سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از 24 آبان ماه همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی نسبت به برگزاری 21 عنوان برنامه در نقاط مختلف شهر اقدام کرده است.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، از جمله این برنامه‌ها جشن ۲۰ سالگی کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان است که همراه با آئین تجلیل از کتابداران شهر اصفهان روز سه شنبه ۲۴ آبان از ساعت ۹ الی ۱۳ برگزار می‌شود.

فرهنگسرای نوجوان طرح مبادله کتاب نوجوان را با شعار «کتاب خوب هدیه بدهید، کتاب خوب هدیه بگیرید» در این ایام اجرا می‌کند. علاقمندان برای اطلاعات بیشتر دراینباره می‌توانند با شماره ۳۲۳۰۴۰۳ تماس بگیرند یا به فرهنگسرای لاهور واقع در خیابان مفتح شرقی مراجعه کنند.

مسابقه «کتابواره شهدای اصفهان» همراه با ساخت پازل و نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان عنوان برنامه دیگری است که از ۲۴ الی ۳۰ آبان ماه در کلیه کتابخانه‌های شهر اصفهان برگزار می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسابقه می‌توانند با شماره ۳۲۳۹۹۳۷ تماس بگیرند.

ویژه‌برنامه همخوانی با محوریت مرور و نقد کتاب «مهارت‌های زناشویی» هم برنامه دیگری است که روز شنبه ۲۸ آبان از ساعت ۱۶ الی ۱۷ در کتابخانه علامه امینی واقع در باغ غدیر برگزار می‌شود.

رونمایی از کتابخانه دیجیتال کتابخانه مرکزی با بیش از ۷ هزار عنوان کتاب

کتابخانه دیجیتال کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان روز ۲۸ آبان ماه با بیش از ۷ هزار عنوان کتاب به آدرسdlim.ir رونمایی و افتتاح می‌شود.

ویژه‌برنامه «صدای کتاب» با شعار «کتاب مورد علاقه‌ات را با صدای بلند بخوان» همراه با پرفورمنس و رویدادهای جذاب کتابخوانی هم از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه در میدان امام حسین(ع) و چهارباغ عباسی میزبان علاقمندان خواهد بود. نمایشگاه «گنج پنهان» هم برنامه دیگری است که با محوریت نمایش کتاب خطی از ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برپاست.

از دیگر رویدادهایی که ویژه هفته کتاب و کتاب خوانی اجرا می شود، می‌توان به افتتاح مکان جدید انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اشاره کرد که روز 29 آبان ساعت 10 در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

همچنین معرفی تصویری کتاب‌های نفیس کتابخانه مرکزی در شبکه‌های اجتماعی از 24 تا 30 آبان، تولید و پخش کمیک موشن کتابخانه مرکزی در شبکه‌های اجتماعی از 24 تا 30 آبان، رونمایی از مستند «از سارویه تا کتابخانه مرکزی» در روز 29 آبان در محل تپه اشرف، رونمایی از یادمان اهداکنندگان کتاب در روز29 آبان در کتابخانه مرکزی، برگزاری نمایشگاه کتاب در ایستگاه‌های منتخب مترو، عضویت رایگان و ویژه 50 درصد در کتابخانه‌ها، مدارس و میادین اصلی شهر و برگزاری دومین جلسه نقد فرهنگ با موضوع عملکرد مدیریت شهری در حوزه کتاب و کتابخوانی روز 26 آبان از ساعت 15 تا 18 در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی در هفته کتاب و کتابخوانی میزبان علاقمندان خواهد بود.

برنامه «کتاب درمانی» با محوریت ارائه مشاوره به شهروندان با کتاب از 24 تا 30 آبان در کتابخانه مرکزی، اهدای کتاب به شهر «بنت» روز 26 آبان در کتابخانه مرکزی، نقد کتاب «زاینده رود از سرچشمه تا مرداب» نوشته دکتر حسن حسینی ابری روز 29 آبان در مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل، معرفی کتاب‌های دفاع مقدس در قالب لمپست در سطح شهر و رونمایی از کتاب «ناگفته‌های ازدواج» روز 26 آبان در فرهنگسرای عرفان از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه این ایام برگزار می‌شود.