اقتصاد بازار: فولاد مبارکه طي سه ماهه اول سال جاري با فروش و ثبت سفارش يک ميليون و 662 هزارتن انواع محصولات خود به رشد قابل ملاحظهاي نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست يافت که اين امر با توجه به افزايش نسبي تقاضا در بازار و رسالت اين شرکت در تأمين حداکثري نياز بازار داخلي حاصل گرديده است .
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار محمود اکبري معاون فروش و بازاريابي با اعلام اين مطلب افزود: در اين مدت ثبت سفارش براي بازار داخلي رشد 91 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
وي افزود: با توجه به رشد نسبي تقاضا براي محصولات فولاد مبارکه و سياستگذاري صورت گرفته براي تامين حد اکثري نياز بازار داخل از جمله در بخش لوله و پروفيل، در مجموع فروش کالا به اين صنعت با رشد بي سابقه 352 درصد نسبت به سال قبل مواجه شده است.
معاون فروش و بازاريابي تصريح کرد: با توجه به لزوم و حضور مداوم در بازارهاي بين المللي و صادراتي بعنوان يک هدف استراتژيک، در اين مدت مذکور حدود 20 درصد محصولات به اين بخش اختصاص يافته است.
اکبري با اشاره به محصولات توليدي اين شرکت افزود: نظر به تنوع و گستردگي زياد محصولات توليدي در فولاد مبارکه، بازار داخلي بر اساس نوع و زمينه مصرف محصولات، بخش بندي گرديده و برنامه هاي بازاريابي و فروش متناسب با آن اتخاذ مي گردد که بر اين اساس توليدکنندگان لوله و پروفيل ساختماني، صنايع فولادي و فلزي، صنايع خودرو سازي، تجهيزات فلزي سنگين و لوله هاي انتقال سيالات بزرگترين مشتريان فولاد مبارکه بوده اند که بيشترين رشد فروش در اين بين در بخش لوله و پروفيل ساختماني و صنايع فولادي و فلزي صورت گرفته است.
وي تصريح کرد: رويکرد ديگري که هم راستا با اهداف استراتژيک سازمان همواره در فولاد مبارکه مورد توجه قرارگرفته، توسعه محصولات با تمرکز بر توليد و فروش محصولات ويژه با ارزش افزوده بالا است که درسه ماهه اول سال جاري حجم فروش اين محصولات نظير انواع ورقهاي API مورد نياز صنايع نفت و گاز، ورقهاي IF و ميکروآلياژي مورد نياز صنايع خودرو سازي و... به بيش از 500 هزار تن رسيده که سهم 31 درصدي از کل فروش را شامل ميگردد.
معاون فروش و بازاريابي خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد فوق، طي دوره مذکور در زمينه تحويل محصول به مشتريان نيز موفقيت هاي قابل توجهي حاصل گرديد که دستيابي به رکورد ماهيانه حمل 598 هزار تن انواع محصولات در ارديبهشت ماه از آن جمله است.