اقتصاد بازار: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان، گفت: در دو سال اخیر هیئت‌های خارجی مختلفی به کشور رفت‌وآمد داشته‌اند، اما میزان صادرات در بخش خصوصی کشور تفاوت چندانی با گذشته نداشته است. محمود تولایی، در مراسم روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در امر صادرات باید به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشت، زیرا در اغلب بندهای این سیاست‌ها به موضوع صادرات اشاره‌ شده است.
وی با اشاره به اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را باید به‌عنوان یک منشور ملی در نظر گرفت، افزود: این سیاست‌ها در 24 بند با مطالعات و اقدامات کارشناسی بسیار تدوین ‌شده و در صورت توجه به این سیاست‌ها مشکلات و موانع صادراتی برطرف خواهند شد.
رئیس اتاق کاشان با بیان اینکه نیاز به اعمال تعرفه ترجیحی برای صادرات به کشورهای منطقه وجود دارد، تصریح کرد: نیاز است حضور پررنگ‌تری در بازار کشورهای عربی همچون لبنان داشته باشیم، علاوه بر این صندوق ضمانت صادرات نیز باید ریسک‌پذیری زیادی داشته باشد تا صادرکنندگان بتوانند با پشتوانه وارد بازارهای دنیا شوند.
تولایی افزود: صادرکنندگان نه به وام و نه به تشویق احتیاجی ندارند، مشکلات مالیاتی دامن بسیاری از صادرکنندگان را گرفته و در این شرایط، خواسته صادرکنندگان تنها دریافت حق و دارایی‌های خوشان است.