اقتصادبازار: معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در هفت ماه نخست سال جاری بیشترین تخلف ساختمانی ثبت شده در اصفهان مربوط به توسعه و اضافه ساخت بوده است.
سید جمال‌الدین صمصام شریعت با بیان این خبر اظهار کرد: در هفت ماه نخست سال جاری، تعداد 6 هزار و 330 پرونده در کمیسیون‌های ماده 100 مطرح شده که این تعداد در مدت زمان مشابه سال گذشته 5 هزار و 883 مورد و در سال 92 نیز مانند امسال، 6 هزار و 330 مورد بوده است. وی با اشاره به اینکه در مهرماه سال جاری 796 پرونده در کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری مطرح شده است، تصریح کرد: این تعداد در مهرماه سال گذشته 861 پرونده و در مهرماه سال 92 نیز 985 پرونده بود و در واقع آمار پرونده‌ها در این دو سال روند کاهشی را نشان می‌دهد.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان بیشترین تخلف ساختمانی ثبت شده در اصفهان را مربوط به توسعه و اضافه ساخت عنوان کرد و ادامه داد: در مهرماه سال جاری هم بیشترین تخلفات مربوط به توسعه و اضافه ساخت، کسری پارکینگ و بالکن و کمترین تخلف نیز مربوط به اضافه ارتفاع بوده است. وی با بیان اینکه بیشترین آراء صادره در مهرماه سال جاری مربوط به جریمه با 49 درصد بوده است، بیان کرد: تخریب 13.5، تخریب در زمان بازسازی 4.7، تعلیق رای 6.7 و برائت نیز 1.9 درصد از آراء صادره تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده 100 را به خود اختصاص داده است.
صمصام شریعت با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده‌ها در کمیسیون ماده 100 به‌روز شده است، گفت: به غیر از برخی پرونده‌‌های خاص که نیاز به رسیدگی بیشتری دارد، سایر پرونده‌ها در همان روزی که به دست ما می‌رسد، رسیدگی می‌شود. وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با اعضای کمیسیون ماده 100 به منظور تبادل نظر تاکید کرد: در حال حاضر به محض صدور رای در یک پرونده، آن را برای مالک و ذی‌نفع با پیامک ارسال می‌کنیم که سبب جلوگیری از سودجویی می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان عنوان کرد: همچنین تصمیم بر این گرفته شد تا سیستم مکانیزه نیز تغییر کند و قاضی در هنگام صدور رای بتواند محل مورد نظر را به صورت چند بعدی ببیند. وی همچنین از مردم خواست تا فریب دلالان و واسطه‌ها را نخورند و اضافه کرد: رای صادر شده در کمیسیون ماده 100 به هیچ عنوان قابل تغییر نیست و شهروندان در صورت بروز هرنوع مشکل به دفتر کمیسیون ماده 100 شهرداری مراجعه کنند.