اقتصاد بازار: مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تولید آبزیان پرورشی در قفس به عنوان یک طرح نو در اصفهان به اجرا گذاشته شده است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار محمدرضا عباسی با اشاره به اینکه اجرای طرح رهاسازی ماهیان سردآبی و گرم آبی در دریاچه‌های پشت سد یکی از طرح‌های مدیریت شیلات استان اصفهان از گذشته تا به حال بوده است، بیان داشت: اجرای طرح‌های نوین آبزی پروری در منابع محدود آبی استان، با هدف استفاده مفید و موثرتر از اهدافی است كه در این راستا می‌توان به «طرح پرورش ماهی در قفس» اشاره کرد.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: می‌توان با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب و انتخاب بهترین مكان اجرای این طرح در سطح استان اصفهان گام بلندی در جهت افزایش آبزیان برداشت.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: تولید سالانه حدود ۹۰۰ تن ماهی از این منابع با رهاسازی بچه ماهی و تولیدات طبیعی این منابع در استان اصفهان بخشی از سهم آبزی پروری استان را به خود اختصاص داده است.
عباسی اضافه کرد: با استقرار قفس در دریاچه‌های پشت سد و آب بندان‌های استان و تغذیه دستی ماهیان و به طور کل مدیریت کردن در زمان، تعداد و نوع گونه ماهی با توجه به شرایط کمی و کیفی آب می‌توان گام جدی دیگری در راستای تولید آبزیان پرورشی و اشتغالزایی و کسب در آمد برداشت.