اقتصاد بازار: اقتصاددان و استاد برجسته دانشگاه با تاکید بر اینکه به زودی رابطه تحصیل و اشتغال قطع می شود، گفت: گردشگری، یکی از بزرگترین مشاغلی دنیا در آینده خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار سید عبدالحسین ساسان در یازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان اصفهان، با اشاره به اینکه بیکاری تحصیل کرده ها، معضل بزرگ کشور و اصفهان است، اظهار داشت: اگر این افراد حتی تحصیل هم نمی کردند اکنون با مشکل بیکاری مواجه بودند.
وی با تاکید بر اینکه به زودی رابطه تحصیل و اشتغال قطع می شود، تصریح کرد: تحصیل در آینده ابزار اشتغال نخواهد بود و به عنوان ابزاری برای درک و فهم تبدیل می شود.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در آینده ما درس می خوانیم که درست رای بدهیم و به امثال ترامپ ها رای ندهیم، افزود: به طور کلی در آینده رابطه اشتغال و درس خواندن از بین می رود.
وی با بیان اینکه کمتر از 10 تا 8 سال از عمر دانش کارآفرینی می گذرد، گفت: تا چند سال پیش کارآفرینی به گروه های متعددی تقسیم می شد و اکنون حدود 12 گروه داریم.
به گفته ساسان، بزرگترین نوع کارآفرینان، کارآفرینان غنی سازی اوقات فراغت هستند، افزود: تا چند سال آینده بشر با هدیه ای با عنوان اوقات فراغت از جانب صنعت مواجه خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه گردشگری، یکی از بزرگترین مشاغلی دنیا در آینده است، گفت: ما باید خود را برای این تحول عظیم آماده کنیم.
استاد برجسته دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ما بستر پذیرش این واقعیت وجود ندارد، اظهار داشت: متاسفانه برخی از رهبران و مدیران کشور روی چندان خوشی به پدیده گردشگری نشان نمی دهند بنابراین باید کار گروهی در این خصوص انجام شود، در غیر این صورت جامعه عقب خواهد افتاد.
وی افزود: در کشور ما بستر صنعتی شدن و کار گروهی و فعالیت اقتصادی به شدت کوبیده شده است، تاکید کرد: باید بدانیم که کارآفرینی تنها صنعتگری نیست و در این راستا حدود 8 تا 9 انجمن برای کارآفرینی تعریف شده است.