در پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران شاگردان محرم نویدکیا با ۶۵ امتیاز در رده دوم قرار گرفتند تا بهترین عملکرد را در بین تمام نایب قهرمانان ادوار مختلف لیگ برتر از خود به جای بگذارند. در این بین اما دیگر تیم اصفهان نتوانست جایگاه قابل قبولی در لیگ امسال برای خود حفظ کند و با خوش اقبالی در لیگ برتر باقی ماند. سپاهانی ها با وجود برتری در برابر استقلال و ۶۵ امتیازی شدن در لیگ امسال، باز هم نتوانستند قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرند تا پر امتیازترین نایب قهرمان لیگ های ۱۶ تیمی تاریخ لیگ برتر لقب بگیرند. بدشانسی نویدکیا در اینجا بیشتر نمایان می شود که در لیگ ششم سایپا با ۵۶ امتیاز قهرمان شده بود و در لیگ های سیزدهم و پانزدهم فولاد و استقلال خوزستان هر دو با ۵۷ امتیاز جام قهرمانی را بالای سر برده بودند. سپاهانی ها از ابتدای فصل هدف خود را کسب ۶۵ امتیاز تعیین کرده بودند چراکه با این میزان امتیاز در تمام لیگ های ۱۶ تیمی قبلی قهرمان می شدند. آنها در این فصل میانگین امتیاز ۲.۱۶ در هر بازی را ثبت کردند میانگینی که برای قهرمان شدن عالی به نظر می رسید اما وجود رقیب قدرتمندی به نام پرسپولیس معادلات آنها را بر هم زد و با عملکرد بهتر نسبت به اصفهانی ها جام قهرمانی را بالای سر برد تا سپاهان و محرم نویدکیا بدشانس ترین های لیگ بیستم لقب بگیرند.

 

بهترین نایب قهرمان

ادوار لیگ برتر

تا کنون یازده دوره از بیست دوره لیگ برتر با حضور ۱۶ تیم برگزار شده که در طول این یازده دوره تنها سپاهان در لیگ امسال موفق شده است به عنوان تیم نایب قهرمان امتیازاتش را از عدد ۶۰ فراتر ببرد و با ۶۵ امتیاز دوم شود. این درحالی است که تا قبل از لیگ امسال هیچ تیم نایب قهرمانی نتوانسته بود در لیگ های ۱۶ تیمی بیش از ۵۸ امتیاز را بدست بیاورد. ذوب آهن در دوره چهارم، پاس در لیگ پنجم، تراکتور در فصل چهاردهم و سپاهان در دوره هجدهم لیگ برتر موفق شده بودند به عنوان نایب قهرمانی با ۵۸ امتیاز دست یابند. از سوی دیگر، طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر جدایی چند بازیکن سپاهان از این تیم مطرح شد که با تایید محرم نویدکیا این شایعات به واقعیت تبدیل شد و مشخص شد پیام نیازمند، احسان حاج صفی و محمد محبی به طور قطع فصل بعد از سپاهان جدا خواهند شد و فوتبال خود را در لیگ های اروپایی دنبال خواهند کرد. بدشانسی های نویدکیا به همین جا ختم نمی‌شود چرا که شنیده شده است کی‌روش استنلی، سروش رفیعی و یاسین سلمانی نیز به احتمال زیاد فصل آینده پیراهن طلایی پوشان را به تن نخواهند کرد و نویدکیا باید به فکر جایگزین برای آنها باشد.

خط قرمز برندها

حضور در ورزش است!

