اقتصاد بازار: صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک ریو، یکی از اتفاقات خوشاید ورزش کشور در هفته جاری به شمار می‌رفت؛ اتفاقی که بدون شک در آینده نزدیک، آثار بسیار مهمی را از خود بر جای خواهد گذاشت. والیبال ایران که از حدود یک دهه پیش و با سرمایه‌گذاری مناسب صورت گرفته، مسیر پیشرفت خود را آغاز کرد، این روزها و در شرایطی که هنوز با آمادگی خود فاصله دارد، تاریخ‌ساز می‌شود و کاری می‌کند که بیش از 5 دهه در تاریخ والیبال کشور رقم نخورده است.
این نسل طلایی والیبال کشور، امروز در شرایطی به مسابقات المپیک صعود می‌کند که با توسعه والیبال در بخش‌های مختلف، امروز شاهد آن هستیم که این ورزش به یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های کشور تبدیل شده و در مسابقات ملی خود، گوی سبقت را از ورزش‌های دیگر ربوده است.
والیبال که روزی به عنوان یک ورزش نه‌چندان شناخته‌شده در کشور، دوران پیشرفت خود را آغاز کرده بود، امروز به عنوان یکی از ورزش‌های پرطرفدار و البته پرجاذبه برای سرمایه‌گذاران مطرح می‌شود به گونه‌ای که هر سال، شرکت‌های بزرگی برای تیم‌داری در این ورزش اعلام آمادگی می‌کنند.
توسعه والیبال در ایران باعث شد که این ورزش کم کم به یک ورزش پرطرفدار و البته بسیار تأثیرگذار در سطوح مختلف تبدیل شود و کاری کند که گرایش مردم به صنعت والیبال بیش از گذشته افزایش یابد. این اتفاق در شرایطی صورت گرفت که بسیاری بر این باور بودند حرکت‌های مداوم و مستمر در ورزش کشور، دیگر فایده‌ای به دنبال نخواهد داشت و کسی به دنبال آن نخواهد بود که قدمی اساسی برای ورزش کشور بردارد.
والیبال ایران اما با صعود خود به المپیک ثابت کرد که حرکت‌های مداوم و بابرنامه، به راحتی اثرگذاری خود را در حوزه‌های مختلف به دنبال خواهد داشت و می‌توان با یک شروع خود و تداوم حرکت، اتفاقاتی بزرگ را در ورزش کشور رقم زد.
استفاده از فرصت به دست آمده برای توسعه برند والیبال ایران اما، موضوعی است که این روزها باید بیش از گذشته مد نظر مسئولان قرار گیرد. مسئله‌ای که شاید کمتر کسی به آن توجه کند و کمتر کسی درباره آن دغدغه داشته باشد. این فرصت تاریخی شاید بهترین فرصتی باشد تا با استفاده از آن، بزرگان اقتصاد کشور را به این ورزش پرطرفدار وارد کرد و از این طریق، بتوان گامی بزرگ در حوزه تبدیل والیبال به یک صنعت پردرآمد و البته پرفایده در کشور فراهم کرد.