اقتصادبازار: : نام باشگاه آینده‌سازان میهن از زمانی مطرح شد که تیم فوتبال بانوان استان اصفهان با کمک این اسپانسر در لیگ حضور یافت که البته پسوند نجف‌آباد را نیز به دنبال می‌کشید.
تیم فوتبال آینده‌سازان میهن امسال به‌عنوان یک مدعی در لیگ برتر بانوان کشورمان حضور دارد و امیدواریم اتفاق خاصی رخ ندهد، این تیم شانس زیادی برای قهرمانی در این مسابقات خواهد داشت، با این‌حال از ابتدای فصل تاکنون، سرمربی و بازیکنان این تیم از مشکلات مالی و نبود بودجه گلایه داشته‌اند و حتی در مقطعی از فصل سرمربی این تیم در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد در صورت تداوم مشکلات مالی، فعالیت این تیم متوقف خواهد شد.
از این‌ رو زمانی که در خبرها آمده بود که نماینده بسکتبال استان اصفهان با نام آینده‌سازان میهن در لیگ حضور خواهد یافت، ابهاماتی به وجود آمد و جای سؤال شده بود باشگاهی که برای تأمین هزینه‌های اسپانسری یک تیم فوتبال بانوان با مشکل مواجه شده، چه طور می‌خواهد از پس هزینه‌های یک تیم بسکتبال لیگ برتری بر بیاید.
با این‌حال حضور برخی افراد متنفذ در کنار تیم آینده‌سازان، این فرضیه را به وجود آورده بود که این افراد قصد جذب اسپانسرهای پرمایه‌ای را دارند و به این واسطه تصمیم به تیمداری در لیگ برتر گرفته‌اند.
تشریح وضعیت اسپانسر آینده‌سازان
حضور آینده‌سازان میهن در نیم‌فصل نخست با وجود باخت‌های متعدد حاشیه خاصی را به همراه نداشت اما با فرارسیدن تعطیلات نیم‌فصل بود که صدای اعتراض سرمربی این تیم نیز بلند شد و امید دادفرنیا در گفت‌وگو با رسانه‌ها از برآوردن نشدن خواسته‌هایش برای تقویت تیم خبر داد و غیبت بازیکن خارجی این تیم را نیز به‌واسطه پرداخت نشدن مطالبات این تیم عنوان کرد.
دادفرنیا مدعی شده بود رضایی که عنوان نماینده باشگاه در امور بسکتبال را بر عهده داشت، هیچ توجهی به وضعیت این رشته ندارد.
با این‌حال گلایه‌های سرمربی آینده‌سازان نیز راه به‌ جایی نبرد و به‌ موازات مطرح‌ شدن بحث انحلال، وضعیت نابسامان این تیم همچنان ادامه پیدا کرد اما حاشیه اصلی و پیرامونی این تیم زمانی شکل گرفت که سرمربی آینده‌سازان ابعاد جدیدی از تیم‌داری آینده‌سازان در لیگ برتر را افشا کرد.
دادفرنیا با اشاره به شرایط تأسف‌بار تیمش تأکید کرد: اسپانسر تیم بسیار ما را در شرایط بدی قرار داده و حدود 10 چک به بازیکنان ما داده است که همه آن‌ها برگشت‌خورده و جعلی هستند. چک‌هایی که حسابشان مسدود بوده و این نوع رسماً کلاه‌برداری محسوب می‌شود. به خود من 170 میلیون تومان چک دادند، اما وقتی برای وصول آن رفتم، تنها 50 هزار تومان در حساب موجود بود. به بازیکنان خارجی ما هم چکی دادند که حساب آن‌ یک سال پیش بسته ‌شده است. برای دیدار با نفت آبادان، بدون بازیکنان اصلی، یعنی اسلاوکو، ایمان زندی و عباس محبت با شرایط بسیار سخت و با اتوبوس خراب که بخاری هم نداشت به آبادان رفتیم و حتی بیش از سه کوارتر از حریف پیش بودیم، اما پس از بازگشت حتی یک نفر هم تماس نگرفت که ببیند ما مرده‌ایم یا زنده.
این مربی اصفهان همچنین در تشریح وضعیت اسپانسر این تیم یادآور شد: مسئول باشگاه به ‌هیچ‌وجه به تعهداتی که داده بود، عمل ‌نکرده است. آن‌قدر چک‌های بی‌محل داده که دیگر هیچ کجا تیممان اعتبار ندارد. وقتی به رستوران می‌رویم، سعی می‌کنیم با کمترین قیمت‌ها غذا بخوریم تا مشکلی به وجود نیاید. سرپرستمان هم به دلیل همین مشکلات استعفا داده است. متأسفانه یک تیم دست‌دومی همچین شرایطی را ندارد که ما در لیگ برتر تجربه می‌کنیم. در ابتدای فصل خودم اسپانسری در حدود 400 میلیون برای تیم پیدا کردم، اما مسئولان باشگاه گفتند که ما خودمان پول ‌داریم و مشکلی پیش نمی‌آید.
سرمربی تیم بسکتبال آینده‌سازان در این گفت‌وگو از رئیس فدراسیون بسکتبال درخواست کرد به کمک این تیم آمده و اگر می‌تواند تیم را منحل کند.
مجبور نبودید تیم بدهید
تیم آینده‌سازان میهن که حکم تنها نماینده بسکتبال استان اصفهان در رقابت‌های باشگاهی را دارد، به‌ هیچ‌ عنوان شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و با توجه به وضعیت این تیم، ورزش‌دوستان اصفهانی امیدوار هستند تا هر چه زودتر لیگ به پایان برسد.
این تیم که با حاشیه‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند، از لحاظ امتیازی هم وضعیت بدی دارد و با تحمل باخت برابر حریفان لیگ برتری، به‌نوعی به زنگ تفریح لیگ تبدیل ‌شده است.
در حال حاضر و با توجه به شرایط نابسامان این تیم این ابهام بزرگ به وجود آمده که اگر باشگاه آینده‌سازان با مشکلات مالی مواجه بود، چه نیازی به تیمداری این تیم در لیگ برتر وجود داشت، همچنان که والیبال اصفهان سال‌هاست که در لیگ برتر تیمی ندارد و اگر بنا به تیمی مانند آینده‌سازان است، ترجیح این بود که در بسکتبال نیز تیمی نداشته باشد زیرا در آن صورت تنها جوانان حسرت می‌خوردند که چرا تیم نداریم اما حالا باید شاهد به بازی گرفته شدن اعتبار و شأن ورزش استان اصفهان به‌واسطه بی‌پولی این تیم باشند.