اقتصادبازار: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: حل مسئله کمبود آب، یک موضوع ملی است و نیاز به تدبیر و عزم ملی دارد.
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ محمدرضا برکتین در همایش مصرف بهینه آب در صنعت، گفت: حل مسئله آب هم مانند همه حوزه های دیگر، نیازمند تدبیر است و در این حوزه هم باید نگاهی کارشناسانه، جامع نگر و درازمدت داشت.
وی عنوان کرد: مشکل آب، فقط برای دولت، جهاد کشاورزی و وزارت صنایع نیست بلکه حل مسئله آب عزم ملی می خواهد.
وی ادامه داد: کلید اصلی مسئله آب اینست که بدانیم اگر آب یک کالای استراتژیک تلقی می شود، بهای آن چقدر است؟
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه باید برای آب ارزش مادی بیشتری قایل شویم، گفت: به طور مثال درحالی که در کشاورزی بهره وری پایین است، با افزایش جمعیت به جای بالا بردن بهره وری، سطح زمین کشت را افزایش می دهیم.
برکتین تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب استفاده از آب و بهره وری، باید با برنامه درازمدت حرکت کنیم و تشویق و تنبیه را به کار ببریم چراکه امروز دیگر مسئله با درخواست و خواهش حل نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه دلارهای نفتی به ما یاد داده است که همه چیز را می توان خرید و وارد کرد، گفت: امیدوارم بتوانیم کمبود دلارهای نفتی را به امری خیر برای کشور بدل کنیم.
وی اظهار کرد: در حوزه آب کارهای کارشناسی زیادی انجام نشده است و باید بررسی شود که با وجود شرایط اقلیمی کنونی، چه تدبیری می توان کرد که معضل آب تحت کنترل باشد.