مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:
35 درصد نرخ بیکاری اصفهان مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است
اقتصاد بازار: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه 35 درصد نرخ بیکاری استان مربوط به تحصیل کردگان دانشگاه‌هاست، گفت: طی 10 سال آینده نرخ بیکاری تحصیل کردگان زن به 90 درصد می‌رسد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار محسن نیرومند در یازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان اصفهان، با بیان اینکه در این جشنواره سالانه از استان اصفهان، کارآفرینان برتر حضور دارند، افزود: ثبت نام یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر از 16 خردادماه آغاز و به دلیل استقبال تا شهریورماه تمدید شد و در این مدت 479 نفر کارآفرین ثبت نام کردند.
وی با اشاره به اینکه بخش نخست فیلترنیگ کارآفرینان براساس پاسخ‌های خود کارآفرینان در سایت انجام شد، تصریح کرد: از 479 نفری که ثبت نام کردند 104 نفر حائز شرایط داوری شدند که پس از داوری‌های صورت شده 23 طرح به دلیل داشتن شرایط اقتصادی، اشتغال، اختراع، نوآوری و ... به مرحله بعدی راه پیدا کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: در ادامه از 23 طرح، 16 طرح برای بازدید از محل انتخاب و نهایتا 8 طرح به عنوان کارآفرین برتر استانی انتخاب و پنج کارآفرین نیز قابل تقدیر شناخته شدند همچنین 5 کارآفرین نهایی به تهران معرفی شدند که یکی از آنها نیز به عنوان کارآفرین برتر کشوری انتخاب شد.
وی در ادامه با بیان اینکه کارآفرینان باید الگو باشند، بیان داشت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای نیست که دولت سرمایه گذاری کرده و واحدهای بزرگ تولیدی ایجاد کند و جویندگان کار مشغول شوند، بلکه در این فضا کارآفرینان باید وارد میدان شوند.
نیرومند با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیشتر متقاضیان کار افراد تحصیل کرده هستند، گفت: 35 درصد نرخ بیکاری استان مربوط به تحصیل کردگان دانشگاهیست.
وی این نرخ را در بین تحصیل کردگان زن بیشتر دانست و افزود: طی 10 سال آینده نرخ بیکاری تحصیل کردگان زن به 90 درصد می‌رسد.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، اقتصاد کشور باید از اقتصاد متکی از منابع گذر کند و به اقتصاد متکی بر دانش و اقتصاد مقاومتی برسد که بهترین الگو برای این موضوع کارآفرینان هستند.