همچنین شاخص هم‌وزن با کاهش ۱۳۱۹ واحد به رقم ۷۵۸ هزار و ۳۲۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۵۸۶ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران دیروز بیش از ۸/۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۳۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۱۸۳ میلیارد تومان دادوستد کردند. همه شاخص‌های بورس دیروز قرمز شدند، اما میزان کاهش کمتر از نیم درصد بوده است.
شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی- ارزشی ۳ دهم درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۱۷صدم درصد کاهش یافتند، شاخص آزاد شناور ۳۶صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۴۱صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱۷ صدم درصد کاهش یافت. نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی، پتروشیمی خلیج فارس و چادر‌ملو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند. در فرابورس ایران هم شاخص کل دیروز ۶۷ واحد افت کرد و به رقم ۲۶ هزار و ۴۱۳ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۵۱ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۹۳ هزار میلیارد تومان شد.
معامله‌گران دیروز بیش از ۶/۳ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۱۱ هزار معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان دادوستد کردند. دیروز نماد سیمان ساوه و مادیران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد، ایران خودرو دیزل، مالی سپهر صادرات ایران، آریاساسول و صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.
شاخص کل فرابورس و شاخص قیمت ۲۵صدم درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن بدون تغییر ماندند. شاخص اول بازار فرابورس ۳۶ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس ۲۱ صدم درصد افت کرد.


تحلیل بازار در روز شنبه
بازار سهام پس از اصلاح یک هفته‌ای در روز شنبه توانست تا حدودی به وضعیت خود سامان ببخشد، اما با شروع معاملات یکشنبه بورس، این رویه متوقف شد و باز هم شاخص‌های بورسی نزولی شدند.
معاملات بورس دیروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل روز شنبه خود رفتار کرد. به‌طوری که در پایان بورس دیروز، نماگر بازار با کاهش ۶ هزار و ۵۹۸ واحدی که معادل ۳/۰ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات در سطح دو میلیون و ۱۷۶ هزار واحدی ایستاد.
معاملات سهم‌های کوچک بازار سرمایه نیز با بزرگان همسو بوده است؛ به‌طوری که میانگین هم‌وزن بازار در پایان بورس دیروز هزار و ۳۱۹ واحد که معادل ۱۷/۰ درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح ۷۵۸ هزار و ۳۲۵ واحدی رسید. با نزول شاخص‌های بورسی در روز گذشته، استقبال خریداران از معاملات نیز کاهش یافت و همین موضوع ارزش معاملات را بیش از ساعات نخست بازار پایین آورد. گفتنی است تابلوی بورس اوراق بهادار تهران در روز گذشته‌، حجم معاملات را هشت میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهارهزار و ۳۳۳ میلیارد تومان نشان می‌دهد.


ورود و خروج پول حقیقی
شاخص ورود و خروج پول حقیقی هم در روز گذشته منفی بود. به‌طوری که در پایان معاملات یکشنبه بورس، حدود ۳۹۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، خروج ۵۱ میلیارد تومانی پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت است.
بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات دیروز، سه سهم شگستر، ثپردیس و وبصادر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شگستر، دی و وبصادر به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت. حآسا با افزایش ۹۷/۶ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کمرجان نیز با افت ۹۹/۶ درصدی در جریان بازار دیروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.


ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وتوس، نیان و وبصادر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های وتوس، نیان و غشصفا نیز در جریان معاملات دیروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای ذوب، خساپا و خزامیا خروج پول هوشمند داشتند. لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وامیر، ثزاگرس و لپارس رقم خورد. همچنین فخوز در جریان معاملات دیروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد ولتجار بود.