به گزارش اقتصاد بازار، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه فولاد مبارکه راهبرد ایجاد تحول را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: این شرکت بهعنوان یکی از ارکان اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال حرکتهایی است که منجر به جهش و تحول میشوند. وی با اشاره به موانع تولید اذعان داشت: طبیعی است که به دنبال شروع هر حرکتی، مشکلات مختلفی پیش خواهد آمد که در این بین، مدیران باید فقط دغدغه کار داشته باشد و درگیر حواشی نشوند؛ ویژگی خستگیناپذیری همواره در مدیران فولاد مبارکه وجود داشته و به همین خاطر باید تلاش بیشتری داشته باشند. طیبنیا با اشاره به گزارشهای ارائهشده در جلسه کمیته مدیریت تصریح کرد: این گزارشها نشاندهنده موفقیتهای مهم و قابلتوجهی در عرصه تولید و توسعه فولاد مبارکه بود. علیرغم همه مشکلات و موانعی که بر سر راه تولید و توسعه در کشور وجود دارد، این گزارشها امیدبخش است. رکوردهای تولید ارزشمندی در فروردینماه و اردیبهشتماه سال جاری ثبت شد که تحسینبرانگیز است و این دستاوردها باید ادامه پیدا کنند.
نیازمند مواد اولیه باکیفیت هستیم
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: واحدهای تولیدی فولاد مبارکه جهتگیری روبهرشدی در تولید محصولات کیفی داشتهاند و این در حالی است که طی 2 ماه گذشته و در خردادماه نیز همچنان میزان تولید در حال ارتقا بوده است. طیبنیا یادآور شد: با برنامهریزیهای انجامشده علیرغم محدودیتهای انرژی، حفظ میزان کمّی و کیفی تولید را که تأکید رهبر معظم انقلاب است در دستور کار قرار دادهایم و زمینه تولید در فصول دیگر سال فراهم شده است. همچنین میزان رعایت ایمنی و کاهش حوادث نیز همزمان با ارتقای میزان تولید در فولاد مبارکه محقق شده است. وی با اشاره به موفقیتهای اخیر مجتمع فولاد سبا اضافه کرد: مجتمع فولاد سبا یکی از مجموعههایی است که باور به انجام کار در آن احساس میشود و این امر جای تقدیر دارد، چراکه موفقیتهای مختلفی که در گزارشهای این مجموعه آمده حاصل استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود (مهارت و تجربه سرمایههای انسانی) است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این خصوص ادامه داد: مقدمات تولید بسیاری از فولادهای کیفی ازجمله فولادهای الکتریکی در مجتمع فولاد سبا فراهم شده و این اتفاق بدون اضافه شدن هرگونه تجهیز جدیدی محقق شده که بسیار ارزشمند است و باید ادامه پیدا کند. باید با برنامهریزی مشخصی، اتاقهای فکر برای رفع چالشهای مختلف فولاد مبارکه تشکیل شود و مدیران مجموعه از طریق استفاده از تجارب و دانش مشاوران، متخصصان و کارشناسان حوزههای فنی، فرصتهای جدید بهبود را شناسایی کنند. وی ضمن تقدیر از عملکرد معاونت توسعه در پروژههای شرکت تأکید کرد: افزایش سرعت در شروع و اجرای پروژههای توسعه فولاد مبارکه بسیار محسوس است و این پروژهها مشکلات زیادی را از سر راه واحدهای مختلف شرکت برداشته است.
روند مثبت بومیسازی در فولاد مبارکه
طیبنیا با اشاره به روند مثبت داخلیسازی و بومیسازی در فولاد مبارکه اظهار داشت: در حوزه بومیسازی همچنان جای زیادی برای کار وجود دارد و با تسهیلگری، برنامهریزی و دیگر اقدامات باید بتوانیم پیشرفت بیشتری در پروژههای بومیسازی داشته باشیم تا برای آینده آماده باشیم و این موضوع از امروز نیاز به پیشبینی و برنامهریزی دارد. وی با اشاره به عملکرد مثبت معاونت سرمایههای انسانی شرکت عنوان کرد: در ماههای گذشته در این حوزه اتفاقات خوبی رقم خورده و طرحهای مختلفی جهت تأمین مسائل معیشتی و رفاهی کارکنان به مرحله اجرا رسیده است. مقدمات فعالسازی مراکز خدماتی انجام شده است، اما باید با جدیت بیشتری پیگیری شود تا به نتیجه برسد. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت تولید دانشبنیان بیان داشت: تولید دانشبنیان باید در همه واحدهای تولیدی و دیگر حوزهها بهصورت کامل پیادهسازی شود که البته این موضوع فقط به بحث تحقیق و توسعه محدود نمیشود و باید هر واحد، کارشناس مربوط به خودش را بهصورت ویژه داشته باشد. وی ادامه داد: فولاد مبارکه طی سالهای گذشته نیروهای دانشی خوبی تربیت کرده و به همین خاطر لازم است در واحدهای تولیدی هستههای دانشبنیان شکل گیرد تا تسهیلگریهای لازم برای ارتباط شرکتهای دانشبنیان با فولاد مبارکه انجام شود. در این خصوص همه مدیران در همه واحدها مأمور به انجام این کار هستند تا شاهد تحولها و جهشها در این زمینه باشیم.
باید در مصرف انرژی فرهنگسازی شود
طیبنیا با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی در صرفهجویی مصرف انرژی گفت: انرژی یکی از مهمترین چالشهای جدی در کشور بوده و خواهد بود که باید برای بهینهسازی مصرف آن فرهنگسازی شود و این کار را باید از خودمان شروع کنیم. باید پروژههای بهینهسازی مصرف در خطوط تولید تعریف و فرهنگ صرفهجویی در مصرف انرژی را در شرکت فولاد مبارکه نهادینه کنیم. وی خاطرنشان کرد: مدیران و کارکنان فولاد مبارکه، سفیران فرهنگسازی برای مصرف بهینه انرژی هستند و روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه نیز باید در این زمینه تلاشهای جدی انجام دهد. البته این کار مربوط به امروز نیست و برای فرهنگسازی باید برای سالهای متمادی برنامهریزی کرد، اما شروعکننده این حرکت باید فولاد مبارکه باشد.