• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: یکشنبه 30 آذر 1404, 1 رجب 1447, Sunday 21 December 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل
کد خبر: 18803
منتشر شده در پنج شنبه, 12 اسفند 1400 08:26
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل
آژانس‏‏‌های مسافرتی در جهان به پایان راه رسیده‌اند؟

مسافرت با خدمات آنلاین

توضیحات

با رشد چشمگیر استراتژی‌‌‌های دیجیتالی در سفرها پس از همه‌گیری کرونا، بازار آنلاین سفرها تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۷۶۵‌میلیارد دلار خواهد رسید.

همه‌گیری کووید-۱۹، صنعت گردشگری را در سال ۲۰۲۰ نابود کرد، زیرا سفرها به حالت توقف درآمد و ارزش جهانی سفر آنلاین را با کاهش ۶۰‌درصدی در سال به ۷/ ۲۳۶‌میلیارد دلار رساند. این بیماری همه‌گیر به‌‌‌شدت به کسب و کارها آسیب رساند و بسیاری از فعالیت‌ها را به طور کامل تعطیل کرد و منجر به پایین آمدن تقاضای مصرف‌کنندگان شد و هزینه‌‌‌های اضافی ایجاد کرد. اما با این حال بسیاری از شرکت‌ها از این تهدید به شکل یک فرصت استفاده کردند و از این شرایط منحصر بفرد برای تسریع تحول دیجیتال خود استفاده کردند. مدیران شرکت‌ها، راه‌‌‌حل فناوری مشتری محور را به اجرا درآوردند که با چالش‌های به‌‌‌وجود آمده توسط کووید-۱۹ مانند کاهش تعامل فیزیکی با مشتریان، هماهنگی داشت.

همه‌گیری کووید-۱۹ نیاز شرکت‌های بازار سفر و گردشگری را برای سرمایه‌گذاری در استراتژی‌‌‌های دیجیتال از جمله بازار جهانی سفر آنلاین تسریع کرده است و پیش‌بینی می‌شود با نرخ رشد سالانه ۸‌درصد بین سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ به بیش از ۷۶۵‌میلیارد دلار برسد. طبق بررسی‌‌‌های شرکت پیشرو داده‌‌‌ها و تجزیه و تحلیل گلوبال دیتا، باتوجه به روی آوردن بیشتر مصرف‌کنندگان به تجارت الکترونیک، اگر بازیگران صنعت گردشگری نتوانند روی یک استراتژی قوی دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، به رقبای خود اجازه می‌دهند تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

 

در تحقیقی با موضوع «سفر آنلاین ۲۰۲۲» نشان داده شده است که واسطه‌‌‌ها و برگزارکنندگان سفر به‌‌‌طور فزاینده‌‌‌ای از خدمات حضوری به سمت عملیاتی صرفا آنلاین تغییر جهت دادند تا تغییرات در تقاضای مصرف‌کنندگان را برآورده کنند و هزینه‌‌‌های عملیاتی خود را پایین نگه دارند. این بیماری همه‌گیر کاهش تماس فیزیکی را تشدید کرده است و این امر منجر به تغییر رفتار مصرف‌کننده شده و مشتریان اکنون تراکنش‌‌‌های خود را به‌‌‌صورت آنلاین انجام می‌دهند. در نظرسنجی اخیر شرکت گلوبال دیتا این روند تایید شده که بر اساس آن ۷۸‌درصد از مصرف‌کنندگان گزارش دادند که به‌‌‌دلیل خطرات ناشی از کووید-۱۹ «به‌‌‌شدت»، «کاملا» یا «کمی» نگران بازدید از فروشگاه‌ها یا شرکت‌های مسافرتی هستند.

بنابر گفته هانا فری، تحلیلگر سفر و گردشگری در شرکت گلوبال دیتا، باتوجه به تغییر نیازها و تقاضاهای مسافران مدرن، واسطه‌‌‌گری سفر از فروشگاه‌‌‌های سنتی در خیابان‌‌‌ها با آژانس‌‌‌های مسافرتی حضوری به یک «بازار آنلاین» گسترده تبدیل شده است. بر اساس آخرین نظرسنجی شرکت گلوبال دیتا، ۲۴‌درصد از مشتریان در آخرین رزرو خود برای گذران تعطیلات از یک آژانس مسافرتی آنلاین (OTA) استفاده کردند و تنها ۷‌درصد مشتریان از آژانس مسافرتی حضوری برای سفرهای خود بهره گرفتند.

