اقتصاد بازار: سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه گفت: در پي اعلام آمادگي و مذاكرات بين شهرهاي اصفهان و پاريس، شركت نمايشگاه‌هاي اصفهان و شركت نمايشگاه پاريس تفاهم‌نامه همكاري امضا مي‌كنند.
‎به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، ‎علي آهني در ديدار هيات SPX اتاق بازرگاني اصفهان در نمايشگاه ميدست فرانسه به همكاري‌هاي بين استاني دو كشور اشاره كرد و اين همكاري‌ها را از برنامه‌هاي وزارت امور خارجه دانست .
وی گفت: به زودي كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور ايران و فرانسه براي اولين بار تشكيل مي‌شود .
‎ سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه افزود: با توجه به اعلام آمادگي استان اصفهان، اين استان را در مذاكرات تجاري آتي به صورت ويژه مدنظر قرار خواهيم داد .
‎وی از حضور خود در نمايشگاه ميدست و بازديد از غرفه اتاق اصفهان خبر داد و گفت: حضور فعال شركت‌هاي ايراني در نمايشگاه‌هاي پاريس در توسعه مناسبات اقتصادي بسيار موثر است.
‎آهنی با اشاره به اهميت حضور شركت‌هاي ايراني در نمايشگاه‌هاي آتي فرانسه تصریح کرد: تا چندماه ديگر نمايشگاه گردشگري در پاريس برگزار مي‌شود و با توجه به ظرفيت‌هاي گردشگري اصفهان، از شما دعوت مي كنم در اين نمايشگاه شركت كنيد و يا از آن بازديد داشته باشيد .
‎وی افزود: گردشگري از مواردي است كه با توجه به پتانسيل‌هاي استان اصفهان، باید به طور جدي مورد توجه قرار گيرد .
‎ سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه از پيگيري جدي سفارت ايران در فرانسه براي عقد تفاهم نامه بين شركت نمايشگاه‌هاي اصفهان و شركت نمايشگاه هاي پاريس خبر داد .
‎در اين ديدار رسول رنجبران از اعضاي هيات نمايندگان اتاق اصفهان خواستار تسهيل در صدور ويزا براي فعالان اقتصادي استان اصفهان شد و آن را از زيرساخت‌هاي لازم براي توسعه روابط تجاري بين دو كشور دانست.
وی نقش وزارت امور خارجه كشورمان را در اين مورد بسيار موثر عنوان كرد .
‎سيدعبدالوهاب سهل‌آبادي رئيس اتاق بازرگاني اصفهان نیز به تشريح وضعيت فعلي كار و توليد در استان اصفهان پرداخت و افزايش راه‌اندازي شركت‌هاي مشترك و يا همكاري‌هاي مشترك شركت‌هاي دو طرف را خواستار شد .
‎بنابر اين گزارش، در نشست‌هاي تشكيل شده در نمايشگاه ميدست فرانسه مقرر شد نمايندگان هشت اتاق فرانسه تا يك ماه ديگر به اصفهان سفر كنند و برنامه‌ريزي براي گفتگوهاي B to B براي شركت‌هاي اصفهاني و شركت‌هاي عضو اتاق‌هاي بازرگاني فرانسه در اصفهان فراهم شود .