اقتصاد بازار: رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان استان اصفهان با انتقاد بر اینکه از امروز 15 درصد سپرده کارفرمایان در صورت دریافت تسهیلات با نرخ بهره 18 درصد بلوکه می شود، گفت: متاسفانه تنها 20 درصد جمعیت زنان کشور مشغول کار هستند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار سیدعبدالوهاب سهل آبادی در یازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان اصفهان، با اشاره به اينكه مجموعه كارآفريني درست است كه تنها ايجاد اشتغال نمي كند، اما اشتغال را به همراه دارد، اظهار داشت: کارفرمایان کسانی هستند که حقوق و دستمزد می دهند اما امروز شرایط سختی بر جامعه کارگری حاکم است و اختلاف طبقاتی به اوج خودش رسیده است.
وی با انتقاد بر اینکه برخی از افراد برای رفاه خود، میلیاردی زندگی می کنند، افزود: این در حالیست که قشر کارگری نگران خالی ماندن سفره زن و بچه خود هستند.
رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران با تاکید بر اینکه آهی که کارگران در این مقطع می کشند را ما تاوانش را پس خواهیم داد، بیان داشت: متاسفانه شرایط به گونه ای شده که کارگران امروز حتی پولی برای مداوای دندان بچه خود ندارند.
وی خطاب به مدیران ارشداصفهان، گفت: نباید از ترس برکنار شدن، از بیان واقعیات چشم بپوشید و متاسفانه با این تفکر موجب افزایش نرخ بیکاری در کشور شده ایم.
سهل آبادی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند، تاکید کرد: متاسفانه تنها 20 درصد این جمعیت مشغول کار هستند.
وی در ادامه با انتقاد بر اینکه از امروز 15 درصد سپرده کارفرمایان در صورت دریافت تسهیلات با نرخ بهره 18 درصد بلوکه می شود، گفت: با این اقدام در عمل نرخ بهره 22 درصد خواهد بود. در این شرایط باید پرسید ما به کدام کارآفرین تسهیلات ارزان قیمت داده ایم؟
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اگر کارفرما از پرداخت هزینه های برق و گاز و آب، بانک، تامین اجتماعی و ... غافل شوند این بخش ها موجب تعطیلی صنعت و تولید می شوند، ادامه داد: متاسفانه در این شرایط سخت زور کارفرمایان تنها به کارگران می رسد و حقوق آنها را نمی دهند و یا به تعویق می اندازند و کارگران نیز از ترس بیکاری سکوت کرده و اعتراضی نمی کنند.