اقتصادبازار: مدیر عامل شرکت کامور گفت: شرکت‌های مختلفی در جهان در زمینه تولید محصولات بدون قند فعالیت دارند، اما تنها به تولید یک یا چند محصول در این زمینه اکتفا می‌کنند، ولی شرکت کامور در حال حاضر بیش از 40 نوع محصول بدون قند تولید می‌کند.
علی سرشوقی که در نشست خبری هفته ملی دیابت سخن می گفت، با اشاره به میانگین بالای مصرف سرانه شکر در ایران، که 32 کیلوگرم، به ازای هر نفر است، اظهار کرد: اگر روزانه مصرف دو قاشق چایخوری ایزومالت جایگزین شکر شود، شاهد کاهش وزن در افراد و افزایش سلامتی افراد خواهیم بود. وی تصریح کرد: با تولید محصولات سالم باید شرایط خوبی را برای جامعه ایجاد کرد و در این راستا شرکت کامور برای بیش از 16هزار نفر تست غربالگری قند خون انجام است که تعداد زیادی از این افراد با وجود داشتن دیابت از آن بی خبر بودند.
مدیر عامل شرکت کامور با بیان اینکه پولکی بدون قند اولین محصول این شرکت بود، افزود: 99.8 درصد محصولات شرکت دارای ایزومالت است. ایزومالت از چغندر قند گرفته می‌شود، اما خواص متفاوتی از شکر دارد و با مصرف آن قند خون افزایش پیدا نمی‌کند.
سرشوقی با اشاره به ایجاد کمپین "تلخی دیابت را با کامور شیرین کنیم"، افزود: افراد می‌توانند با ارسال کلمه کامور به صورت فارسی یا انگلیسی به عضویت باشگاه دیابت کامور درآمده و به صورت رایگان پیا‌م‌های علمی در خصوص سلامت و دیابت دریافت کنند. همچنین می‌توانند در مسابقه علمی پیامکی شرکت کامور با موضوع ایزومالت چیست؟ شرکت کنند.
وی با اشاره به مسابقه آشپزی بدون قند در اینستاگرام، ادامه داد: در این مسابقه افراد می‌توانند با تهیه دسر، غذا و انواع شیرینی و استفاده از محصولات کامور و عکس گرفتن از آنها در این مسابقه شرکت کنند.
همچنین مدیر کنترل کیفی کامور با اشاره به وجود هشت میلیون نفر بیمار دیابتی در کشور، اظهار کرد: آمار ابتلا به دیابت در جهان روبه افزایش است به طوری که در سال 2000 کمتر از 200 میلیون نفر به این بیماری مبتلا بودند، اما هم اکنون این رقم به 382 میلیون نفر رسیده است و براساس پیش بینی‌ها در سال 2035 این رقم به 592 میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.
نرگس نادیان با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای کنترل دیابت در جهان، افزود: تمام ارگان‌ها و بخش‌های مختلف کشور مانند آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و مراکز ورزشی باید در زمینه کنترل و کاهش این بیماری تلاش کنند.