• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: سه شنبه 22 مهر 1404, 21 ربیع‌الثانی 1447, Tuesday 14 October 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل
کد خبر: 24976
منتشر شده در سه شنبه, 18 دی 1403 08:06
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل
در بازدید مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از فولاد مبارکه مطرح شد:

توسعه حمل ریلی کشور با مشارکت فولادمبارکه

توضیحات

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در جریان بازدید از شرکت فولاد مبارکه گفت: امروز پس از بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه در جلسه‌ای با مدیرعامل و سایر مدیران این شرکت، راهکارهای همکاری‌های مشترک بین این شرکت و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار دادیم.    

جبارعلی ذاکری، تسهیل در امر حمل‌ونقل ریلی و حل مسائل موجود بین دو طرف را از مهم‌ترین اهداف این بازدید برشمرد و گفت: خوشبختانه تصمیمات خوبی برای افزایش حمل بار و تسهیلات متقابل اتخاذ شد و امید است این اقدامات به افزایش تولید در فولاد مبارکه و کاهش مشکلات حمل‌ونقل بار از مناطق سنگان و چادرملو کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی کشور با تمام ظرفیت در حال فعالیت است و در حوزه‌های آب، برق و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اقدامات گسترده‌ای انجام داده است، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا شرایط بهتری را بر این شرکت در حوزه حمل‌ونقل ریلی فراهم کنیم.

6ffa0668 aab8 4e91 9b9c d49f6891aad7 20250104 094641

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بازدید مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:

 حمل‌ونقل در رقابت‌پذیری و اقتصادی بودن صنعت فولاد نقش محوری دارد

 محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از این شرکت گفت: فولاد یکی از صنایع کلیدی کشور است که هزینه‌های حمل‌ونقل مواد اولیه و محصولات آن، نقشی محوری در رقابت‌پذیری و اقتصادی بودن این صنعت دارد و اساساً اقتصادی بودن و صنعتی شدن کشور به زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل ریلی وابسته است.

وی تأکید کرد: در صنعت فولاد به ازای تولید هر تن فولاد حداقل به سه برابر جابه‌جایی مواد اولیه و محصول نیاز داریم؛ بنابراین نیاز است که زیرساخت‌ها در حوزه حمل به‌ویژه حمل ریلی و دریایی ایجاد شده باشد.

 طیب‌نیا با تأکید بر اینکه طی سه دهه گذشته در کشورمان سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای افزایش ظرفیت در صنعت فولاد انجام شده و امروز صنعت فولاد یکی از نقاط قوت کشور محسوب می‌شود، گفت: قطعاً اگر امروز با ناترازی انرژی در حوزه برق و گاز روبه‌رو نبودیم، چالش اصلی ما چالش حمل‌ونقل بود.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته، چالش‌های ناترازی انرژی از حمل‌ونقل پیشی گرفته ادامه داد: در این شرایط فرصتی ایجاد شده است تا طی دو تا سه سال آینده، چالش زیرساخت‌های حمل‌ونقل، به‌ویژه حمل‌ونقل ریلی را برطرف کنیم؛ کما اینکه خوشبختانه در دولت و مجموعه راه‌آهن، عزم جدی برای اصلاحات مسیر گذشته در این حوزه وجود دارد و قطعاً موفقیت‌های آینده صنایعی مانند فولاد مبارکه، مرهون اتفاقات و اصلاحاتی است که باید در حوزه حمل‌ونقل صورت گیرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با مفید خواندن جلسه با مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به اینکه در گذشته بیش از 90 درصد حمل محصولات و مواد اولیه فولاد مبارکه از طریق ریل انجام می‌شده و این رقم امروز به 50 درصد کاهش یافته است، ادامه داد: خوشبختانه در جلسه امروز توافقاتی برای افزایش حمل‌ونقل ریلی صورت گرفت و امیدواریم در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت به استانداردهای این حوزه برسیم.

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments

آخرین اخبار

نقش کليدي معاونت فرهنگي و اجتماعي در ارتقاي امنيت اجتماعي و آرامش جامعه
مدرسه ۱۲ کلاسه «ایران‌زمین» در ناحیه چهار اصفهان افتتاح شد
تنوع گیاهی و افلیمی کشور، امتیازی برای ورود عسل ایران به بازارهای جهانی
برگزاری مراسم پنجاه و دومین تحلیف کارآموزان وکالت در استان اصفهان
کاهش هزینه ها، توسعه تکنولوژی و تنوع محصولات مبتنی بر شرایط بازار
آمپر دلاری قیمت مسکن
رهبر مخالفان ونزوئلا، برنده صلح نوبل
پایان تجارت ۲۵ ساله؟
خام‌فروشی بهینه است؟
استيضاح سياسي يا تخصصي؟
جایگاه مهم و استراتژیک مجتمع پتاس خوروبیابانک در تامین نهاده ها و امنیت غذایی کشور
استان اصفهان رتبه اول با تولید سالانه 209 هزار تن تخم مرغ
آغاز بهره‌برداری از شش نیروگاه خورشیدی جدید در استان اصفهان
ضرورت حمایت از توسعه زیرساخت های پست و نوسازی ساختمان ها
تنگنای مسکن در ایران
«پلاسما»بازیگر جدید دنیای رمزارزها
خودروسازان اروپایی در معرض نابودی
مكران جانشين تهران؟
كشف۱۰ تريليون فوت‌مكعب گاز درجنوب
اعتراض فین تکی ها به بانک مرکزی
ديرهنگام؛ اما اثر گذار
ریال از نفس افتاده
توجه به ظرفیت‌های استراتژیک و چالش‌های صادراتی
افزایش نرخ ارز ناشی از هراس افکنی دشمن در اقتصاد ایران است
تخصیص بودجه ۳۰۰ میلیاردی برای تثبیت بناهای تاریخی آسیب‌دیده از فرو نشست
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

 

 

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا