اقتصاد بازار: رییس کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برپایی نشست هایی تخصصی شناسایی مسائل و مشکلات صادرکنندگان، گفت: هفته صادرات برای نخستین بار در کشور، در اتاق بازرگانی اصفهان شکل گرفته است.

حمیدرضا مومنی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار، در خصوص برپایی نشست های تخصصی بین کمیسیونی و هفته صادرات در اصفهان، اظهار داشت: با توجه به حوزه فعالیت کمیته در بخش صادرات و شناسایی مشکلات و مباحث پیش روی صادرکنندگان و ارائه راهکارها و پیشنهادات و به دنبال اینکه اتاق بازرگانی مشاور سه قوه است، بررسی این مسائل به کمیته توسعه صادرات واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در جلساتی به این نتیجه رسیدیم که به شکل تخصصی با کمیسیون های و فعالین حوزه صادرات در بخش های معدن، صنعت، گردشگری، کشاوری و خدمات فنی و مهندسی نشست هایی برگزار کنیم.
رییس کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: همزمان با برگزاری روز ملی صادرات در استان و گرامیداشت صادر کنندگان نمونه قرار شد هفته صادرات برای نخستین بار در کشور، در اتاق بازرگانی اصفهان شکل گیرد و در هر روز آن جلساتی با کمیسیون های مختلف و فعالان اقتصادی برگزار شود.
به گفته وی، روز گذشته با کمیسیون معدن و صادرکنندگان آن جلسه ای برگزار شد.
مومنی تاکید کرد: این برای اولین بار در اتاق های ایران است که هفته صادرات در اتاق بازرگانی اصفهان شکل گرفته و امیدواریم به طور تخصصی مشکلات پیش روی صادرکنندگان را شناسایی و راهکارهای مناسبی را پیشنهاد شود. وی با تاکید بر اینکه، این نشست ها با سازمان صنعت، معدن و تجارت اتفاق برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد: با انتقال مطالب به سازمان صمت و در نهایت وزارتخانه بتوانیم مباحث و مشکلات صادرات را تلطیف و شاهد تقویت این بخش شویم.

به اعتقاد مومنی، تقویت صادرات، علاوه بر افزایش ارزآوری، فضای اشتغال در کشور بهبود خواهد یافت و امیدواریم این نشست ها در نهایت خروجی مناسبی داشته باشد.