مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در این دیدار با بیان اینکه روابط دوستانه بین اصفهان و چین قدمت بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: افزایش حضور گردشگران چینی در اصفهان به‌تازگی قابل توجه بوده است.

مسعود حیدری اضافه کرد: علاقه‌مندیم در اصفهان یک هتل با سبک کشور چین ساخته شود؛ این علاقه‌مندی تنها در سخن نیست، زیرا تاکنون چند رستوران و ساختمان به سبک چینی توسط بخش خصوصی در اصفهان ساخته و ایجاد شده است.

حیدری تصریح کرد: ما زمین‌هایی را برای ساخت هتل آماده کرده‌ایم و می‌خواهیم بدانیم با چه ویژگی‌هایی این هتل‌ها می‌تواند برای گردشگران چینی به اندازه‌ای مناسب باشد که در آن احساس راحتی کنند؛ زمین‌های مورد نظر برای این پروژه وسیع و فضاهای تفریحی نیز در آن پیش بینی شده است.

وی گفت: امیدواریم به‌زودی این اتفاق خوب رقم بخورد و شاهد حضور بیش از پیش گردشگران چینی در اصفهان باشیم، چراکه این موضوع مورد تاکید شهردار، شورای اسلامی شهر و مسئولان اصفهان است و هر گونه حمایت و همراهی از جانب آن‌ها انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تاکید کرد: هدف ما از ساخت این هتل راحتی و ارائه خدمت به شهروندان چینی است، اما می‌توان از شهروندان سایر کشورها نیز در این هتل‌ها پذیرایی کرد.

حیدری با بیان اینکه هدف ما کوتاه مدت نیست، تصریح کرد: بخش خصوصی اصفهان آمادگی همکاری با فعالان اقتصادی کشور چین برای ساخت هتل را دارد، ما پیش از این در ساخت شهربازی(شهر رویاها) در اصفهان با کشور چین همکاری داشته و نشان داده‌ایم که در طول ساخت پروژه شریک و همراه خوبی هستیم.

photo8356377837

شونه ژنهو، معاون رییس کمیته دائمی کنگره شهرداری شیان و رییس فدراسیون اتحادیه‌های تجاری شهر شیان نیز در این نشست با اشاره به درآمدزایی 3میلیارد دلاری شهر شیان از صنعت گردشگری گفت: به منظور بسترسازی و توسعه زیرساخت‌ها و تیادل گردشگر، آماده همکاری با شهر اصفهان هستیم.

وی اضافه کرد: هرچند شهر شیان علاوه بر اصفهان با 35 شهر دیگر جهان نیز خواهرخوانده است، اما برای ما اصفهان به لحاظ پیشینه کهن و تاریخ غنی خود از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در راستای تعمیق روابط دوشهر آماده برقراری هرگونه روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی هستیم.

به گفته رییس کمیته دائمی کنگره شهرداری شیان، با بیان اینکه هدف این هیات از سفر به اصفهان، برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن 35امین سالگرد عقد خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و شیان است، تصریح کرد: ارزیابی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و  بررسی فرصت‌های مشارکت در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری از اولویت‌های این هیات است و منتظر ارائه اسناد و برنامه‌های شهرداری اصفهان هستیم تا هرچه زودتر نسبت به اجرایی‌کردن موارد مطرح شده اقدام لازم را انجام دهیم.