رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتظار مردم جریان پایدار آب در زاینده رود و حوضه آبریز این رودخانه نیازمند مدیریت صحیح، عاقلانه و توأم با عدالت است.    

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور صد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت اظهار کرد: طی روزهای اخیر یحیی سنوار دبیر جنبش حماس به شهادت رسید و این نشان می‌دهد که صهیونیست همچنان در حال نسل کشی است و متأسفانه دنیا نیز با سکوت خود روند حمایتی داشته و زمان را مدیریت می‌کند.

وی افزود: ان شاء الله رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت به زودی به حیات ننگین رژیم منحوس صهیونیستی خاتمه دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهید عباس نیلفروشان گفت: مردم نشان دادند که قدرشناس کسانی هستند که جان خود را فدای امنیت و آرامش کشور می‌کنند.

وی با تقدیر از زحمات استاندار سابق و تبریک به استاندار جدید گفت: از مسئولان دولت سیزدهم در اصفهان که طی سه سال تلاش فراوان کردند و اقدامات مهمی از جمله آبرسانی به اصفهان را استارت زدند تشکر می‌کنیم. در جلسه معارفه استاندار نیز عنوان شد که انتظار مردم جریان پایدار آب در زاینده رود است و مدیریت صحیح، عاقلانه و توام با عدالت در حوضه آبریز زاینده رود نیاز است. این در حالی است که تا قبل از استانی شدن سازمان‌های متولی این امر، مدیریت بهتری وجود داشت اما بعد از آن مشکلات روز به روز بیشتر شد.

نورصالحی خاطرنشان کرد: پروژه انتقال آب از دریای عمان پیشرفت خوبی داشته و انتظار می‌رود این پروژه در سال 1404 به بهره برداری برسد. پروژه انتقال آب از جنوب استان نیز با حمایت دولت سیزدهم روند خوبی داشته است. شروع عملیات سد کوهرنگ 3 نیز اتفاق خوبی است که امیدواریم به خوبی ادامه پیدا کند، ضمن اینکه امیدوار هستیم پروژه انتقال آب بهشت آباد نیز در این دولت مجددا آغاز شود.

وی افزود: با تدبیر همه دلسوزان، دولتمردان دولت چهاردهم و نمایندگان مجلس، مهدی جمالی نژاد به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شد، او مدیری آشنا با مسائل اصفهان است و در این استان مناصب زیادی را تجربه کرده است. مسئله اول انتقال آب، جریان پایدار زاینده رود، آلودگی هوا و فرونشست زمین است که امیدواریم با وفاق و همدلی که استاندار جدید ایجاد می‌کند مشکلات اصفهان در طول مدت مدیریت ایشان برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ما نیز به عنوان مجموعه مدیریت شهری در بیانیه‌ای اعلام کردیم آماده هرگونه همراهی و هم افزایی هستیم تا مشکلاتی که مدنظر ما در حوزه حمل و نقل شهری، راه اندازی خط 2 قطار شهری و... است با سرعت و جدیت‌ بیشتر دنبال شود و به نتیجه برسد.

وی گفت: این انتظار وجود دارد که با هم افزایی و همگامی همه دست اندرکاران و گروه‌های سیاسی مختلف، مشکلاتی که سال‌ها گریبان‌گیر شهر اصفهان است یکی پس از دیگری حل شود.