اقتصاد بازار: رئیس انجمن همگن بتن آماده استان اصفهان از فعال بودن تنها 30 درصد ظرفیت تولید بتن اصفهان به دلیل رکود خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان علی حاج رسولیها با اعلام این خبر، گفت: متاسفانه به دلیل رکود در ساخت و ساز و با توجه به اینکه بتن و قطعات بتنی از پایه های اصلی صنعت ساختمان هستند، واحدهای بتن با 30 درضد ظرفیت خود در حال تولید و عرضه هستند و چند واحد بتنی تعطیل شده اند یا در شرف تعطیلی هستند.
وی بیان داشت: صدور مجوزهای بی رویه تولید بتن در سال های اخیر باعث پایین آمدن بهره وری در این صنعت شده است و اشتغال پایدار در واحدهای با سابقه 30 سال را هم به چالش کشانده است.
رئیس انجمن همگن بتن آماده استان اصفهان ادامه داد: صدور این مجوزها در کنار مسایلی مانند بی عدالتی در مطالبه حقوق دولتی و فشار مضاعف به واحدهای هویت دار که باعث ایجاد رقابت ناسالم شده است، این صنعت را با چالش های جدی مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه برای رفع این مشکلات صدور مجوز در این صنعت باید حداقل پنج سال به تعویق بیفتد، افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری باید با همکاری یکدیگر و با استفاده از ناظران بیشتری از کاربرد مصالح ساختمانی غیراستاندارد در پروژه ها جلوگیری کنند.
حاج رسولیها خاطرنشان کرد: به واحدهای این بخش در قالب سرمایه در گردش باید کمک فوری صورت گیرد تا مواد اولیه و حقوق پرسنل آنها تامین شود.