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه همواره با تاکید براینکه این باشگاه باید الگویی برای حرفه ای شدن سایر باشگاه‌ها و رشته های ورزشی کشور باشد، اعتقاد دارد که باید با برنامه ریزی های مختلف و برگزاری همایش های علمی به سمت باشگاه داری حرفه ای برویم و باشگاه این رسالت را در کنار کارهای دیگر برعهده دارد که در جامعۀ ورزشی این موضوع را نهادینه کرده و باید الگویی برای حرفه ای شدن برای دیگرباشگاهها و رشته های ورزشی باشد. حمیدرضا عظیمیان با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت اجتماعی خود از  باشگاه سپاهان حمایت خواهد کرد، تصریح کرد : توجه به استعدادهای درخشان و ورزش بانوان و برنامه ریزی برای ورزش جوانان و استفاده از ظرفیت آنان با رویکرد امیدبخشی به جامعه مورد تاکید است. مدیرعامل فولاد مبارکه ورزشگاه نقش جهان را آورده مهم و بزرگ برای اصفهان و ایران می داند و تاکید دارد: با توجه به اهمیت ورزشگاه باید نواقص آن جهت میزبانی شایسته مسابقات آسیایی و جهانی بزودی بر طرف گردد.

اینروزها در شرایطی که بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اصفهان طی سال‌های گذشته از حضور در ورزش خودداری کرده‌اند و برخی بر این باورند که خط قرمز آنها حضور در ورزش است، نگاه حرفه ای فولادمبارکه و حضور پرقدرت این برند صنعتی در عرصه ورزش کشور بسیار حایز اهمیت است. از سوی دیگر برخی کارشناسان تاکید دارند، سرمایه‌گذاران از تیم‌داری در ورزش فرار نمی‌کنند، بلکه به دلیل مشکلات اقتصادی، توان حضور در این عرصه را ندارند. آنها می گویند، بخش خصوصی بسیار علاقمند است که در ورزش حضور داشته باشد تا از طریق ورزش، تبلیغات بسیاری صورت دهد اما در دوران رکود که توان رقابت با شرکت‌های دیگر را ندارد، امکان حضور در لیگ برتر را ندارد. بطور کلی در ایران اقتصاد ورزش تحت تاثیر اقتصاد نامولد، هرگز نتوانسته از ظرفیت‌های بی‌نظیر خود استفاده کند. مهم‌ترین‌ راهکار در این برهه زمانی فراهم شدن یک عزم سیاسی است تا بتواند ورزش را با فعال‌سازی ظرفیت‌های اقتصادی به شکوفایی برساند. اقتصاد دولتی دست و پای ورزش ایران را بسته است و در سیاستمداران عزمی برای کاهش تصدی‌گری مشاهده نمی‌شود و براین مبنا لزوم حرکت به سمت اقتصاد خصوصی کاملا نمایان است. امروزه باید همه افراد حاضر در این صنعت این واقعیت را بپذیرند که فوتبال امری فراتر از یک ورزش است و نیاز به مدیریت سیستماتیک، تدبیر، آموزش و توجه خاص دارد.

 

تبریک مدیرعامل فولاد مبارکه به سپاهانی‌ها

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه در پایان رقابت های لیگ برتر، به بازیکنان تیم سپاهان و کادرفنی و مدیریتی باشگاه تبریک گفت.  در متن پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه آماده است : "حرکت مستمر و تلاش عزت‌مندانه تیم فوتبال سپاهان برای درخشش در سطح اول فوتبال کشور و قاره کهن آسیا، همواره نشان از تلاش و برنامه‌ریزی تمامی یاران باشگاه فرهنگی و ورزشی فولاد مبارکه سپاهان دارد. این نایب‌قهرمانی که محصول اعتماد به مربی محجوب و کادر فنی جوان و پرتلاش دیار نصف جهان، همراه با تجربه و انگیزه بازیکنان پرشور و مستعد در این مجموعه بازیکن‌ساز برای کشور بوده است را به هواداران پرشور، مردم فوتبال‌دوست، هیات‌مدیره، مدیرعامل، سرمربی، کادر فنی و مدیریتی، بازیکنان، کارکنان شرکت فولاد مبارکه و همه زحمت‌کشان این باشگاه تبریک می‌گویم. امیدوارم تیم فوتبال سپاهان با حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا و کسب مجدد سهمیه رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتبال جهان، روند موفقیت خود را تکمیل نموده و همچون سال‌های گذشته نماینده‌ شایسته‌ای برای کشور عزیزمان در دنیا لقب گیرد.”