برای نخستین بار تندیس زرین ۶ ستاره روابط عمومی سرآمد براساس مدل QMPR و نشان ویژه تعالیگر ارتباطی در دهمین دوره آئین تقدیراز سرآمدان روابط عمومی ایران به هلدینگ پتروپالایش اصفهان اختصاص یافت.
به گزارش اقتصاد بازار، مراسم پایانی دهمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران، با حضور دکتر محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پروفسور باقر ساروخانی، مدیران عامل سازمانها و صنایع و شماری از فعالان ارتباطی و نیز قرائت پیام رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی (IPRA)، در سالن اصلی مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما، برگزار شد.
مدیرروابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، در گفتگو با روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان با اشاره به اینکه در دهمین دوره “آیین معرفی سرآمدان روابط عمومی ایران” که ۱۲ اسفند ماه درمرکزهمایش های صداو سیما برگزارشد روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان موفق به کسب تندیس سرآمدی به عنوان روابط عمومی های ممتاز و سرآمد گردید افزود:دراین مراسم همچنین به مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان”نشان ویژه تعالیگر ارتباطی” به عنوان حامی سرآمدی روابط عمومی اعطاء شد.
محمد ده بیدیان افزود: “نشان تعالی روابط عمومی” به روابط عمومی های پیشرو که توانسته اند به میانه مسیر سرآمدی برسند اعطا شده است.
وی تصریح کرد:در دهمین دوره “آیین معرفی سرآمدان روابط عمومی ایران” هلدینگ پترو پالایش اصفهان به دلیل تعهد به سرآمدی و طی مسیرسرآمدی بر اساس مدل QMPR و کسب ۷۳۴ امتیاز، طبق آرای ممیزان و ارزیابان موفق به کسب تندیس زرین ۶ ستاره سرآمدان روابط عمومی ایران برای اولین بارشد .
وی هدف از برگزاری این همایش توسعه فرهنگ سرآمدی در حوزه روابط عمومی،ارائه مشاوره و کمک به تقویت مستمر شاخص های سرآمدی در روابط عمومی ومعرفی و تقدیر از روابط عمومی های سرآمد عنوان کرد.
جایگاه روابط عمومی در کنار مدیران است
همچنین پروفسور باقرساروخانی،، پدر علم جامعهشناسی ارتباطات ایران در این آئین با قدردانی از تلاشگران عرصه روابط عمومی افزود:سرآمدان روابط عمومی کسانی هستند که ما را به هزاره سوم میبرند باید بتوانیم هر روز با جریان های تازه ارتباط برقرارکنیم.
پیشکسوت روابط عمومی ایران با اشاره به اینکه زمان در ارتباطات بشر در حال دگرگونی است افزود: دنیایی که با این سرعت حرکت می کند هرگز در تاریخ نبوده است.
ساروخانی ،با اشاره به اینکه سرآمدان معماران توسعه پایدار هستند، گفت: به تک تک شما برگزیدگان تبریک میگویم. سرآمدی در روابط عمومی، انطباق هر روزه ما با دنیای جدید است. متاورس، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و تکنولوژیهای جدید، تحول در ارتباطات را بیش از پیش به وجود میآورند و سرآمدان روابطعمومی، بخشی از این تغییر آینده را رقم میزنند.
وی با اشاره به اینکه سرآمدی درروابط عمومی اتفاق هر روز ما با دنیا است ویکی از شاخص های سرآمدی در ذهن انسان ها تولید می شود گفت: انسانی می تواند سرآمد باشد که در ذهنش سرآمدی را تولید کرده باشد.
پروفسورساروخانی، با اظهاراینکه وقتی سازمان توسعه می یابد هرلحظه درآن احساس تعالی می شود گفت: روابط عمومی کار فاخری است چرا که با اندیشه و ذهن انسان ها ارتباط دارد روابط عمومی ذاتا باید اهل گفتگو ، تعامل و ارتباط باشد.
وی افزود: جایگاه روابط عمومی در کنار مدیران است و روابط عمومی می تواند دو نقش عمده را در سازمان ها ایفا نماید که بتواند خواسته های مشتریان را در نظر بگیرد،عدالت توزیع در روابط عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.
همچنین در بخشی از این مراسم، پیام خانم ناتاشا پاولوویچ بویا، رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی (IPRA) قرائت شد. در این پیام، رئیس IPRA، روابطعمومیها را بیش از گذشته، ایفاگر نقشی بنیادین در همه جنبههای روابط فردی، میانفردی، اجتماعی و سازمانی دانست که باید همواره و هوشمندانه، به سمت برتری و سرآمدی بیشتر گام بردارند و روز به روز بر کیفیت و اثربخشی فعالیتها، اضافه کنند.
گفتنی است تقدیر از یک عمر دستاوردهای علمی پروفسور باقر ساروخانی، پدر علم جامعهشناسی ارتباطات ایران نیز از بخشهای دیگر این مراسم بود که توسط خانه روابط عمومی ایران ازپروفسورساروخانی به دلیل ۶۰ سال فعالیت موثر در زمینه ارتباطات تجلیل شد و توسط هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز هدیه ای به ایشان اهداء گردید.
حائز اهمیت است، موسسه فرهنگی روابط عمومی آرمان” با علم به اینکه یک روابط عمومی سرآمد، دارای ساختار مناسب، عملکرد مطلوب و محتوای عالی و برتر است، و تلاش می کند تا بر اساس مدل تعالی سازمانی و شاخص های مثبت و کلیه زیرساخت ها، کارکردها ومحتواهایی که مورد اجماع جهانی و ملی در حوزه روابط عمومی باشد را عمل کند، در پی آن است تا آیین انتخاب و معرفی سرآمدان روابط عمومی را تداوم بخشد تا زمینه های تشویق آنها به سمت حرکت در مسیر سرآمدی را تقویت نماید.
بی تردید، ترغیب روابط عمومی ها برای ورود به “مسیر سرآمدی”، پیمودن آن و انطباق با معیارها و شاخص های سرآمدی، بخشی از همکاری با روابط عمومی ها در این خصوص خواهد بود. به همین منظوربه طور سالانه “آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران” را برگزارکرده و تلاش می کنیم تا گام های الزام را برای توسعه روابط عمومی ها به سرآمدی در ایران اسلامی برداریم.
بر این اساس، دهمین دوره “آیین معرفی سرآمدان روابط عمومی ایران” ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۲ در مرکز همایش های صدا و سیما با حضور خیل عظیم روابط عمومی های ایران برگزار گردید.