اقتصاد بازار: وزیر انرژی ایالت مکلنبورگ - فورپومرن آلمان گفت: کشور آلمان آماده سرمایه گذاری و نیز انتقال فناوری انرژی های تجدیدپذیر و نو به ایران است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، "کریستیان پگال در دیدار با استاندار اصفهان در محل تالار اشرف شهر اصفهان افزود: شرکت های قدرتمند زیادی در کشور آلمان در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و پاک فعالیت می کنند بطوریکه دولت آلمان صد درصد انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تامین می کند.
وی با اشاره به سفر هیات اقتصادی سه ایالت'مکلنبورگ'، 'زاکسن' و 'زاکسن آنهالت' به ایران و اصفهان اظهار کرد: این سفر با هدف شناسایی و ارزیابی فرصت های همکاری و سرمایه گذاری در ایران انجام شده است.
وی با بیان اینکه این سه ایالت شرقی آلمان دارای شرکت های کوچک و متوسط پیشرفته ای در زمینه های مختلف هستند، گفت: ما علاقه مند به برقراری ارتباط با شرکت های ایرانی و اصفهانی هستیم.
پگال، این سفر را نخستین سفر خود و هیات همراه آلمانی خود به ایران خواند و افزود: ما در این سفر اطلاعات اولیه را در باره ایران جمع آوری می کنیم و امیدواریم سفرهای بعدی منجر به عقد قرارداد همکاری شود.
وی خاطرنشان کرد: 70 درصد از صادرات آلمان به ایران (از نظر وزنی) از بنادر ایالت مکلنبورگ - فورپومرن انجام می شود.
"مارتین دولیگ"، وزیر امور اقتصاد، اشتغال و حمل و نقل ایالت زاکسون آلمان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های بخش اقتصادی و صنعتی ایالت زاکسون بویژه در زمینه صنایع الکتریکی و نرم افزاری گفت: اصفهان، نقطه اوج سفر ما به ایران بود زیرا این شهر قلب فرهنگی و اقتصادی کشور ایران است.
"توماس وونش" وزیر مشاور در امور اقتصادی و علوم ایالت زاکسون - آنهالت آلمان نیز در این دیدار گفت: ما صنایع قوی در زمینه های شیمی، پتروشیمی، غذایی، ماشین آلات صنعتی، قطعه سازان و انرژی های تجدیدپذیر داریم و امیدواریم بتوانیم ارتباط خوبی با شرکت های ایرانی برقرار کنیم.