شفاف سازی اقدامات هلدینگ پتروپالایش اصفهان

 
مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش  اصفهان در نشست شفاف سازی فعالیت های این شرکت با خبرنگاران عنوان کرد: سهامداران پترو پالایش اصفهان مطمئن باشند در خرید سهام براساس منافع آنها اقدام می کنیم.

به گزارش اقتصاد بازار، هدف‌گذاری هلدینگ پترو پالایش اصفهان تا سال ۱۴۰۶ رسیدن به قله برترین شرکت های دنیا از لحاظ تکنولوژی و سوددهی است.لذا خرید سهام شرکت نفت سپان دررنجیره ارزش سود دهی پترو پالایش اصفهان موثر است .

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: با توجه به بالا بودن قیمت عرضه بلوکی سهام نفت سپاهان در بازار سرمایه و چشمگیر نبودن این سهام، هلدینگ پترو پالایش اصفهان فعلا برای این خرید اقدام نمی‌کند.

محسن قدیری در نشست خبری شفاف سازی اقدامات هلدینگ پترو پالایش اصفهان در جمع رسانه ها به این مسئله اشاره داشت : اگر چه شرکت نفت سپاهان، در ردیف شرکت های دارای سوددهی مطلوب قرار دارد اما قیمت تعیین شده برای عرضه این میزان از سهام از نظر مزیت رقابتی، نسبت به انتظاری که داشتیم، برای ما جذاب نبود.

وی با اشاره به اینکه سال ۸۶  شرکت پالایش نفت اصفهان خصوصی شد به اشتباه برخی شرکت‌های زیر مجموعه آن فروخته شد افزود:فروش سهام  نفت سپاهان و نفت جی یکی از اشتباهاتی بود که در دوره های قبل رخ داد ؛ در حال حاضر ما تصمیمی برای خرید شرکت نفت جی نداریم ، اما با توجه به اینکه شرکت نفت سپاهان در زنجیره سود دهی خوبی قرار دارد ، ۷۰ درصد از محصولاتش به خارج از کشور صادر می شود و شرکت های بسیاری زیادی در سراسر کشور تاسیس نموده است لذا خرید سهام این شرکت برای ما دارای ارزش افزوده بالایی است.

هدف‌گذاری هلدینگ پترو پالایش اصفهان تا سال ۱۴۰۶ رسیدن به قله برترین شرکت‌های دنیا از لحاظ تکنولوژی و سوددهی است

شفاف سازی اقدامات هلدینگ پتروپالایش اصفهان با حضور اصحاب رسانه

هلدینگ پترو پالایش اصفهان ۱۷.۱ سهام نفت سپاهان را در اختیار دارد

وی با اشاره به اینکه قطعا خرید سهام نفت سپاهان که ما هم اکنون ۱۷.۱ سهام این شرکت را در اختیار داریم برای سهامداران هلدینگ پترو پالایش اصفهان خوب است افزود: اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که بدون توجیه اقتصادی وارد هیچ پروژه اقتصادی نخواهیم شد، ممکن است در میان ۱۰ هزار تصمیم در شرکت هلدینگ پترو پالایش اصفهان خطای کوچکی نیز رخ دهد، اما با مدیریت علمی و استراتژیک تمام تصمیم گیری‌ها با توجیه اقتصادی و حضور شرکت های الف کشوری صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه خوراک اولیه شرکت نفت سپاهان را پالایشگاه اصفهان تٱمین می‌کند تصریح کرد: شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا، متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری اهداف (صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت سابق)  ۳۳ درصد از شرکت نفت سپاهان (با نماد شسپا) را در بورس عرضه کرده است.

قدیری متذکر شد: با توجه به قیمت گذاری کارشناسان دادگستری  در حوزه های مختلف و همچنین قیمت روز سهام که توسط شرکت اهداف قیمت گذاری شده بود به این نتیجه رسیدیم که در شرایط حاضر این قیمت جذاب و منطقی نیست و از خرید منصرف شدیم و در عرضه‌های بعدی سهام در بورس با قیمت متعادل‌تر ورود خواهیم کرد.

با اشاره به اینکه آگهی فروشی سهام شرکت نفت سپاهان در مردادماه جاری در تارنمای شرکت بورس تهران منتشر شد؛ گفت: میزان سهم درنظر گرفته شده برای فروش در بورس معادل ۳۳ درصد و با قیمت پایه ۲۳۵ هزار میلیارد ریال بود.

قدیری با بیان اینکه افزود: باتوجه به تاکید سهامداران عمده شرکت پالایش نفت اصفهان، با هدف بررسی درجه ارزش شرکت نفت سپاهان، متقاضی خرید سهام این شرکت بودیم اما در نهایت این اقدام محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه مبانی ما در مدیریت بر طبق آموزه‌ها بر اساس تصمیم‌گیری پروژه‌های زود بازده و در مسیر توجیه اقتصادی بوده است، بیان داشت: پالایشگاه در حد امکان هیچ تصمیمی را بدون تحقیق علمی و بررسی صرفه اقتصادی اجرایی نمی کند؛ بنابراین درصد خطا در این مجموعه صنعتی پایین است.

سهامداران اطمینان داشته باشند جایی که سودده نباشد به هیچ عنوان ورود نخواهیم کرد

وی تاکید کرد: سهامداران خیالشان راحت باشد جایی که سودده نباشد و یا قیمت سهام برای خرید بالا باشد به هیچ عنوان ورود نخواهیم کرد و با وجود کارشناسی‌های علمی که در شرکت پتروپالایش صورت می‌گیرد هیچ تبانی در زمینه خرید سهام وجود ندارد.

قدیری با اشاره به مدیریت استراتژیک هیات مدیره بر اساس توجیه اقتصادی با کمک شرکت‌های رتبه الف کشور، تصریح کرد: هلدینگ پتروپالایش اصفهان ۴۵۰ پروژه در دست اجرا دارد اضافه کرد: این شرکت اخیرا “معاونت هوش مصنوعی” را راه‌اندازی کرده و برای آن ۶۰ پروژه کاری تعریف شده است.

وی با اشاره به افق روشن ترسیم شده در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در راستای فرمایش رهبری برای رسیدن به قله‌های پیشرفت گفت: بهره‌برداری بیشتر پروژه‌ها در کشور حدود ۱۰ سال طول می‌کشد اما پروژه‌های این هلدینگ همچون پروژه تصفیه نفت سفید هشت ماهه و تا آخر ماه بهمن با قابلیت جداسازی گوگرد از نفت سفید با یک ظرفیت بالا راه اندازی می‌شود.