اقتصاد بازار: تعاون، به عنوان احیاگر ارزش های مبتنی بر همبستگی و مشارکت، و هفته بزرگداشت تعاون فرصت مغتنمی برای ارائه دستاوردها، ظرفیت ها و مطالبات بخش تعاون است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، حبیب ا... بهرامی رئیس اتاق تعاون استان اصفهان در پیامی بمناسبت هفته تعاون عنوان کرد: امروزه حتّي در دنياي سرمايه داري غرب، تعاوني ها نه تنها نقش بالايي در مديريت فعاليت هاي اقتصادي بر عهده دارند، بلکه روز به روز بر اهمیت آنها در جامعه افزوده مي شود و با برنامه هاي آموزشي متنوع سعي در ارتقای فرهنگ تعاون، به عنوان يک ضرورت در مسير توسعه نظام اجتماعي ـ اقتصادي کشور خود دارند.
به گفته وی، اين ايده که سرمايه هاي انساني جامعه از طريق همکاري هاي ارادي افراد، توليد و تغذيه مي شود به شدت گسترش يافته و در اين ارتباط، تعاوني هاي ارادي افراد، که روحيه همکاري، همدلي، مسئوليّت پذيري و هماهنگي را براي رسيدن به اهداف مشترک مبتني بر نفع و فايده را گسترش مي دهند، نقش مهمي را در ارتقای سرمايه هاي انساني جامعه به خود اختصاص داده اند. بخش تعاون در ایران نیز، هرچند ممکن است بر سرمایه های اندک آحاد مردم جامعه متکی باشد، اما حاصل آن سرشار از برکت و منشأ ظهور بسیاری از خلاقیت ها و کارآفرینی های اقتصادی است. از همین رو شایسته است در ایامی از سال که مزین است به نام هفته تعاون، از فعالان پرتلاش و متعهد این بخش، صمیمانه قدردانی نموده و جهاد اقتصادی خستگی ناپذیر آنان را پاس بداریم.
وی در پایان ابرازامیدواری کرد کلیه فعالان بخش تعاون با سرلوحه قرار دادن نص صریح آیات قرآنی، با عزمی راسخ در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و اقتصاد تعاونی که مصداق درست اقتصاد مقاومتی است و تحقق منویات مقام معظم رهبری، بیش از گذشته کوشا بوده تا بستر مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار به ویژه برای اقشار تحصیل کرده جویای کار فراهم گردد.
موفقیت، سعادت و سلامت تلاشگران تعاونگر و خانواده هاي محترم آنان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.