دکتر ولی اله نصر به همراه شورای معاونین این اداره کل، به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با سردار محمدرضا میرحیدری فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان و سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در این دیدار، ضمن اشاره بر لزوم همکاری بین سازمانی در حوزه‌های مشترک کاری نیروی انتظامی و بهزیستی گفت: نیروی انتظامی برای افزایش همدلی، همکاری و هم‌افزایی با بهزیستی به خصوص در حوزه معاونت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر آمادگی کامل دارد.

سردار محمدرضا میرحیدری افزود: در استانی با وسعت اصفهان، مطالبه گری و همکاری متقابل سازمان‌ها در زمینه ماده ۱۶ برای رسیدگی و اسکان معتادان خیابانی حائز اهمیت بسیار است و یا در امر کودکان خیابانی و کودکان کار باید توجه داشت که عدم رسیدگی به این قشر و نادیده گرفتن لزوم همکاری آنها می‌تواند منجر به افزایش تعداد کودکان کار و رواج کار در چهارراه‌ها شود که مسلما آسیب‌های بسیاری را بدنبال خواهد داشت.

وی در راستای آموزش و آگاهی رسانی به جامعه هدف و کارمندان بهزیستی در رابطه با موضوعاتی چون؛ آسیب‌های مرتبط با خانواده، مسائل اجتماعی و امنیت اخلاقی در راستای به روز رسانی جامعه، اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی بهزیستی در رسیدگی به آسیب‌ها و مسائل اجتماعی و خانوادگی، بی توجهی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی به قانون و جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های مسئول رسیدگی به آن آسیب است.

دکتر ولی اله نصر با اشاره به موضوع کودکان کار و کودکان خیابانی، گفت: ۱۱ دستگاه موظف به همکاری و برنامه‌ریزی برای این موضوع هستند، که متأسفانه برخی از این دستگاه‌ها همکاری لازم در این زمینه را انجام نداده و تمامی بار مسئولیت را بر دوش بهزیستی می‌اندازند و همین امرباعث می شود که نتوان با آن آسیب به درستی برخورد کرد.

وی ادامه داد: طبق آخرین بررسی ها، ۸۵  درصد کودکان کار را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند و به یقین ساماندهی این قشر نیاز به همکاری دستگاه‌هایی چون؛ سازمان اتباع خارجی و شهرداری را دارد که بدون همکاری  آنها رسیدگی به این کودکان  غیرممکن است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در ارتباط با مراکز ماده ۱۶ نیز این همکاری بین بخشی باید به وضوح دیده شود. چنانچه ۵ دستگاه می‌توانند در این حوزه اقدام به ایجاد مرکز نمایند اما متأسفانه به جز مرکز ۱۲۰ نفره بهزیستی در اصفهان و مرکز ایجاد شده توسط سپاه در مبارکه دیگر دستگاه‌ها همکاری لازم را  نداشته‌اند.

نصر به همکاری بین بخشی در رابطه با فرهنگ سازی و ترویج ارزش‌های مرتبط با خانواده و روابط سالم اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به تعدد شبکه‌های معاند در ترویج روابط ناسالم و تخریب ارزش های اجتماعی و خانوادگی، عدم همکاری سازمان‌هایی چون صدا و سیما با بهزیستی می‌توانند آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی بسیاری را به همراه داشته باشد.

در پایان نشست نیز رئیس پلیس راهور استان اصفهان ضمن اشاره به اهمیت رسیدگی به نیازهای افراد دارای معلولیت، ابراز امیدواری کرد: امید است بتوانیم با همکاری شهردار اصفهان و کادر جدید شهرداری بخصوص معاون حمل و نقل، در امر رسیدگی به مسائل و مشکلات معلولین عزیز به ویژه در امر مناسب سازی، اقدامات لازم را انجام دهیم.

سرهنگ محمدرضا محمدی ادامه داد: وظایف بسیاری در این راستا برای سازمان‌ها، نهادها و ادارات دولتی تعریف شده است که متأسفانه بسیاری از آنها تا به حال نادیده گرفته شده‌اند که مسلما با تلاش ما و دیگر سازمان‌های متولی و  با مطالبه گری جدی، رسیدگی به امور افراد دارای معلولیت محقق خواهد شد.