اقتصاد بازار: رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به پیش‌رو بودن شب‌یلدا در اصفهان گفت: خوشبختانه وضعیت عرضه میوه و همچنین قیمت‌ها در میدان میوه و تره‌بار به ثبات رسیده و مشکل جدی در این زمینه وجود ندارد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، ناصر اطرج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظارت کاملی از سوی بازرسان به صورت محسوس و نامحسوس در میدان میوه و تره‌بار در جریان است، اظهار کرد: تخلفی در میدان میوه و تره‌بار گزارش نشده است و گزارشات تخلفات خارج از حوزه میدان نیز باید از سوی مسئولین مربوطه دنبال شود.
عضو هیات‌ رئیسه اتاق اصناف مرکز استان اصفهان فعالان این صنف را افرادی تلاشگر توصیف کرد و گفت: 400 واحد پروانه‌دار در سطح میدان به فعالیت مشغول هستند.
وی همچنین به سرمازدگی مرکبات شمال و تاثیر آن بر بازار فروش این کالا در میادین میوه و تره‌بار اشاره کرد و افزود: سرمازدگی در مرکبات شمال باعث افزایش عرضه این محصول در بازارها شد و باغداران شمالی از ترس سرمازدگی احتمالی در آینده حتی محصولات سالم را چیده و روانه بازار کرده‌اند.
اطرج با ابراز نگرانی درباره تامین مرکبات شب عید، خاطرنشان کرد: اغلب مرکبات شمال که برای پاسخگویی به نیازهای عید نوروز ذخیره می‌شدند هم‌اکنون وارد بازار شده‌اند.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان از مسئولین خواست برای پاسخگویی به نیازهای مردم در عید نوروز از هم اکنون چاره‌اندیشی کنند.
وی درباره وضعیت عرضه مرکبات جنوب کشور در میادین میوه و تره بار گفت: خوشبختانه مرکبات جنوب کشور از سرمازدگی در امان بوده‌اند اما برخی از تولیدکنندگان پس از سرمازدگی مرکبات شمال و با احتمال کاهش عرضه این نوع کالا در عید نوروز به انبار کردن مرکبات جنوب و عدم عرضه این تولیدات به بازار اقدام کرده‌اند.
اطرج اضافه کرد: این موضوع باعث افزایش قیمت مرکبات جنوب پس از سرمازدگی در میدان میوه و تره بار شد.
اطرج رتبه اول گرانی را به خیار اختصاص داد وگفت: به دلیل صادرات بی رویه خیار به کشورهای خارجی قیمت خیار افزایش قابل توجهی نسبت به سایر کالاها داشت.
وی به افزایش قیمت آناناس نیز اشاره کرد و بیان داشت: این افزایش قیمت ناشی از متضرر شدن وارد‌کنندگان آناناس درسال گذشته و کاهش واردات این میوه در سال جاری بود.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف اصفهان با اشاره به اینکه عرضه هندوانه و انار در بازار بسیار مناسب بوده است، اظهار کرد: احتمال کاهش این دو رقم کالا در روزهای آینده در میدان میوه و تره بار وجود دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان عرضه پرتقال یخ زده به جای گریپ فروت وجود دارد یا خیر اظهار کرد: صراحتا این موضوع را تکذیب می‌کنیم، از نظر کارشناسی این امر غیر ممکن است زیرا از یکسو وضعیت و شکل ظاهری این دو میوه با یکدیگر متفاوت و قابل تشخیص است و از سوی دیگر فروشندگان و خریداران میادین میوه و تره بار هرکدام فردی متخصص در این زمینه هستند و امکان بروز چنین خطایی در میادین میوه و تره بار غیر قابل باور است.