اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: در بسته حمایتی دولت تاکنون ۲۰۷۵ درخواست در سامانه بهین یاب به ثبت رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار رسول زرگرپور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، با اشاره به نامه مدیرعامل یکی از بانک های کشور در خصوص ابلاغ اجرای تسهیلات جدید در جهت بهره مندی از تسهیلات اعطایی برای ۶۹ طرح در استان که قبلاً در این بانک پرونده داشته اند و تسهیلات دریافت کرده اند، گفت: از سیستم بانکی که علاوه بر بسته حمایتی دولت، خود نیز تسهیلات دیگری در اختیار واحدهای تولیدی قرار می دهند تشکر می کنم.
وی با اشاره به اینکه از جلسه قبل تاکنون ۱۲۳ واحد مورد بررسی قرار گرفته اند، افزود: ۱۰۳ طرح مورد تصویب قرار گرفته که ۲۶ مورد از این طرح ها مربوط به جهادکشاورزی بوده که ۱۰۸۷ اشتغال جدید ایجاد خواهد کرد.
استاندار اصفهان همچنین خواستار تسریع در ابلاغ مصوبات جلسه کارگروه به بانک ها شد و گفت: هماهنگی کامل در کارگروه ها بین بانک ها و دستگاه ها باید صورت گیرد که در موارد ارجاع به ستاد تسهیل روند مصوبات تسریع بیشتری پیدا کند.
وی افزود: در صورتی که چندین مرحله به واحدی تسهیلات اختصاص یابد که استفاده نکرده باشد آن واحد حذف و تسهیلات به واحد دیگری اعطا خواهد شد.
زرگرپور با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در حقیقت دو وظیفه بر عهده دارد، تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات واحدها و رسیدگی به پرونده های بسته حمایتی دولت از وظایف این کارگروه بشمار می رود.
وی با اشاره به اینکه در بسته حمایتی دولت تاکنون ۲۰۷۵ درخواست در سامانه بهین یاب به ثبت رسیده است، گفت: ۱۸۷۸ پرونده وارد مرحله بررسی شده که ۷۵۶ پرونده مربوط به بخش کشاورزی و ۱۰۳۲ پرونده مربوط به بخش صنعت است.
استانداراصفهان افزود: تاکنون ۳۱۸ مورد طرح و واحدتولیدی بررسی تخصصی شده که ۲۶۴ مورد تایید قرار گرفته و ۲۰۳۳ میلیارد ریال سرمایه در گردش و ۵۸۷ میلیارد ریال سرمایه ثابت برای این واحدها در نظر گرفته شده است و در این راستا تثبیت اشتغال ۵۰۴۲ و اشتغال جدید ۳۱۲۰پیش بینی می شود.