اقتصادبازار: دبیر اجرایی همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت گفت: بی توجهی به پساب‌های صنعتی، اصفهان را در آینده نزدیک با بحران کیفی آب مواجه می‌کند.
علی دهنوی ظهر سه شنبه در همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت اظهار داشت: اکنون صنایع کشورمان نیز درباره مصرف آب دغدغه دارند و می‌خواهند با رویکردهای جدید این چالش حل شود و پساب‌های صنعتی بازیافت شود.
وی بیان داشت: بالا بودن مصرف آب در استان‌های صنعتی مانند اصفهان نسبت به سایر استان‌ها دلیل برگزاری همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت است.
دبیر اجرایی همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت با اشاره به اینکه امکان جمع‌آوری و تصفیه پساب‌های صنعتی در این صنایع وجود دارد، اضافه کرد: اگر به موضوع پساب‌های صنعتی توجه نشود در آینده با بحران کیفی آب مواجه می‌شویم.
وی افزود : دلیل اینکه موضوع مصرف آب در صنعت انتخاب شده این است که خود صنایع به این نتیجه رسیده‌اند که بحران آب وجود دارد.
دهنوی ادامه داد: همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت با رویکردی جدید در فضای علمی و به دور از جنجال‌های سیاسی و اجتماعی با حضور دو هزار دستگاه اجرایی و صنایع بزرگ برگزار شد.
وی بیان داشت: این همایش از سوی پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان و با هدف کاهش معضلات زیست محیطی و ارائه راهکارهای عملیاتی و دستاوردهای کاربردی درباره بهینه‌سازی مصرف آب در صنایع برگزار می‌شود.
دبیر علمی همایش ملی مصرف بهینه آب به برگزاری بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی در این مدت اشاره کرد و گفت: روش‌های آموزشی نوین مصرف آب در صنعت در کارگاه ها ارائه می شود.
وی اعلام کرد: مدیریت مصرف آب و بازیافت آن در صنعت، بکارگیری فناوری‌های نوین در تصفیه و شیرین‌سازی آب و بازیافت پساب‌ها، الزامات بازیافت و کاربرد پساب‌های شهری در صنعت، استانداردهای کمی و کیفی آب در صنعت و راهبردهای توسعه پایدار در تأمین آب صنعت از محورهای این همایش دو روزه است.