اقتصاد بازار: مدتی است که موضوع سهمخواهی ارگانهای دیگر از درآمدهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مجلس مطرح شده است و این موضوع نگرانیهایی را در مورد چگونگی اداره فرودگاهها و بهسازی، بازسازی و حفظ و نگهداری تجهیزات حساس آنها ایجاد کرده است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار مدیرکل فرودگاههای استان اصفهان درباره تبعات این کاهش درآمد در فرودگاه اصفهان، بیان داشت: استاندار و نمایندگان استان اصفهان بر توسعه فرودگاه اصفهان تأکید زیادی دارند و بهتر میدانند که این توسعه نیازمند تأمین اعتبارات کافی است.
حست امجدی تاکید کرد: به طور قطع کاهش درآمدهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی تحقق این امر بسیار دشوار و زمانبر خواهد بود.
وی با اشاره به کمبود درآمد فعلی شرکت، گفت: در حال حاضر با وجودی که در پروازهای خارجی پس از فرودگاههای امام(ره) و مشهد سوم هستیم اما ظرفیت ترمینال خارجی ما بسیار کم است.
به گفته مدیرکل فرودگاههای استان اصفهان، طرح ترمینال جدید سالهاست که ارائه شده و با توجه به هزینه بسیار بالای آن که اکنون نیازمند بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار است، به دلیل کمبود نقدینگی و اعتبار، سالهاست که اجرایی نشده است.
وی در مورد سایر عملیات عمرانی مورد نیاز برای ترمینال فعلی، گفت: پارکینگ هواپیمای فرودگاه محدود است و نیاز به توسعه 120 هزار مترمربعی دارد. رفع مشکل تأسیسات و موتورخانه ترمینال فعلی، نیازمند 24 میلیارد تومان اعتبار است.
امجدی همچنین با بیان اینکه برج مراقبت فرودگاه اصفهان به دلیل اینکه در جای مناسبی قرار ندارد و ساختمان آن بسیار فرسوده شده است نیاز به جابجایی و ساخت مجدد دارد، تاکید کرد: ساختمان ایمنی و آتش نشانی فرودگاه نیز بسیار فرسوده شده مه نیازمند بازسازی است.
وی با تاکید بر ضرورت فضای پارکینگ خودرویی فرودگاه اصفهان، تصریح کرد: تمام اینها نیازمند هزینه است. به علاوه هزینههای ناشی از تملک اراضی اطراف که باعث بن بست شدن فضای فرودگاه شده نیز بسیار زیاد است.
مدیرکل فرودگاههای استان اصفهان در مورد دیدگاه نمایندگان استان اصفهان گفت: آنها در جریان مشکلات فرودگاه اصفهان هستند و معتقدند درآمدهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی نباید کاهش یابد.