اقتصاد بازار: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه سریال دنباله دار تعطیلی کارخانه های تولیدی باید متوقف شود،گفت: واگذاری کارخانه ارج باید براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و مصوبه مجلس درخصوص واگذاری ها و خصوصی سازی صورت گیرد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار زهرا سعیدی، با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج و احتمال واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی، اظهار داشت: واگذاری این کارخانه باید براساس اصل 44 قانون اساسی و مصوبه مجلس درخصوص واگذاری ها و خصوصی سازی صورت گیرد و تا حد ممکن این کارخانه به سرمایه گذار داخلی که برند این کارخانه و تولید ملی را حفظ می کند، واگذار شود.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کارخانه های دولتی حفظ آن تا زمان سوددهی و واگذاری پس از زیان دهی است، افزود: یکی از عوامل مهم تعطیلی و ورشکستگی کارخانه "ارج" سوء مدیریت و فرسوده بودن تجهیزات و ماشین آلات این کارخانه است، تمامی برند های روز دنیا برای ماندن در عرصه رقابت به صورت پیوسته ماشین آلات و تجهیزات خود را نوسازی می کنند.
سعیدی با تاکید براینکه سریال دنباله دار تعطیلی کارخانه های تولیدی باید متوقف شود، ادامه داد: درحال حاضر کارگران زیادی در واحدهای تولیدی به ویژه شرکت "ارج" مشغول به فعالیت هستند، لذا نباید با واگذاری غیر اصولی و غیرمنطقی حقوق آنها را ضایع کرد.
وی با بیان اینکه شرکت باید به افراد یا شرکت صالح واگذار شود، اظهار داشت: باید خطوط تولید این کارخانه حفظ شود و با ایجاد امکانات و تزریق تکنولوژی و ماشین آلات محصولات با کیفیت و متناسب با ذائقه مشتری امروز تولید شود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس افزود: هر شخصیت حقیقی یا حقوقی که این شرکت را خریداری می کند، باید با مدیریت صحیح در راستای افزایش کیفیت و کمیت تولیدات و نوسازی کارخانه گام بردارد. وی بابیان اینکه نظارت براجرای اقتصادمقاومتی و حمایت از تولید ملی یکی ازمهمترین اولویت های مجلس دهم است، ادامه داد: واگذاری شرکت ها از جمله "ارج" باید به خریداران واجد شرایطی صورت گیرد که بهتر از مجموعه توسعه ملی آن را مدیریت کنند و مشکلات این کارخانه رفع شود.
سعیدی با بیان اینکه دولت باید از تولیدکنندگان لوازم خانگی حمایت کند، تصریح کرد: یکی از چالش های امروز تولیدکنندگان لوازم خانگی واردات و قاچاق این لوازم است که متاسفانه بازار را اشباع کرده و ضربه مهلکی بر اقتصاد کشور وارد کرده است.