اقتصاد بازار: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به فشار مضاعف بخش مالیاتی به صنعت کشور و به خصوص اصفهان، گفت: جزیره ای فکر کردن یکی از ارمغان های فضای اقتصادی مبتنی بر نفت است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، محمدرضا برکتین در بیست و یکمین سالروز نکوداشت صنعت و معدن اصفهان، با اشاره به اینکه مشکلات فضای کسب و کار و چالش های آن ریشه در چاه ها و دلارهای نفتی و اعتیاد سیستم دولت و نظام بروکراسی کشور به آنها دارد که تنها بر درآمدهای آن متکی بودند، اظهار داشت: متاسفانه طی سال های گذشته ما کمتر از ظرفیت های دیگر خود استفاده کردیم با این وجود کارآفرینان ما در شرایط موجود اشتغال خود را حفظ کردند.
وی با تاکید بر اینکه برخی قوانین اجازه بهبود فضای کسب و کار را نمی دهد و دست مدیران دولتی بسته است، تصریح کرد: با این وجود در کنار چالش های موجود فرصت های زیادی همچون فضای امن کشور را داریم همچنین تیم اقتصادی کشور،حرکت آرام و مدبرانه ای برای حل مشکلات دارد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه کاهش نرخ بهره های بانکی در فضای کسب و کار تاثیرگذار است، گفت: امروزه بانک ها در ارائه تسهیلات به تولید راغب تر عمل می کنند و شاهد همدلی و همراهی مسئولان برای بهبود شرایط صنعت هستیم.
وی با اشاره به فشار مضاعف بخش مالیاتی به صنعت کشور و به خصوص اصفهان، افزود: استان اصفهان به نسبت درآمد نسبت به استان های دیگر مالیات بالایی را پرداخت می کند.
برکتین همچنین گفت: جزیره ای فکر کردن یکی از ارمغان های فضای اقتصادی مبتنی بر نفت است اما در مجموع فضای اقتصادی کشور رو به بهبود است.
به گفته وی، تمام کارآفرینان ما زیر فشار رکود اقتصادی، مالیات، بیمه و ... اشتغال خود را حفظ کرده اند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین تاکید کرد: بخش تولید کشور باید از اعتیاد به وجود آمده به تسهیلات ارزان قیمت فاصله بگیرد و کمترین وابستگی را به دولت داشته باشد.
وی افزود: بخش خصوصی نیز باید با برنامه ریزی و سرمایه گذاری، خود را تجهیز کند و در این مسیر تشکل ها همچون خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن این بخش را کمک کند.