• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: پنجشنبه 30 مرداد 1404, 26 صفر 1447, Thursday 21 August 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل
کد خبر: 9908
منتشر شده در جمعه, 17 آبان 1398 09:53
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل
امکان صادرات کالا به چین وجود دارد؟

ایده‌های آقای وزیر برای بازارهای چین

توضیحات

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران که به منظور گفتگو با مقامات چین و شرکت در نمایشگاه واردات این کشور به شانگهای سفر کرده است گفت: چین سالانه دو هزار میلیارد دلار کالا وارد می‌کند و استفاده از این ظرفیت نیازمند رویکرد و نگاه جدید دولت و بخش خصوصی است.

 

رضا رحمانی با اشاره به اینکه بازار چین فرصت بزرگی برای تولید کنندگان ایرانی است و باید از این فرصت، برای بهبود و گسترش صادرات به چین استفاده کرد اظهار کرد: باید از برخی توانمندی‌های مازاد بر نیاز داخل برای توسعه این بخش بهره برد.

وی تصریح کرد: برای کسب سهم ایران در بازار چین، نیاز است از پتانسیل‌های مازاد بر کشور از جمله تولیدات صنعتی، کشاورزی، معدنی، نفت، گاز و دارو در راستای صادرات کالا به چین استفاده کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صادرات کالای ایرانی به چین در مقایسه با دیگر کشورها چندان رضایتبخش نیست، اضافه کرد: به سازمان توسعه تجارت ماموریت داده ام با عزمی جدی ساختارش را اصلاح کند و در راستای توسعه صادرات به چین با حضور و کمک بخش خصوصی گام بردارد.

رحمانی از تبادل کالا در حوزه تکنولوژی و فناوری به عنوان یکی از زمینه‌های همکاری خوب ایران با چین با توجه به ظرفیت‌های موجود میان دو کشور نام برد و گفت: صادرات فناوری‌های جدید فرصت جدید و خوبی است ضمن اینکه می‌توان صادرات کالا به این کشور را به صورت سنتی ادامه و تقویت کرد.
 

وی با اشاره به شرکت ۲۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه واردات چین افزود: با جهت گیری خوب، امسال به تناسب شرایط جدید در نمایشگاه حضور پیدا کردیم به طوری که شرکت‌های فناور و محصولات دانش بنیان ایرانی بیشتری در این نمایشگاه حضور یافته اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ترکیب حضور کشورها در این نمایشگاه نشان دهنده اهمیت بازار و واردات چین برای آنان است و عرضه این توانمندی‌ها در صحنه تجاری و اقتصادی دنیا از اتفاقات کم نطیر است.

رحمانی با اشاره به حضور فعال شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه گفت: در طول نمایشگاه قراردادهایی بین شرکت‌ها منعقد می‌شود که زمینه را برای همکاری‌های چند جانبه فراهم می‌کند.

دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین با مشارکت ۱۵۰ کشور از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از  ۱۴ آبان سال جاری با حضور «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در شانگ‌های آغاز بکار کرد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments

آخرین اخبار

دوام و موفقیت کسب و کارها در گرو برخورداری از اطلاعات حسابرسی و مالیاتی است
پروژه نامه های بی جواب با اهداف مهارت آموزی و انجام فعالیت های تیمی
اعتبارات تخصیصی هنوز هم تکافوی نیازهای استان را نمی کند
مناقشه جدید خودرویی با حکم تعزیرات
رکوردشکنی بیت‌کوین
ارمنستانی‌ها گفته‌اند خط قرمزهای ایران را رعایت کرده‌اند
مشکلات اقتصاد با «حذف صفر» حل می‌شود؟
واقعیت یا بازی آماری؟
فرهنگ پشت در گیشه
خدمت ديپلماسي به اقتصاد تركيه
ساعت اقتصاد همچنان عقب مي‌رود
نوروتراپی از روش های درمانی غیرتهاجمی و موثر در اصلاح عملکرد مغز
غفلت از پتانسیل های اقلیمی، تاریخی و ارزآوری صنعت پرورش اسب
امکان دسترسی مردم به خدمات درمانی در تمام تخصص‌ها در تمام روزهای هفته
بازارهای جهانی لرزیدند
خون تازه در رگ‌هاي اقتصاد ايران
طلا؛ پادشاه بدون جانشین
نفوذ صنعتی ترکیه در سوریه
«جاده ترامپ» در مسیر قفقاز
از كپي‌برداري تا نمايش‌زدگي
پیامدهای اقتصادی یک تصمیم سیاسی
پرتگاه معیشتی
تور مالیاتی برای سفته‌بازان
از تجلیل اصحاب رسانه تا روایت مسئولیت اجتماعی در تبیان و گروه رجال
آغاز طراحی طبقه ایمن در مدارس همزمان با تقویت ابعاد سخت‌افزاری و محتوایی
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

 

 

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا