اقتصاد بازار: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد به اینکه صندوق‌ها حیاط خلوت مدیران ناکارآمد شده اند گفت: صندوق ها می توانند موتور توسعه ملی باشند.
به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، علی ربیعی ظهر در مراسم عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان با تاکید براینکه مسائل اساسی کشور با یک اجماع حل می شود گفت: اجماع مهم ترین رویکرد دولت یازدهم است، از سوی دیگر رابطه ما با مجلس بر اساس اصلاح گری و اجماع برای حل مسائل سرزمینمان است.
وی ادامه داد: مهرماه امسال به همراه آخوندی وزیر راه و شهرسازی، نعمت زاده وزیر صنعت و معاون اول رییس جمهور برای پروژه ریل ملی بار دیگر به اصفهان سفر خواهیم کرد.
ربیعی با اشاره به عملیات اجرایی این پروژه گفت: احساس می کنم، کشور دوران شکوفایی خود را طی می کند همچنین تا امروز ما از دشواری های زیادی عبور کردیم.
وی با تاکید بر اینکه امروز به دوران ارتقاء و بهبود وضعیت کشور می رویم، افزود: به عنوان مثال در استان لرستان سه صنعت تعطیل شده را دوباره بازگشایی کردیم و همچنین در استان یزد نیز 13 درصد به ظرفیت تولید سرامیک و 4 درصد به وضعیت تولید سیمان اضافه شده است. این درحالی است که ما در دوره ای روی کار آمدیم که ریزش شغل داشتیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقش صندوق ها در اقتصاد دنیا اشاره کرد و گفت: صندوق ها می توانند موتور توسعه ملی باشند ودر این راستا باید بدنبال فعال شدن و مشارکت بخش خصوصی باشیم.
وی با انتقاد بر اینکه در ایران درک و ذهنیت مناسبی از صندوق ها وجود ندارد و در اقتصاد به آنها انگ ناکارآمدی می زنند، تصریح کرد: متاسفانه صندوق ها امروز حیاط خلوت مدیران ناکارآمدی شدند که به آن تحمیل شده اند.
ربیعی در ادامه با بیان اینکه ما مشکلات بیمه تکمیلی بازنشستگان را حل کردیم بیان داشت: حل این مشکل به گونه ای بوده که حتی یک ریال به سرمایه صندوق بازنشستگی اضافه نشده است.
وی همچنین درباره توسعه صنعت هتلداری در اصفهان گفت: در استان اصفهان 600 تخت در هتلینگ اضافه خواهیم کرد و همچنین امروز در عملیات کلنگ زنی یکی از هتل های اصفهان، 250 اتاق و 50 آپارتمان در استان اضافه خواهد شد.