پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: دوشنبه 5 آذر 1403, 23 جمادی‌الاول 1446, Monday 25 November 2024
کد خبر: 10582
منتشر شده در سه شنبه, 26 آذر 1398 00:31
تعداد دیدگاه: 0
عید چین در بازار گردشگری ایران برگزار می‌شود

 بازار گردشگری ایران برای میزبانی از توریست‌های چینی در ایام عید ۱۷ روزه چینی‌ها آماده می‌شود که به مناسبت عید چینی‌ها به ایران سفر خواهند کرد. ۹ استان برای میزبانی از توریست‌های چینی در بازار گردشگری ایران انتخاب شده‌اند که با تخفیف در هزینه‌ها و تامین ذائقه‌های تفریحی و توریستی چینی‌ها زمینه‌های حضور و جذب گردشگران چینی به ایران را فراهم می‌کنند. مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رویداد «ایران باشکوه» به مناسبت عید چینی‌ها در استان‌های کشور برگزار می‌شود.  

 
9 استان میزبان توریست‌های چینی

 به گزارش روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، «محمدابراهیم لاریجانی» با بیان این خبر گفت: به منظور حضور مستمر و موثر در بازار هدف گردشگری چین، معاونت گردشگری در تلاش است تا همزمان با سال نو چینی ۴ تا ۲۰ بهمن‌ماه، رویداد «ایران باشکوه» را برای گردشگران چینی برگزار کند.  وی با بیان اینکه سال نو میلادی چینی‌ها برای دومین‌بار در کشور گرامی داشته می‌شود، افزود: پس از لغو روادید برای شهروندان این کشور، میزبانی از اینفلوئنسرها و فعالان گردشگری چینی در قالب تورهای آشناسازی در کنار نتایج سفر اخیر بخش خصوصی و برگزاری نشست B۲B در این کشور، انتظار می‌رود دستاوردهای این رویداد ۱۷ روزه، بیش از پیش باشد و سهم ایران از بزرگ‌ترین بازار گردشگر فرست دنیا افزایش یابد.  لاریجانی با اشاره به اینکه استان‌هایی که بیشتر مورد استقبال گردشگران چینی هستند، به‌منظور برگزاری رویداد «ایران باشکوه» انتخاب شده‌اند، یادآور شد: ۹ استان تهران، اصفهان، یزد، کرمان، البرز، سمنان، فارس، قزوین، همدان و مناطق آزاد از جمله استان‌های منتخب به منظور برپایی رویداد ایران باشکوه هستند.  مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خاطرنشان کرد: برای ترغیب و تشویق هرچه بیشتر گردشگران چینی برای انتخاب ایران به‌عنوان مقصد سفر لازم است تا همکاری و هماهنگی در زمینه‌های مختلف میان مقامات استانی و دستگاه‌های فرابخشی صورت پذیرد. 

وی در تشریح اقدامات مذکور تصریح کرد: برگزاری جشن‌های متناسب در طول هفته، نصب بنرهای خوشامدگویی و تبریک سال نو به زبان چینی در ورودی و اماکن مهم شهر، برگزاری مسابقات مختلف همچون عکس، خاطره کوتاه، پست در فضای مجازی و نیز نورپردازی اماکن مهم گردشگری بخشی از اقدامات در نظر گرفته شده در رویداد «ایران باشکوه» به‌شمار می‌آید.  لاریجانی افزود: همچنین برپایی نمایشگاه‌های موقت با ارتباط موضوعی میان دو کشور، سرو غذاهای چینی در رستوران‌ها، طراحی گشت‌های ویژه و متناسب با سلایق مردم این کشور، اعمال تخفیف در مراکز اقامتی، پذیرایی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی، اعمال تخفیف در ورودیه اماکن گردشگری و موزه‌ها، استقرار راهنمای چینی‌زبان در موزه‌ها و اماکن گردشگری در کنار هرگونه ابتکار و خلاقیت دیگر در سطح استان به‌صورت فراگیر (در همه مراکز) یا گزینشی (در برخی از مراکز) تعیین و مختص گردشگران چینی به‌کار گرفته می‌شود.  وی با اشاره به اینکه مقرر می‌شود تبلیغات گسترده‌ای توسط واسطه‌های ایرانی و چینی، تورگردانان ایرانی، تورگردانان چینی، نمایندگی‌های فروش هواپیمایی ماهان، ظرفیت‌های دیپلماتیک سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در چین انجام شود، یادآور شد: از این‌رو پیشنهادهای استانی اعم از برنامه‌های مدنظر و درصد تخفیفات در هر یک از بخش‌ها پس از جمع‌بندی و گزارش‌گیری به شکل دقیق اعلام خواهد شد.  به گفته مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، پیشنهادهای دریافتی از استان‌ها توسط این معاونت به تورگردانان داخلی و چینی اطلاع‌رسانی خواهد شد و آنان براساس پیشنهادها برنامه سفر خود را طراحی و تبلیغ خواهند کرد.  وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و کاهش ورود گردشگران اروپایی به ایران به منظور رونق و توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی دست به تغییر بازارهای هدف خود زد و بعد از بررسی ۱۳ شاخص برای تعیین بازار هدف مطلوب کشورها را بر اساس ۴ سطح طبقه‌بندی کرد.  چین در اولویت اول ایران از ۵ کشور سطح اول در جذب گردشگران خارجی به ایران قرار دارد که فعالان گردشگری ایران در این حوزه اقدامات گسترده‌ای در جهت تشویق و تبلیغ از جاذبه‌های گردشگری ایران به منظور جذب هرچه بیشتر گردشگران چینی انجام می‌دهند زیرا چین با توجه به تطبیق و اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور، گستردگی روابط سیاسی و اقتصادی ایران و چین بعد از خروج آمریکا از برجام، گردشگرفرست‌ترین کشور جهان با بالای ۱۵۰ میلیون گردشگر به سراسر جهان و همچنین ولخرج‌ترین گردشگران خارجی جهان در کشورهای مقصد به‌عنوان یک فرصت ویژه برای بازار گردشگری ایران به‌شمار می‌آید که می‌توان از این فرصت با توجه به تبلیغات و بازاریابی‌های نوین و صحیح در جهت معرفی کامل جاذبه‌های گردشگری ایران به چینی‌ها استفاد کرد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار