اقتصاد بازار: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به سهم 5 هزار میلیارد تومانی اصفهان در پرداخت مالیات طی سال جاری، گفت: هم اکنون در شرایط رکود تنها جایی که مالیات به دولت می‌پردازد واحدهای تولیدی هستند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، عبدالوهاب سهل آبادی در بیست و یکمین سالروز نکوداشت صنعت و معدن اصفهان، با اشاره به سپاسگزاری صنعتگران از مسئولان بابت امنیت کشور، اظهار داشت: متاسفانه امروز در رکود تورمی قرار داریم که صنعت متوقف شده است و تا گردشی نباشد اتفاق خاصی در کار تولیدکنندگان نمی افتد.
به گفته وی در شرایطی که اقتصاددانان به آن رکود اقتصادی می‌گویند دولت باید حواس خود را به تولیدکنندگان جمع کند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه بازار نیازمند پول است اما دولت پولی ندارد، بیان داشت: دولت سالانه 45 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می کند همچنین 25 هزار میلیارد تومان بابت کمک به صندوق های بازنشستگی و 80 هزار میلیارد تومان باید حقوق کارمندان خود را بپردازد.
وی با تاکید بر اینکه دولت 80 هزار میلیارد تومان از بخش تولید مالیات می گیرد، افزود: در حال حاضر تنها جایی که مالیات به دولت می‌پردازد واحدهای تولیدی هستند و دولت هنوز درک نکرده است اما دیگر واحدهای تولیدی توان پرداخت مالیات را ندارند.
سهل‌آبادی گفت: شرکت برق نمی‌تواند برق کارخانه فولاد را قطع کند اما برق کارخانه‌های کوچک را قطع می‌کند درنتیجه این کارخانه تعطیل می‌شود و صنعتگر دیگر پولی برای پرداخت مالیات ندارد.
وی در خصوص خروج از رکود اقتصادی، بیان داشت: دولت نیاز به پول دارد و تا پول نباشد از رکود اقتصادی خارج نمی شویم، هیچ استانی در کشور، صنعتی‌تر از استان اصفهان نیست اما دولت در زمان رکود اقتصادی به‌جای کمک و سرمایه‌گذاری، مالیات می‌گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای تولیدی توان پرداختن مالیات را ندارند و حجم واردات به‌صورت قاچاق همه تولیدکنندگان را خسته کرده است.
وی بیان داشت: قرار است استان اصفهان در سال جاری 5 هزار میلیارد تومان مالیات به دولت بپردازد.
سهل آبادی با انتقاد از واردات کالاهایی که تولید مشابه آن در داخل کشور وجود دارد، گفت: با وجود مشکلات صنعت نساجی ما با هندی ها قراردادهایی برای تولیدات مشابه نساجی منعقد کرده ایم.
وی تاکید کرد: باید تشکل‌ها به سمتی بروند که کالا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، مصرف‌کننده از جنس و کیفیت محصول رضایت کامل داشته باشد تا مردم به سمت‌وسوی خرید از تولیدات داخل گرایش پیدا کنند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه گردشگری یکی از موارد مهم کسب درآمد برای کشور ما محسوب می‌شود، تصریح کرد: نزدیک 60 درصد از درآمدهای کشور می‌تواند از خدمات باشد، مردم به فکر سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از این دسته باشند که بتوانیم به دولت کمک کنیم.
وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی تابه‌ حال با چند تیم بزرگ گردشگری در سطح آلمان و چین مذاکره کرده که در این مذاکرات نتایج خوبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش به‌ دست‌ آمده و امیدواریم تا مردم بیشتر به مسائلی فکر کنند که در کشور ما می‌توان به‌ راحتی از آن کسب درآمد کرد.