اقتصاد بازار: نائب رئیس کانون کارآفرینی استان اصفهان گفت: بخش کشاورزی زمینه بکر و مناسبی برای ورود کارآفرینان است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، عبدالحسین ساسان در هفتمین جلسه کانون کارآفرینی استان، با اشاره به درصد بالای ضایعات محصولات کشاورزی و غذایی در جامعه، اظهار داشت: کارافرینان با خلق ایده های نو می توانند از میزان ضایعات این بخش بکاهند و زمینه اشتغال زایی برای جوانان ایجاد کنند.
وی افزود: در شرایطی که با کمبود منابع آبی در کشور روبرویم نباید ضایعات این بخش همچنان بالا باشد.
ساسان همچنین از تشکیل انجمن های ذیل کانون خبر داد و گفت: تاکنون انجمن های صنعت، کشاورزی، شبکه های مجازی، گردشگری، سرگرمی، توسعه شهری و اشتغال تشکیل شده و هر جلسه فعالیت های هر انجمن مورد ارزیابی قرار می گیرد.
دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها و بروز چالش ر تولید محصولات کشاورزی، گفت: بر اساس گفته مسئولین وزارت کشاورزی ضریب تولید داخلی امنتی غذا از 92 درصد به 60 درصد رسیده و بیش از 40 درصد محصولات غذایی از خارج وارد می شود.
احمدرضا همتی تصریح کرد:ایجاد روحیه کارآفرینی در روستاها می تواند علاوه بر جلوگیری از مهاجرت به شهرها زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم سازد و همچنین ضریب تولیدات محصولات غذایی را افزایش دهد.
وی همچنین کشت فراسرزمینی را فرصت برای اشتغال زایی کشاورزان استان اصفهان دانست که با کمبود منابع آبی روبرویند و خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به دنبال اجرایی شدن این طرح اند.
علی نادری مشاور عالی اتاق اصفهان و عضو کانون در این جلسه با انتقاد از برداشت ناصحیح از کلمه کارآفرینی در جشنواره های مختلف، گفت: متاسفانه کارآفرینی به عنوان یک برند در این جشنواره ها خرید و فروش می شود.
محمدگوهریان دیگر عضو کانون در این جلسه وظیفه اصلی این کانون را شناسایی کارآفرینان استان و معرفی آنان به جامعه دانست و گفت: زمانی که کارآفرینان نیاز به تسهیلات بانکی دارند نباید مقررات دست و پاگیری برای آنان ایجاد کرد.
وی از هماهنگی برای ایجاد کارآفرینان بخش سرگرمی در قالب یک انجمن زیر مجموعه کانون کارافرینی استان خبر داد.