پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: یکشنبه 9 اردیبهشت 1403, 19 شوال 1445, Sunday 28 April 2024
کد خبر: 23598
منتشر شده در چهارشنبه, 27 دی 1402 08:02
تعداد دیدگاه: 0
مقاصد ایمن برای توریست‏‏‌ها از لنز «بیمه» معرفی شد

با شروع سال جدید میلادی، مسافران نیـز به ‌‌‌دنبـــــال مقاصدی جدید هستند که بتوانند تجربه‌‌‌های متفاوتی به دست آورند. مسافران برای انتخاب مقاصد خود معیارهایی را درنظر می‌‌‌گیرند که عمدتا عوامل...

 با شروع سال جدید میلادی، مسافران نیـز به ‌‌‌دنبـــــال مقاصدی جدید هستند که بتوانند تجربه‌‌‌های متفاوتی به دست آورند. مسافران برای انتخاب مقاصد خود معیارهایی را درنظر می‌‌‌گیرند که عمدتا عوامل معمولی همچون آب و هوا، هزینه و امکانات موجود را شامل می‌شود، اما در سال ۲۰۲۴، تعریف از مسافرت کمی تغییر یافت و «ایمنی» بیش از سایر موارد مورد توجه قرار گرفته و اولویت نخست مسافران درنظر گرفته شده است، زیرا بیشتر افراد می‌‌‌خواهند از مسیرهای ناامن خارج شده و به سفرهای انفرادی بروند. از این رو، پایگاه خبری یواس‌‌‌ای تودی (USA TODAY) مقاصد ایمن برای توریست‌‌‌ها از لنز «بیمه» را معرفی کرد.
 
 

صدیقه نژادقربان : شرکت بیمه مسافرتی برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، در نهمین گزارش سالانه خود از وضعیت بیمه مسافرتی، امن‌‌‌ترین کشورهای جهان  رابرای مسافران معرفی کرد که بر اساس این گزارش از بین ۱۵ کشور اول، اروپا با ۱۰ کشور، امن‌‌‌ترین مقاصد را به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش، «مقصد ایمن»، تعریف جدید مسافران از سفر است. در جدیدترین نظرسنجی که این شرکت بیمه مسافرتی ارائه داده، مسافران علاقه‌مند به سفر در مقصد امنی هستند که بتوانند آزادانه بدون تبعیض و آزار و اذیت در آنجا تردد کنند. شرکت ارائه‌‌‌دهنده بیمه مسافرتی به‌‌‌منظور تعیین فهرست مقاصد امن، ۱۷۰۲ نفر را در مورد تجربیات سفر خود در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار داد و همچنین داده‌‌‌هایی را از منابع شخص ثالث استخراج کرد که نگرانی‌های ایمنی مانند تروریسم، شرایط اضطراری آب‌‌‌وهوا، اقدامات بهداشتی و ایمنی گروه‌‌‌های جدید را ارزیابی می‌کند.

این منابع بر اساس شاخص صلح جهانی و رتبه‌‌‌بندی ایمنی سفر وزارت خارجه آمریکا تعیین شده است. اگرچه این کشورها به طور کلی برای بازدید مردم ایمن در نظر گرفته می‌‌‌شوند، اما این شرکت خاطرنشان کرد که این گزارش به این معنی نیست که همه نقاط کشور امن هستند و احتمال وقوع بلایای طبیعی در آن وجود ندارد. و مثل همیشه، می‌تواند دزدی‌‌‌های کوچک از گردشگران اتفاق بیفتد. اما با وجود این‌، کشورها بر اساس شاخص‌‌‌های مختلف به لحاظ امن بودن رتبه‌‌‌بندی می‌‌‌شوند که در این گزارش ۱۵ کشور را به‌‌‌عنوان امن‌‌‌ترین کشورها برای مسافران تعیین کرده است.

«کانادا» به دلیل جرم و جنایت کم و قوانین سختگیرانه در رابطه با اسلحه در صدر فهرست امن‌‌‌ترین کشورهای جهان برای مسافران در سال ۲۰۲۴ قرار گرفته است. سال گذشته، این کشور که به استاندارد بالای زندگی و ثبات سیاسی شهرت دارد، در رتبه ششم این فهرست قرار داشت.

«سوئیس» که به دلیل امنیت و نرخ پایین جرم و جنایت شناخته شده است، در رتبه دوم امن‌ترین کشورها برای بازدید قرار گرفت. این کشور به دلیل کیفیت بالای زندگی و طبیعت زیبا مانند دریاچه ژنو و دریاچه زوریخ شناخته شده است.

«نروژ» علاوه بر داشتن برخی از بهترین مناظر از شفق‌های قطبی، یکی از امن‌‌‌ترین مکان‌‌‌ها از نظر میزان جرم و جنایت، فعالیت‌‌‌های تروریستی و تظاهرات خشونت‌‌‌آمیز است. بر اساس این گزارش، اسلو، پایتخت نروژ، امن‌‌‌ترین منطقه این کشور بوده است. «ایرلند» چهارمین کشور امن جهان معرفی شده است و کسانی که می‌‌‌خواهند صخره‌‌‌های موهر ایرلند را ببینند، می‌توانند از سفر به این کشور مطمئن باشند. بر اساس این گزارش، این کشور در سال ۲۰۲۲ نسبت به ۱۶ شهر ایالات متحده قتل کمتری داشته است.

