در سومین همایش دوسالانه جاده ابریشم (Silk Road Forum) در تفلیس پایتخت گرجستان ، ضمن بررسی موضوعات مهم در زمینه تجارت، ارتباطات و چالش‌های پیش رو در طول پروژه جاده ابریشم جدید و ارائه خدمات به‌عنوان یک بستر بین‌المللی برای گفتگوهای چند جانبه سطح بالا میان سیاستگذاران ارشد، صاحبان شرکت ها و رهبران کشورهای سراسر جهان به معرفی ظرفیت ها و بسترهای مناسب سرمایه گذاری گرجستان از جمله تبدیل شدن گرجستان به‌هاب تجاری منطقه ، داشتن توافقنامه تجارت آزاد با دو سوی جاده ابریشم جدید یعنی اروپا و چین ، تعرفه‌های گمرکی پایین و هزینه‌های رقابتی نیروی کار پرداخته شد .
مباحث اصلی در اولین روز این همایش طیف کاملی از موضوعات مربوط به تجارت، تاثیر توسعه هوش مصنوعی بر اقتصاد جهانی، تغییر چشم‌انداز تجارت، حمل‌ و نقل و انرژی را در بر داشت و روز دوم همایش هم بر مباحث بخش خصوصی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گرجستان متمرکزبود.


در سخنرانی افتتاحیه گئورگی گاخاریا نخست وزیر گرجستان گفت : " گرجستان می تواند نقش اساسی در پیوند آسیا و اروپا داشته باشد و این کشور همه تلاشهای خود را برای اینکه یک پیوند دهنده قوی بین آسیا و اروپا باشد انجام می دهد. وی ضمن اشاره به اهمیت خط آهن باکو- تفلیس -قارص ، بازسازی خطوط ریلی داخلی و بازسازی بنادر فعلی و ساخت بنادر جدید از جمله بندر عمیق آناکلیا در دریای سیاه را گام های جدی گرجستان در این مسیر اعلام کرد.

ناتیا تورناوا وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان نیز گفت :«همایش امسال با حضور 2000 شرکت کننده بی سابقه است که اهمیت بسیار زیاد این پروژه تاریخی و نظریه جاده ابریشم را برای بسیاری از کشورها را نشان می دهد». تورناوا بر نقش گرجستان در این پروژه نیز تأکید کرد و گفت: گرجستان به عنوان دروازه گردش کالا بین اروپا و آسیا همواره نقش بسیار مهمی در قلمرو جاده ابریشم  ایفا کرده  و کریدور حمل و نقل که گرجستان کشورهای اروپا را با آسیا متصل می‌کند، فرصت های بیشتر برای تعمیق و توسعه روابط اقتصادی در زمینه حمل و نقل، تجارت، ارتباطات، انرژی و گردشگری را برای گرجستان فراهم می‌کند.