براین اساس، فری نتیجه می‌گیرد که این راه‌‌‌حل‌‌‌ها اثرات بهتر و بیشتری را در دوره بهبودی پس از همه‌گیری تضمین می‌کنند. وجه تمایز شرکت‌های مسافرتی آنلاین، پیشرو بودن، ادغام و استفاده از آخرین فناوری‌های نوین است تا جایی که برخی از برندهای مسافرتی همچون ایر بی‌ان بی‌ (Airbnb) و تریپ دات کام (Trip.com) در وهله اول خود را به‌‌‌عنوان شرکت‌های فناوری معرفی می‌کنند. همان‌طور که در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مشاهده کردیم، شرکت مسافرتی آنلاین ایر بی‌ان بی‌با رشد چشمگیری همراه بوده و باتوجه به تغییر سبک و ذائقه مسافران در انتخاب مقاصد از شهرها به سمت روستا‌‌‌ها و از هتل‌‌‌ها به سمت اقامتگاه‌‌‌های شخصی و بوم‌گردی، این شرکت آنلاین مورد استقبال گسترده‌‌‌ای قرار گرفت.

باتوجه به شرایط موجود جهان می‌توان گفت که شخصی‌‌‌سازی، داده‌‌‌های کلان، اپلیکیشن‌‌‌های سفر، هوش مصنوعی و یادگیری برنامه‌‌‌نویسی نقش عمده‌‌‌ای در استراتژی‌‌‌های شرکت‌های مسافرتی آنلاین ایفا کرده است و بازیگران پیشرو، سرمایه‌گذاری‌‌‌های هنگفتی در این زمینه برای برآورده کردن نیازهای در حال تکامل مصرف‌کنندگان می‌کنند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments

آخرین اخبار

پرداخت بیش از ۱۹۴ هزار فقره وام در سال ۱۴۰۴
نشست استاندار اصفهان با رئیس سازمان حفظ نباتات و مدیرعامل شرکت بهاران
آیین کلنگ‌زنی مجتمع کود و گیاه‌پزشکی شرکت بهاران برگزار شد
افتتاح نیروگاه ۲۵ کیلوواتی خورشیدی در اداره کل منابع طبیعی اصفهان
مجمع نمایندگان استان، محور اصلی پیگیری و حل مسائل شهرستان‌هاست
حفظ نباتات نقشی راهبردی در تضمین امنیت غذایی ایفا می‌کند
کشاورزی اصفهان در بزنگاه آینده؛ میان کم‌آبی و نوآوری
هشدار آبفای اصفهان نسبت به یخ‌زدگی کنتورهای آب
همکاری نخبگان راهبرد اجرای سند تحول قضایی در اصفهان
پیگیری مطالبات عمرانی روستایی استان اصفهان
بازسازی شبکه فاضلاب بدون حفاری توسط آبفای اصفهان در نمایشگاه ملی پژوهش
بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در بهارستان
برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی معدن در اصفهان
پیشتازی شركت توزیع نیروی برق استان اصفهان در توسعه سامانه اسكادا و هوشمندسازی شبكه
نشست مشترک مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی کشور با مدیران صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان اصفهان
کلاهبرداری ۱۴۰ میلیون تومانی با وعده فروش فرش دست‌باف در دیوار
گذر از بنگاه‌داری سنتی به بنگاه‌داری پلتفرمی
تقدیر صندوق بازنشستگی نفت از موفقیت صادراتی بزرگ شرکت نفت سپاهان
اجماع صنعت و مجلس یک درصد ارزش افزوده یا فروپاشی زیرساخت‌های شهرک های صنعتی
تقویت داده‌ها، برنامه‌ریزی دقیق و ابزارهای کنترلی؛ ۳ اولویت اصلی برای مدیریت اوج بار 1405
*هم‌افزایی بخش خصوصی و دولت راهکار عملی برای بهبود فضای کسب‌وکار در شهرک‌های صنعتی*
اصفهان، شهر صلح خاورمیانه و شریک تجاری و فرهنگی هم‌زبانان است
پنجمین نشست «کمیته مشترک بهره‌برداری شبکه‌های برق برگزار شد
رونمایی از سامانه هوشمند رویت‌پذیری مصرف برق صنایع
بی‌ثباتی اقتصادی؛ نتیجه مستقیم بی‌اعتنایی به یک قانون کلیدی
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

 

 

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا