امروزه اهمیت اطلاعرسانی دستاوردها و موفقیتهای کشور عزیزمان ایران و امیدآفرینی و شور و نشاطی که این موفقیتها با خود برای جامعه به ارمغان میآورد، در قالب جهاد تبیین از سوی رهبری معظم انقلاب برای روابط عمومی سازمانها و اصحاب رسانه مورد تأکید قرار گرفته است و خبر خوب اینکه در بیستمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران و سومین جشنواره مردمداری ایران، روابط عمومی فولاد مبارکه خوش درخشید و با رأی داوران این کنفرانس توانست تندیس و جایزه ویژه «مدیریت روابط رسانهای» را به خود اختصاص دهد.
بیستمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران با حضور متخصصان و فعالان روابط عمومی از سراسر ایران با موضوع «هوش مصنوعی مولد و روابط عمومی: ارتباطات آینده» به همراه سومین جشنواره مردمداری ایران، با هدف قدردانی از دستاوردهای سازمانها و شرکتها در زمینهها و حوزههای مختلف روابط عمومی، روز چهارشنبه نهم اسفند ۱۴۰۲ در مرکز همایشهای بینالمللی سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.
گفتنی است روابط رسانهای یکی از مهمترین فعالیتهای برونسازمانی روابط عمومی است که تأثیر زیادی بر معرفی سازمان و برنامهها و اقدامات آن به افکار عمومی و خوشنامی سازمانی دارد و ارزیابی مستمر کمیت و کیفیت آن سطح کارآمدی روابط عمومی یک سازمان را نشان میدهد. ازجمله شاخصهای سنجش روابط عمومی فولاد مبارکه در بخش «مدیریت روابط رسانهای» میتوان به این موارد اشاره کرد: تدوین راهبرد و برنامه رسانهای مشتمل بر تدوین برنامه سالانه رسانهای شیوهنامهها و دستورالعملهای مختلف اطلاعرسانی؛ ارائه گزارش وضعیت معاشرت رسانهای در قالب نشستهای کاربردی با خبرنگاران، بازدید از رسانهها و…)؛ ارائه گزارش وضعیت پاسخگویی به رسانهها مشتمل بر ارائه جوابیه، اصلاحیه، توضیح، تأیید و روشنگری افکار عمومی؛ ارائه گزارش بازتاب تولید و انتشار اخبار سازمان در رسانههای کشور ازجمله مطبوعات، رادیو و تلویزیون، خبرگزاریها، سایتها، شبکههای اجتماعی و…؛ ارائه گزارش وضعیت تولید محتوا برای رسانهها در قالب یادداشت، مقاله، فیلم، اینفوگرافیک، موشن گرافیک و...؛ ارائه گزارش بازتاب حضور و شرکت مدیران ارشد سازمان در رسانهها، کنفرانس خبری، میزگردها و…؛ ارائه گزارش برگزاری و بازتاب سفرهای رسانهای.