پروژه آشکارسازی گازهای قابل انفجار با همکاری مشترک اداره پژوهش و فناوری هلدینگ پتروپالایش اصفهان و انستیتو اویونیک دانشگاه صنعتی اصفهان بومی‌سازی شد.

به گزارش اقتصاد بازار، پروژه دست یابی به دانش فنی آشکارسازی گازهای قابل انفجار با همکاری مشترک اداره پژوهش و فناوری پالایشگاه اصفهان و انستیتو اویونیک دانشگاه صنعتی اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

این پروژه با همکاری پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان و متخصصان اداره ابزاردقیق هلدینگ پتروپالایش در واحدهای عملیاتی با موفقیت اجرا و نصب و کارآیی آن مورد تائید قرار گرفت.

پروژه آشکار سازی گازهای قابل انفجار در تست عملیاتی تجهیز سطح بلوغ این تکنولوژی معادل ۸ ارزیابی خواهد شد و در صورت تبدیل شدن به یک محصول تجاری موفق سطح تکنولوژی این محصول به ۹ افزایش خواهد یافت.

گفتنی است آشکارساز گاز یک تجهیز مورد مصرف صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور است. این قطعه برای پایش گازهای قابل انفجار در مکان‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع آشکارساز از سه جزء حسگر گاز، مدار الکترونیکی و محفظه ضد انفجار تشکیل شده است.

طراحی الکترونیکی و مکانیکی این تجهیز با سرمایه گذاری و پشتیبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان و همکاری اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان به نتیجه رسیده است