اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی این استان به دلایل مختلف نیازمند توسعه است و برای اجرای طرح توسعه این فرودگاه در بین دستگاه های مرتبط همگرایی و عزم همگانی وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، رسول زرگرپور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، افزود: اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان نیازمند تملک زمین های نظامی مجاور این فرودگاه است.
وی با اشاره به اینکه واگذاری زمین های نظامی در چارچوب قانون و پس از طی مراحلی انجام می شود، ابراز امیدواری کرد: پیگیری های انجام شده در این خصوص در آینده نزدیک به نتیجه برسد و طرح توسعه این فرودگاه هرچه سریع تر عملیاتی شود.
استاندار اصفهان در ادامه بااشاره به فرایند واگذاری طرح های عمرانی استان، اظهارکرد: 157 پروژه قابل واگذاری در استان وجود دارد که از این تعداد واگذاری 72 پروژه در کارگروه مربوطه مصوب شده است.
وی با اشاره به اینکه مراحل واگذاری 42 پروژه نیز بررسی شده، افزود: کار واگذاری 28 پروژه عمرانی استان اصفهان نهایی شده است.
استاندار اصفهان در همین حال آمار پروژه های واگذار شده در این استان را رضایتبخش ندانست و تصریح کرد: طی چهار ماه گذشته واگذاری این پروژه ها سرعت قابل انتظار را نداشته است که با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم امور مربوط به پروژه های قابل واگذاری با سرعت بیشتری انجام شود.
زرگرپور همچنین به تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی استان اصفهان در قالب بسته حمایتی رونق اقتصادی اشاره کرد و افزود: این بسته حمایتی برای اولین بار است که با توان بالا اجرا می شود و دستگاه های اجرایی همکاری خوبی در این زمینه داشته اند.
وی با بیان اینکه بانک های دولتی نیز باجدیت به این موضوع ورود کردند، افزود: در این زمینه عملکرد بانک های دولتی رضایتبخش است اما بانک های غیر دولتی خوب عمل نکردند.
استاندار اصفهان گفت: از چهار هزار و 656 واحد ثبت شده در سامانه بهین یاب، شرایط یک هزار و 767 واحد برای دریافت تسهیلات مورد تایید قرار گرفت که تاکنون با 954 واحد برای پرداخت تسهیلات قرارداد بسته شده است.
وی مبلغ این قراردادها هفت هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این تعداد 880 واحد تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
زرگرپور با بیان اینکه این اقدام ها کار بزرگی بود که در طی پنج ماه گذشته انجام شد، افزود: با این اقدام ها 44 هزار فرصت شغلی تثبیت و 14 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد.
استاندار اصفهان در عین حال با اشاره به اینکه استان اصفهان با مشکلات فراوانی مواجه است، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حل این مشکلات به گار گرفته است.
وی به برطرف شدن مشکلات برخی از مطالبات مردم از جمله انتقال مالکیت ریسباف و توسعه فرودگاه اشاره کرد و افزود: تاسیس موزه بزرگ اصفهان یکی از نیازهای استان بود که به همین منظور کارخانه قدیمی اصفهان در نظرگرفته شد و هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک ملی ایران مالکیت این کارخانه از بانک ملی به وزارت راه و شهرسازی انتقال یافت.