اقتصادبازار: مشاور فرهنگی رئیس سازمان نظام روانشناسی جمهوری اسلامی ایران گفت: با همکاری دو سازمان نظام روانشناسی و کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه 13 دی ماه تعدادی مراکز خدمات مشاوره ای به صورت پایلوت به طور همزمان در استان اصفهان افتتاح خواهد شد.
صادق خانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادبازار با اشاره به امضا تفاهم نامه بین دو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این تفاهم نامه در سطح ملی در راستای آسیب شناسی و معرفی راهکارهایی برای تامین و ارتقا سلامت روانی آحاد جامعه و به خصوص نیروهای مسلح و خانواده های آنها امضا شده است. وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل استان اصفهان در تربیت روانشناسان و فارغ التحصیلان این رشته و همچنین قابلیت کانون آجا در اصفهان اجرای این تفاهم نامه به صورت پایلوت در این استان کلید خواهد خورد.
مشاور فرهنگی رئیس سازمان نظام روانشناسی جمهوری اسلامی ایران افزود: قرار است تعدادی مراکز خدمات مشاوره ای در چهارنقطه استان شامل اصفهان، کاشان، شاهین شهر و فولادشهر راه اندازی شود. وی بیان کرد: این مراکز با یک سری شرایط خاص به مردم خدمات مشاوره ارائه می شود و تخفیف مناسبی برای آنها درنظر گرفته است.
به گفته خانی، ساختمان هایی که برای راه اندازی مراکز مشاوره در استان اصفهان درنظر گرفته شده از استانداردهای روز کشور برخوردار است. وی همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه این مراکز محلی برای بازگو کردن اسرار و مسائل خصوصی مردم است، کانون آجا و سازمان نظام روانشناسی مشاورانی بکار گرفته اند که با بهره مندی از الگوهای تربیتی ایرانی-اسلامی به امر معالجه و درمان می پردازند.
به گفته مدیرراهبردی مراکز مشاوره ای کانون بازنشستگان استان اصفهان، روز یکشنبه 13 دی ماه این مراکز با حضور دکتر حاتمی معاون سازمان نظام روانشناسی کشور و همچنین امیرسرتیپ اسدلله حیدری ریاست کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیرسرتیپ جهادی فرمانده قرارگاه ارشد آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افتتاح خواهد شد.
وی یادآور شد: کانون آجا اصفهان با راه اندازی این مراکز برای 45 نفر از فارغ التحصیلان مقاطع فوق لیسانس و دکترا در زمینه خدمات مشاوره و روانشناسی بدون استفاده از اعتبارات دولتی، ایجاد اشتغال کرده است./