اقتصاد بازار: کارشناسان کره جنوبی پس از بازدید از محل اجرای پروژه خط آهن اصفهان - اهواز، گزارش مطالعات طراحی های این طرح را ارائه کردند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: پیرو الحاقیه تفاهمنامه احداث راه‌آهن اصفهان - اهواز با کره جنوبی با برآورد اولیه 5.4 میلیارد یورو، مقرر شد این شرکت به تنظیم گزارشی در خصوص کلیات طرح بپردازد و اطلاعات گردآوری شده را ارائه کند.
الحاقیه تفاهمنامه ساخت خط آهن اصفهان - اهواز با یک شرکت کره‌ جنوبی در اردیبهشت ماه امسال امضا شد.
بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در جلسه‌ای که با حضور معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های این شرکت به همراه برخی از مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، این طرح ارائه و مقرر شد در صورت تایید گزارش مطالعات طراحی نسبت به تهیه مطالعات امکان ‌سنجی پروژه اقدام شود.
در همین راستا هفته گذشته هیاتی از این شرکت کره ای با سفر به استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از محل اجرای پروژه بازدید کردند و با مسئولان استانی به بحث و گفتگو در رابطه با چگونگی اجرای پروژه پرداختند.
بر اساس این گزارش، الحاقیه تفاهم‌نامه ساخت راه‌آهن اصفهان- اهواز به طول 540 کیلومتر در سفر اخیر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران به عنوان بزرگترین قرارداد منعقده در این سفر، به امضا طرفین رسید.