اقتصاد بازار: مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان از جمع آوري تابلو چهار فروشگاه مدعي برندفروشي در اصفهان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار جواد محمدي فشاركي با اعلام این خبر، گفت: این کار در راستاي بيانات مقام معظم رهبري پيرامون برخورد با فروش كالاهاي قاچاق و حمايت از توليد ايراني اقدامات مشترك متعددي در بازرسي ونظارت اصناف، پليس آگاهي و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان صورت گرفته است.
وي با تاكيد بر حمايت از حقوق مصرف كننده، افزود: يكي از مشكلاتي كه در سطح عرضه پوشاك با آن دست و پنجه نرم مي كنيم، ارائه پوشاك با برندهاي شناخته شده خارجي است.
محمدي فشاركي با بيان اينكه در نخستین گام راستي آزمايي فروشگاه هاي مدعي برندفروشي در اصفهان را كليد زديم، گفت: در اين مرحله 29 فروشگاه در منطقه غرب و جنوب غرب اصفهان شناسايي شد و از اين فروشگاه ها مداركي دال بر اثبات برندفروشي از آنان درخواست شد.
مديربازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان اظهار داشت: از ميان واحدهاي شناسايي شده 11 واحد با پروانه و 14 واحد نيز بدون پروانه در حال فعاليت هستند.
وي با بيان اينكه به اين واحدهاي صنفي فرصتي براي ارائه مدارك داده شد، تصريح كرد: تابلوهاي 4 فروشگاه متخلف نيز با حضور هيات مشتركي از بازرسان اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و پليس اماكن عمومي استان اصفهان جمع آوري شد.
وي ادامه داد:‌ تابلو دو واحد صنفي واقع در خيابان خاقاني، يك واحد در خيابان نظر شرقي و يك واحد در خيابان چهار باغ بالا جمع آوري شده است.
محمدي فشاركي از صدور اخطار براي 7 واحد صنفي ديگر خبرداد و خاطرنشان كرد: درصورتي كه اين واحدها نتوانند مدارك مستندي در رابطه با برند فعاليت خود ارائه كنند به زودي تابلوهاي اين واحدها نيز جمع آوري خواهد شد.
مديربازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان با تاكيد بر حمايت از توليد داخلي، گفت: توليدات باكيفيت بسيارعالي در ايران و اصفهان فعاليت مي كنند كه در صورت حمايت مردم از اين توليدكنندگان مي توان به صادرات اين كالاها اميدوار شد.
وي از توليدكنندگان پوشاك داخلي خواست تا با افزايش فعاليت هاي تبليغاتي براي نام تجاري خود و برندسازي زمينه رقابت با توليدات خارجي را فراهم كنند.