توصیه‌ای به همه نامزدهاست که در مکتب گفتمان امیرالمومنین (ع) موضوعات را دنبال کنند و امیدواریم اثر خود را بر اقدامات آتی دولت چهاردهم، هواداران و منصوبان آن‌ها در سطح استان‌ها داشته باشد. 

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: از همکاری‌ها و پشتیبانی‌هایی که با همه مجموعه‌های فعال در عرصه انتخابات توسط بخش‌های مختلف شهرداری از جمله معاونت خدمات شهری صورت گرفته که فضایی پرشور و با رقابت قابل قبول در شهر داشته باشیم تشکر می‌کنم.

وی افزود: در کنار فضای انتخابات و مراسم چهلم شهدای خدمت، موضوعات مربوط به دهه ولایت را نیز داریم و اینجا نیز شهرداری خیلی خوب ورود کرده و از تلاش‌های مردمی پشتیبانی می‌کند، امیدواریم امسال هم مراسم‌های باشکوهی را در این حوزه داشته باشیم.

صالحی عنوان کرد: برای بار چندم تأکید می‌کنم که ما همه شهدای خدمت را باید تکریم کنیم، اگر عزیزی فهم این موضوع را ندارد یا درک نمی‌کند که شرایط اجتماعی کشور نمی‌پذیرد که تعارض یا تفاوتی بین شهدای خدمت بگذاریم حتما باید در دیدگاه‌های خود تجدید نظر داشته باشد، چه در روابط عمومی شهرداری و چه در روابط عمومی شورای شهر باید توجه به این امر داشته باشیم که در جایی هستیم که رفتارهای ما ارزیابی می‌شود و بازخورد اجتماعی دارد و ان‌شاء الله برای مراسم چهلم با دقت نظر تمام همه این شهدای عزیزی که مایه آبروی ما هستند را تکریم کنیم.

وی با اشاره به مشکلات آلودگی هوای اصفهان تصریح کرد: متأسفانه صنایع گردن کلفت دست از سر مردم اصفهان برنمی‌دارند، همه راه‌ها را از فشار بر اصحاب رسانه و افراد تا تطمیع و پول پاشی به کار گرفتند تا در این اوضاع که شاید خیلی‌ها درگیر فضای انتخابات و تغییر دولت هستند، موضوعاتی را دنبال می‌کنند که در سال‌های آینده نفس و حیات مردم را به مخاطره می‌اندازد و شاید آن زمان دیگر راه تدبیری وجود نداشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: تاکید من این است و درخواست جدی از شهردار دارم که هم در موضوع آلایندگی و عوارضی که به لحاظ زیست محیطی نه مسائل ریالی آن برای شهر دارد و هم در مسئله زاینده رود مواردی که در دبیرخانه فرهنگی زاینده رود و محیط زیست دنبال کردیم را به صورت جدی و از دریچه حقوقی پیگیری کنند. امروز با این پول پاشی‌هایی که گردن کلفت‌های خصولتی در اصفهان انجام می‌دهند اصحاب رسانه و افراد به تنهایی یارای دفاع از حقوق مردم را ندارند و اداره حقوقی شهرداری باید به میدان بیاید و با حمایت شورای شهر و نمایندگان مجلس پیگیری‌های ما در سطح قضایی و حقوقی باشد تا حق مردم را ادا کنیم. 

وی گفت: خدا نکند که فرصت مسئولیت ما تمام و بار اضافه‌ای در حوزه محیط زیست بر اصفهان تحمیل شود و افسوس بخوریم که در زمانی که مسئولیت داشتیم حق مطلب را ادا نکردیم و این دین و حق الناس برگردن همه ما باشد. 

صالحی خاطرنشان کرد: ان شاء الله شهرداری به صورت جدی و با قوت و به صورت حقوقی در این مسائل ورود کند، ما هم همه جانبه حمایت خواهیم کرد تا حق مردم را استیفا کنیم و اجازه ندهیم کسی به هر شکلی کلاه بر سر مردم بگذارد و زمانی برسد که دیگر فرصت جبران نداشته باشیم.