اقتصاد بازار: مدير پشتيباني فروش و بازاريابي از استقرار سيستم مديريت ارتباط با مشتريان بازار خارج در فولاد مبارکه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از فولاد مبارکه علي نقدي در این باره، گفت: سيستم مديريت ارتباط با مشتريان يا Customer Relationship Management CRM به همه فرآيندها و فناوري هايي گفته مي شود که در شرکت ها و سازمان ها براي شناسايي، ترغيب، گسترش، حفظ و ارائه خدمت به مشتريان به کار مي رود.
وي در توضيح بيشتر فوايد به کارگيري اين سيستم، تصريح کرد: سازمان ها با استفاده از CRM مي توانند فرآيند فروش و خدمات پس از فروش را بهبود دهند و باعث ايجاد روابط نزديک تر با مشتريان شوند. در واقع آنچه پيشتازي و سرآمدي يک شرکت را در بازار رقابتي رقم مي زند، کيفيت خدماتي است که مشتريان پيش، در حين و پس از فرآيند فروش دريافت مي کنند .
نقدي افزود: با توجه به اهميت و نقش صادرات در حفظ و ارتقاي موقعيت شرکت، برآن شد، علاوه بر مشتريان بازار داخلي، اقدام به استقرار سيستم CRM براي مشتريان بازار خارج از کشور کرده تا ارتباط مستمر و پاسخگويي به اين دسته از مشتريان به صورت اثربخش تري برقرار گردد. از طرفي با توجه به برنامه ريزي جهت پياده سازي دو استاندارد مرتبط با بررسي شکايات و رضايت مشتريان (ISO 10002 و ISO 10004) و تأکيد الزامات بندهاي اين دو استاندارد، سيستمي نمودن فرايند ارتباط با مشتريان در دستور کار قرار گرفته است.
کارشناس پشتيباني فروش نيز در این خصوص، گفت: تبديل سيستم CRM مشتريان بازار داخل و خارج از حالت سيستم مبتني بر ارائه اطلاعات يک سويه به سيستم مبتني بر ارائه خدمات را مهم ترين دستاورد سيستم نوين است که بر اساس آن مشتريان علاوه بر دريافت اطلاعات سفارشات، صورت حساب ها، برنامه حمل، چاپ پيش فاکتور و اطلاعات مالي به سيستم هاي تعاملي نظير فرآيند ثبت و پيگيري ادعاهاي فني و نظر سنجي دسترسي خواهند داشت.
علي ساجدي خواه افزود: در این راستا ارائه خدماتي نظير محاسبه قيمت، قبل از ثبت سفارش، ثبت و پيگيري سفارشات و ادعاهاي تجاري در مرحله تست نهايي جهت اجرا است.