 

سال گذشته، «هلند» رتبه اول امن‌‌‌ترین مقاصد برای بازدید را به خود اختصاص داده بود، اما امسال در رتبه پنجم قرار گرفت. پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی مکررا گفتند که در این کشور و پایتخت آن آمستردام احساس امنیت می‌کنند. فقط باید مراقب افزایش مالیات گردشگران باشید؛ زیرا شهر همچنان از مهمانان بی‌‌‌پروا در هزینه درآمدزایی می‌کند.

«بریتانیا» با داشتن حومه‌‌‌ای زیبا و شهرهایی با نرخ پایین قتل و سرقت، یک مقصد امن برای مسافران به‌‌‌شمار می‌رود. البته انگلیس قرار است به‌‌‌زودی هزینه‌‌‌ای را برای ورود به مرزهای خود اعمال کند.

 

دلیلی وجود دارد که عشایر دیجیتال به «پرتغال» این کشور ساحلی آفتابی هجوم می‌‌‌آورند، و این فقط محدود به غذاهای دریایی و نوشیدنی خوشمزه نیست. شهرهای پرتغال امن و منظم هستند و مناطق روستایی آرام دارد. در سال ۲۰۲۲، این کشور به‌‌‌عنوان یکی از بهترین مکان‌‌‌ها برای مسافران زن انفرادی معرفی شد.

سال گذشته، «دانمارک» دومین کشور امن در جهان برای مسافران بود و امسال در رتبه هشتم قرار گرفت. اما در مجموع نرخ پایین جرم و جنایت همچنان به این کشور کمک می‌کند تا انتخابی مطمئن برای مسافران باشد. این کشور اروپای شمالی معمولا توجه ساکنان شاد را به خود جلب می‌کند.

«ایسلند» نیز مانند همسایه شمالی خود یعنی دانمارک، اغلب به عنوان برابرترین کشور جهان از نظر جنسیتی و امن‌‌‌ترین کشور جهان در زمینه جرم و جنایت در نظر گرفته می‌شود. برای جذب بیشتر مسافران، این کشور مراکز اقامتی با مناظر ماورائی همچون یخچال‌‌‌ها، آبفشان‌‌‌ها، چشمه‌‌‌های آب گرم، آبشارها و زمین‌‌‌های آتشفشانی فراهم کرده است.

بیابان ناهموار و شهرهای جهان‌وطنی، «استرالیا» را به کشوری مطلوب برای مسافران، به‌ویژه مسافران انفرادی زن تبدیل کرده است، زیرا شهرهای آن نیز نرخ قتل پایینی دارد. بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲، تنها ۳۷۷ قتل ثبت شده است که حدود نیمی از آنچه شیکاگو تجربه کرده، است.

اگرچه «نیوزیلند» مقصد گرانی است، اما بهشتی برای علاقه‌‌‌مندان به فضای باز است که می‌‌‌خواهند سواحل، کوه‌‌‌ها، دره‌‌‌ها و موارد دیگر را کشف کنند، یا برای کسانی که طرفدار پروپاقرص«ارباب حلقه‌‌‌ها» هستند. با نرخ پایین جرم و جنایت، این کشور برای مسافران انفرادی زن نیز بسیار آرام و عالی در نظر گرفته می‌شود. «ژاپن» در کنار نرخ پایین جرم و جنایت، ترکیبی از سنت‌‌‌های باستانی و مدرنیته پیشرفته را به مسافران ارائه می‌دهد. به پیشخدمت‌های روباتی در رستوران‌‌‌ها در میان زیارتگاه‌‌‌های باستانی فکر کنید. در فرهنگ ژاپنی، ادب و نظم نیز از ارزش بالایی برخوردار است و آن را به مکانی امن برای مسافران، چه انفرادی یا غیر‌انفرادی تبدیل کرده است. با این حال، این گزارش بلایای طبیعی، مانند زمین‌لرزه‌‌‌هایی که اخیرا بخش غربی کشور جزیره را لرزاند، در نظر نمی‌گیرد.

«فرانسه»  در گذر زمان آزمون خود را به عنوان یکی از محبوب‌‌‌ترین مقاصد جهان، پس داده است. بر اساس این گزارش، خوشبختانه فرانسه برای مسافران، حمل‌ونقل نسبتا امن (منهای سرقت‌‌‌های کوچک که در مترو رایج است) و ایمنی خوب در برابر بیماری‌‌‌های همه‌گیر دارد. با این حال، تظاهرات خشونت‌‌‌آمیز به این معنی است که مسافران باید محتاط باشند و  برای اینکه در جریان مسائل اطراف باشند رسانه‌‌‌های محلی را بخوانند.

یکی دیگر از مقاصد پرطرفدار اروپایی، «اسپانیا» است که به سرقت‌‌‌های کوچک مانند جیب‌‌‌بری شهرت دارد. در این گزارش آمده است که به‌‌‌طور کلی، این کشور مدیترانه‌‌‌ای از نظر میزان توریستی که دارد دارای رتبه پایین جرم و جنایت است. شرکت بیمه مسافرتی برکشایر هاتاوی به مردم توصیه می‌کند به‌‌‌ویژه مراقب سرقت پاسپورت باشند، بنابراین مانند همیشه، با احتیاط سفر کنید.

و در نهایت، پانزدهمین کشور امن جهان، برزیل است که امسال، در فهرست کشورهای امن برای بازدید قرار گرفته است. پاسخ‌‌‌دهندگان این نظرسنجی که به‌‌‌ویژه زنان و رنگین‌پوستان بودند در این کشور آمریکای جنوبی که به خاطر سواحل زیبایش شهره است، احساس امنیت می‌‌‌کردند. با این حال، مرزهای برزیل به‌‌‌ویژه برای فعالیت‌‌‌های مجرمانه خطرناک هستند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار